Emma Fjeld Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Noen som vet hva slags mat som er typisk i Scotland og nasjonalretten? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Det må vel være haggis som er nasjonalretten. Menneh, sånt kan man vel google seg fram til? Lenke til kommentar
Emma Fjeld Skrevet 14. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2016 Det må vel være haggis som er nasjonalretten. Menneh, sånt kan man vel google seg fram til? Står mye om haggis (pølse), men altså er det nasjonalretten? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Står mye om haggis (pølse), men altså er det nasjonalretten? https://www.google.no/?q=nasjonalrett+skottland Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Ja, haggis er Skottlands nasjonalrett. Det spises ikke veldig ofte utenom på Burn's Night da. Er mest turister som spiser det når de er på besøk her, så man får tak i det på de fleste puber, men kjenner ingen skotter som synes det er kjempegodt. Ellers spises det mye fritert mat her. Landet er kjent for å være ganske usunt, så det er mindre fokus på friske råvarer enn det er i Norge. Det er veldig mye deig. Man spiser ikke kokt torsk, men fish and chips, til og med pizza friteres, og Mars bar. Nam nam. Og sausage roll og macaroni pie.. alt har en eller annen fettete deigblanding rundt seg. Folk er også glade i curry, som i resten av UK.Folk er glade i brød, men spiser nesten aldri grovt brød. Det er vanskelig å få tak i bra grovbrød her. Lunsj er gjerne et fint rundtstykke med bacon i, og en pose potetgull. Jeg har vært ute på "landsbyga" og bestilt pizza, og da fikk jeg en battered and deep fried ferdigpizza med eddik, ketchup og pommes frites. Ew. Folk drikker Irn Bru og Whisky Altså... ikke hele tiden, men overraskende ofte. Havregrøt skal være typisk skotsk, men de fleste jeg kjenner synes ikke det er noe godt.Nå er det selvfølgelig utrolig variert hva folk spsier i alle land, og det finnes folk som er utrolig sunne. Jeg kjenner flere vegetarianere, for eksempel, og folk som passer på å få i seg sunn mat, men dette er de generelle trendene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå