Gå til innhold

Handlet varer for 1600 kr. Angrefristen var dagen etter. Er ikke dette veldig kort?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte noen lysbrytere på en butikk for 1600kr. Jeg fikk beskjed om at det måtte leveres tilbake dagen etter, for å på pengene tilbake. Hvis ikke så fikk jeg tilgodelapp.

Jeg ble syk dagen etter, og fikk beskjed av elektriker noen dager etter at jeg hadde kjøpt varene, om at de ikke kunne brukes. 

Jeg prøvde å levere bryterene tilbake igjen, men fikk beskjed om at det var tilgodelapp de kunne gi meg.

Er det lov å ha en dags angrefrist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen bestemt bytterett eller angrefrist i butikk - det er kun det butikken sier du får lov til, hvis de gir deg tilgodelapp ved retur så er det mer enn du har krav på.

Ved netthandel derimot er det som hovedregel 14 dager etter at du mottar varene, men regner ikke med at det var en nettbutikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det er lov å ikke ha angrefrist overhodet er det også lov å bare ha en dags angrefrist.

Hvis lysbryterne er mangelfulle (herunder at butikken sa at du kunne bruke dem til noe du ikke faktisk kunne bruke dem til, og du hadde grunn til å bygge på butikkens fagkunnskap) kan du reklamere, men det høres ikke ut som det er tilfelle her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du kjøpte det i en vanlig butikk og ikke nettbutikk gir loven deg nøyaktig 0 sekunders angrefrist, alt ut over "kjøpt er kjøpt" er noe butikken frivillig gir deg av egen velvilje.

Så, om de gir deg tilgodelapp er dette mer enn du har krav på, kjør på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...