Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

audi a4 b5 1,9 tdi 90hk 96mod. turbo funker ikke, tikker hardt fra motor


Anbefalte innlegg

heisann! 

 

har et problem med audien min. under en kjøretur her tidligere i høst så slutta turboen å funke, og en høylydt tikking kom akkurat samtidig. tikkelyden tror jeg kommer fra dieselpumpa. jeg åpna panseret og ser at ledningene som går til lmm og turbo styringa har løsna og brent seg på turboen. jeg fiksa ledningene igjen, men problemet er fortsatt ikke løst, kjøpte da ny lmm med tanke på at den kanskje kunne ha kortslutta når ledningene kom borti i turboen.. funker fortsatt ikke.

 

man hører at turboen funker, men den lader ikke i det heletatt ved gasspådrag..

 

det lekker olje fra oljefilteret om det kan ha noen sammenheng.

 

diagnose er ikke tatt. 

 

setter stor pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lekker olje fra oljefilteret? hvorfor det? 

 

Jeg tipper på tett oljesil, slurving med oljeskift evt longlife syndrom, da ryker turboen først pga lavt oljetrykk, etterfulgt av ventilrakkel og tikking. Helt vanlig.

 

Noe annet som kan gi lavt oljetrykk er f.eks en lekasje, fra f.eks filteret.

 

Ledninger som ligger rundt å slenger, brenner seg på turboen osv, jeg ser for meg et ihjælskrudd lik.

 

Finn ut av ulyden først, dette er mest interessant. Bytt oljefilter å se om det hjalp, ta av toppdekselet og kom med et bilde.  

 

Ikke bytt masse elektroniske komponenter, turboer osv på en motor med ulyd.

Lenke til kommentar

Det lekker olje fra oljefilteret? hvorfor det? 

 

Jeg tipper på tett oljesil, slurving med oljeskift evt longlife syndrom, da ryker turboen først pga lavt oljetrykk, etterfulgt av ventilrakkel og tikking. Helt vanlig.

 

Noe annet som kan gi lavt oljetrykk er f.eks en lekasje, fra f.eks filteret.

 

Ledninger som ligger rundt å slenger, brenner seg på turboen osv, jeg ser for meg et ihjælskrudd lik.

 

Finn ut av ulyden først, dette er mest interessant. Bytt oljefilter å se om det hjalp, ta av toppdekselet og kom med et bilde.  

 

Ikke bytt masse elektroniske komponenter, turboer osv på en motor med ulyd.

så du mener at turboen er gåen? eller lader den rett trykk igjen etter oljelekasjen er funnet og tettet? virker som at lekasjen kommer fra toppen av oljefilteret der det er skruddfast.

 

spørsmålet er vell om den er verdt å ta vare på for en fattig student? siste jeg trenger er en stor ekstrautgift på si.. men hvis det er bare småfeil så vil jeg helst ta vare på den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...