Gå til innhold

Bør jeg bytte en GTX 970 mot en R9 390?


MrCusNT

Anbefalte innlegg

Hei. I det siste har jeg lurt på om jeg burde bytte til AMD. Jeg har et hovedkort som kun støtter crossfire og jeg kan dermed ikke starte et SLI setup. Og så har jeg hørt at DX12 ikke kommer til å hjelpe for spill for NVIDIA.

 

Etter mye reseach har jeg regnet ut at disse to kortene er de to som ligner mest på hverandre for hver av dem, både pris og fps. Jeg har også finnet noen som vil bytte sin 390 for min 970.

 

Dermed kommer jeg til spørsmålet: Er det lurt? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. I det siste har jeg lurt på om jeg burde bytte til AMD. Jeg har et hovedkort som kun støtter crossfire og jeg kan dermed ikke starte et SLI setup. Og så har jeg hørt at DX12 ikke kommer til å hjelpe for spill for NVIDIA.

 

Etter mye reseach har jeg regnet ut at disse to kortene er de to som ligner mest på hverandre for hver av dem, både pris og fps. Jeg har også finnet noen som vil bytte sin 390 for min 970.

 

Dermed kommer jeg til spørsmålet: Er det lurt? 

 

Hvis man ikke overklokker GTX970, så bruker R9 390 en god del mere strøm. Ikke nok til at det er mye å bry seg om med ett skjermkort. Men med 2stk.  R9 390 så må du nesten også ha en litt kraftig PSU. Har du i dag en god 750W PSU så skal 2x390 gå greit i de fleste oppsett.

 

En annen god grunn til å bytte over til R9 390 selv om du ikke kommer til å ha 2 av dem, er om du skal ha ny skjerm. FreeSync skjermer er ganske mye rimeligere enn G-Sync skjermer. Så man sparer en del der.

 

Når det gjelder ytelse og DX12, så er der et par tidlige indikasjoner på at AMDs skjermkort ihvertfall ikke skal havne bakpå. Men det er egentlig alt for tidlig å konkludere.

Lenke til kommentar

 

Bør jeg bytte en GTX 970 mot en R9 390?

 

 

Høres ut som en elendig idè, med mindre du får byttet til deg et 390 uten særlig mellomlegg.

 

Jeg ville nå ha ventet til nye pascalmodeller kommer, for å se hva slags pris/ytelse disse får.

 

Hvorfor er det en så dårlig ide?

Lenke til kommentar

 

 

Bør jeg bytte en GTX 970 mot en R9 390?

 

 

Høres ut som en elendig idè, med mindre du får byttet til deg et 390 uten særlig mellomlegg.

 

Jeg ville nå ha ventet til nye pascalmodeller kommer, for å se hva slags pris/ytelse disse får.

 

Hvorfor er det en så dårlig ide?

 

 

Fordi i mange spill er det lik ytelse på AMD 390oc og gtx 970 oc :) Bytte til et kort med tilnermet lik ytelse er ikkje akkurat et godt kjøp synes jeg. Men som sagt, om man ikkje bruker noe penger på det, så er det jo greitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bør jeg bytte en GTX 970 mot en R9 390?

 

 

Høres ut som en elendig idè, med mindre du får byttet til deg et 390 uten særlig mellomlegg.

 

Jeg ville nå ha ventet til nye pascalmodeller kommer, for å se hva slags pris/ytelse disse får.

 

 

Men nå var jo TS sitt problem at han vurderte å oppgradere til 2x970 i SLI. Bare for så å finne ut at hovedkortet kun støtter CFX. Blir nok i så fall smartere å vente på Polaris. ;)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme byttet som du, for å være grei med en kompis som har trangere kabinett enn meg. Helt greit bytte, men det er jo ikke den store forskjellen da....overklokka kortet, og da yter det litt bedre enn mitt 970 gjorde.

EDIT: Ja, så ser jeg på freesync-skjermer også. Da må man jo ha AMD. 

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...