Gå til innhold

x61 vs NH-D15 vs 212 evo eller en annen?

chrolsen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter cpu-kjøler til en ny maskin. Den skal kjøle 6600k i et Define S-kabinett, og være rimelig stille. Jeg hadde 212 evo i min tidligere maskin og var forholdsvis fornøyd med den, men har fått tilbud om å kjøpe en brukt NZXT x61 til en god pris (omtrentlig det nh-d15 koster ny). Pris er også en viktig faktor, men dersom en x61 til halv pris er verdt det går jeg for den.

Så er spørsmålet: hvilken kjøler ville du valgt? (tatt i betraktning at x61 koster det samme som nh-d15)

Har lest meg grønn de siste dagene med håp om å finne noe "nyttig" info om kjølerne satt opp mot hverandre. Enten så er testene gjort på idle uten overklokking (da virker alle like gode) eller med max hastighet og overklokking (da er visstnok x61 en jetmotor). Nå er det sånn at dette blir ytterpunkter, noe som egentlig ikke er så interessant for min del. Jeg lurer på hvordan lydnivået er ved "normal" bruk, muligens en mild overklokk. Er det sånn at x61 kjøler bedre enn nh-d15 og dermed kan man skru ned hastigheten på viftene og likevel oppnå lik temperatur? (og mindre lyd?)

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er den pumpestøyen jeg frykter litt. Som jeg har forstått det må den kjøres på ganske høy rpm for å ikke lage "klikkelyd". 

Det er ikke tilfeldigvis noen som har et define-kabinett og en x61-kjøler (evnt. annen AiO)? Hadde satt stor pris på om noen kan dele sine erfaringer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...