Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig "kiling" på ankelen

Anbefalte innlegg

Har kjent på det nå i et par uker, på innsiden av venstre ankel.

Kjennes ut som et innsekt kravler rundt utenpå der, eller at noen hår driver å kiler borti den.(har ikke hår på ankelen)

Hva i aller huleste kan det være for noe?? Viser ingen verdens ting, og det er kun akkurat der jeg kjenner det.

Det er også sånn, at hvis buksekanten kommer borti der, kiler det enda mer og forsterker følelsen.
Ikke vondt og klør ikke, men det er en veldig irriterende ubehagelig følelse.

Har noen opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 9417c...137
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke akkurat opplevd liknende, men har du noen gang sovet på armen din og våknet? Når blodet strømmer tilbake kiler det. Er det slik kiling?

Det eneste jeg kjenner til, fordi jeg har jobbet litt med det er nevropati som resultat av diabetes. Har du noen form for diabetes? Nevropati kan også forekomme uten diabetes. Jeg vet ikke helt sikkert, men nevropati kan vel både føre til oversensitivitet og mangel på sensitivitet på huden, vevet, nervene osv i området det gjelder.

Hvis ikke du vet om du har diabetes bør du kanskje teste deg.

Beklager at jeg ikke kan svare bedre, men ingen her hadde svart, så jeg tenkte jeg iallefall skulle komme med noe.

Er det vondt? Er det vondt om du trykker på det? Har du vært hos lege? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke den følelsen. Har sovnet på armen mange ganger, så jeg kjenner den.

Det er veldig svakt, kjennes ut som noen myke hår som kiler såvidt borti hele tiden. Veldig rart, men veldig ubehagelig også.

Har aldri hatt noe med diabetes, men skal snakke med legen neste gang. Ingenting vondt når jeg trykker, kjenner ingenting annet.
Skal til kontroll til legen om en måneds tid, så jeg regner med jeg kan vente til da hvis det ikke blir verre. Føler ikke det er noe farlig, det er så svakt og helt utenpå på overflaten.

Har vært plaget en del med elveblest, og lurer på om det har litt med det å gjøre. Men det pleier være på en litt annen måte, og kommer og går raskt. Ikke så vedvarende på et punkt så lenge.

Anonymous poster hash: 48917...2ff
Lenke til kommentar

Er du tjukk? Spiser du usunt? Andre typiske faresignaler om diabetes?

http://www.diabetes.no

Jeg er ingen ekspert, så jeg vil uansett anbefale å spørre legen om dette, det kan jo muligens være et symptom på et underliggende problem.

Trener du forresten? Hvis du trener mye kan du jo oppleve slike symptomer som resultat av slitasje på muskler osv. Jeg sa at jeg ikke har opplevd noe liknende, men en periode hvor jeg trente mye hadde jeg en sjelden gang merkelige sensasjoner rundt muskelgruppene det var snakk om. Ikke de samme du beskriver, men nonetheless, liknende ting.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...