Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biltyvene er ute og lusker

hajejan

Anbefalte innlegg

Merk: Denne guiden er skrevet for en 1988 Austin Mini (bilder her), og dersom du har en mer high-tech motor en en 998cc A-serie, kan det hende at dette ikke er noen god ide. Follow at your own peril.

Jeg laget meg selv en startsperre som er rimelig genial, om jeg så skal få lov til å si det selv:

Når den er i bruk, snurrer motoren som normalt, men den vil nekte å starte - dersom en biltyv forsøker å tjuvkoble tenningen, vil det virke som om bilen din har motorproblemer, og det verste som skjer er at du ender opp med en overmettet motor og tomt batteri:

Ta +kabelen som går til coilen, og følg den til et sted som er temmelig godt gjemt. Kutt den, og sett inn mer ledning, som du trekker til cockpiten i bilen din (pass på å isolere kabelskjøtene skikkelig - kortslutninger i motorrommet er overvurdert). Hos meg fungerer ikke tåkelyset, så jeg røsket ut kablene bak, og koblet disse til coil-ledningene.

Dersom "tåkelysene" mine er av, nekter bilen å starte!

Det er mulig å være skikkelig kreativ her også, som for eksempel å sette inn en nøkkelbryter under panseret (om du er borte fra bilen lenge), å gjemme bryteren, eller å bruke et relé slik at motoren bare vil starte dersom lysene dine er på og CD-spiller-fronten din er koblet til.

Cheers fra biltyvenes hovedstad, Liverpool,

Haje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde min veldig enkel, koblet en vanlig bryter inn på tenningslåsen ved kloblingsboksen under panseret, bryteren plasserte jeg på justeringen av varme i setene (de var ødelagt fra før) slik at den måtte stå på steg 1 for å starte, satte du den på 2-3-4-5-6 så fikk du startet.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...