exiles Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Hei, Fant nylig ut at jeg ville prøve å installere Windows 10 på en helt ny SSD ettersom jeg hadde hørt at det skulle være så bra. Etter å ha installert alt av drivere og til og med tatt i bruk driver booster så skulle jeg til å spille litt CS som egentlig er det eneste jeg bruker maskinen til. Det første jeg opplevde da var at spillet absolutt ikke kjørte slik som det gjorde når jeg spilte på Windows 7, da snakker jeg om 70FPS på akkurat like settings som jeg hadde før. Normalt har jeg kjørt CS:GO helt stabilt med typ 200-300FPS. Det som også var veldig rart var at jeg heller ikke kunne spille 1024x760 4:3 Stretched, nå fikk jeg plutselig black bars som jeg aldri har hatt før. Etter å ha googla i flere timer og prøvd utallige ting, så tenkte jeg at dette kanskje bare var ett problem med Windows 10. Jeg valgte derfor å reverte tilbake til Windows 7. Det viser seg nå at problemet fortsetter, CS:GO er fremdeles helt forferdelig på min pc, selv om jeg kjører alt på LOW. Nå har jeg prøvd å løse dette i 2 hele dager uten at noe funker, det er sjeldent jeg skriver på forum men nå er jeg så utrolig dritt lei og håper at noen andre vet hva problemet kan være. Jeg vil også nevne at jeg ved første forsøk på å installere Windows 10 hadde litt problemer, det endte opp med at jeg trykte på blant annet LOAD FAIL SAFE og LOAD OPTIMIZED defaults i BIOS. Jeg aner ikke hva disse tingene gjør, men nå mistenker jeg kanskje at det kan ha noe med problemet å gjøre? Hva jeg har prøvd: Sjekka alt av Windows update (ingen flere updates) Reinstall Steam og Cs Reinstall av drivere Sjekka temp under load Specc: CPU: AMD FX-6100 6-Core Processor Hovedkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Minne: 16GB Skjermkort1: XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan" CROSSFIRE Skjermkort1: XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan" HDD: Ny Toshiba 240GB ssd HDD2: 2TB SEAGATE Skjerm: Asus VG248 144Hz Setter pris på all hjelp!! Endret 13. mars 2016 av exiles Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Prøv å sjekke skjermkortene dine, da dette ser ut til å være et skjermkortrelatert problem, siden du har lavere FPS enn før på Windows 7. Ta gjerne ut ene skjermkortet, og crossfire-bridgen din, og prøv CS med kun et skjermkort. Dersom dette ikke fungerer, prøv det andre skjermkort. Dersom det er mulig, vil jeg også anbefale deg å prøve et annet skjermkort i maskinen (kanskje to med SLI/CROSSFIRE-bridge) og se om desse fungerer. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#dl Velg Win 10 64 bit -> Show me all -> last ned og installer "AMD Chipset Driver (include chipset \ sata raid driver)" Restart og se om det bedret seg. Lenke til kommentar
exiles Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Prøv å sjekke skjermkortene dine, da dette ser ut til å være et skjermkortrelatert problem, siden du har lavere FPS enn før på Windows 7. Ta gjerne ut ene skjermkortet, og crossfire-bridgen din, og prøv CS med kun et skjermkort. Dersom dette ikke fungerer, prøv det andre skjermkort. Dersom det er mulig, vil jeg også anbefale deg å prøve et annet skjermkort i maskinen (kanskje to med SLI/CROSSFIRE-bridge) og se om desse fungerer. Jeg kan deaktivere Crossfire, har til og med prøvd å koble meg på det andre skjermkortet uten at noe forbedrer seg. Har lest litt rundt at FX cpu'ene har vært trøblete for steam, men da forstår jeg ikke hvorfor det fungerte så fint før jeg oppgraderte til W10. Har forresten prøvd en ny clean install av W7 uten at det har hjulpet. Alle drivere er 100% up to date. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå