Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg en egoistisk drittsekk?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært sammen med min kjæreste i nå snart ett år.
Dette har vært et avstandsforhold, men vi har hele tiden

sett frem til at jeg skal flytte til hennes by, Oslo, nå til høsten

for å studere. Det har på en måte vært det som har gjort at

den endeløse ventinga mellom hver gang vi har møtt hverandre

har vært verdt det. For vi viste at om ikke så altfor lenge skulle

vi kunne være sammen så mye vi ville.

Nå i det siste har hun snakket om at hun kunne tenke seg å dra

på utveksling, men ikke helt klart å bestemme seg. Jeg har hele

tiden vært tydelig på at om hun ønsker det, så bør hun også dra.
Nå i det siste har hun vært veldig usikker, og jeg har prøvd så godt

jeg kan å vise henne både de positive og negative sidene ved det 

hele, slik at hun kan ta det valget som passer best for henne. Jeg

har prøvd alt jeg kan å ikke tenke over det at det handler om hvorvidt

jeg skal se den jenta jeg virkelig elsker på et helt år. Etter at vi har snakket

om det har det mer enn en gang skjedd at jeg har sitti og grått for meg selv,

eller ikke klart å få sove, fordi jeg ikke tenker på noe annet enn nettopp det.

Nå sa jeg til slutt ifra. At jeg kunne tenke meg at vi ikke snakker om det, før

hun har tatt en beslutning, som hun må om to dager. Rett og slett fordi jeg 

ikke klarer meg. Jeg klarer ikke den usikkerheten. Jeg orker rett og slett ikke

å snakke om hun skal dra eller ikke. Jeg skulle ønske jeg klarte det. Kanskje

jeg burde være sterkere, og bry meg meg om henne..men jeg gjør det ikke.

Til svar får jeg at jeg er en egoistisk drittsekk, ikke bryr meg om henne, og ikke

er der for henne når hun trenger det. At om hun så skulle bli, er hun ikke så sikker

på om hun egentlig vil være sammen med meg lenger. Nå, akkurat det får være

hennes sak..men jeg spør. Er jeg virkelig så egositisk, fordi jeg vi ha noe forutsigbarhet

i forholdet vårt? Fordi jeg kunne tenke meg at hun nå, etter hvertfall 2 måneder med planlegging,

kunne komme til en forbanna besutning. Fordi jeg ikke orker å sitte å høre på henne mase

om at hun er så usikker..og ikke bare det, men ikke nevner meg som en grunn til  å bli..
Og heller ikke vil hun prøve å være sammen med meg om hun drar, fordi hun mener hun

ikke klarer ett år uten å se meg.

Er jeg virkelig det?

Anonymous poster hash: dad67...6af
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Det er sikkert mye følelser i dette, fra dere begge. Det er alltid lettere å skylde på noen andre, og å være sinte på dem.

Jeg har egentlig ikke stort til konstruktive råd. Men lykke til, og jeg håper det ordner seg på et godt vis for dere begge.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har vært sammen med min kjæreste i nå snart ett år.

Dette har vært et avstandsforhold, men vi har hele tiden

sett frem til at jeg skal flytte til hennes by, Oslo, nå til høsten

for å studere. Det har på en måte vært det som har gjort at

den endeløse ventinga mellom hver gang vi har møtt hverandre

har vært verdt det. For vi viste at om ikke så altfor lenge skulle

vi kunne være sammen så mye vi ville.

Nå i det siste har hun snakket om at hun kunne tenke seg å dra

på utveksling, men ikke helt klart å bestemme seg. Jeg har hele

tiden vært tydelig på at om hun ønsker det, så bør hun også dra.

Nå i det siste har hun vært veldig usikker, og jeg har prøvd så godt

jeg kan å vise henne både de positive og negative sidene ved det 

hele, slik at hun kan ta det valget som passer best for henne. Jeg

har prøvd alt jeg kan å ikke tenke over det at det handler om hvorvidt

jeg skal se den jenta jeg virkelig elsker på et helt år. Etter at vi har snakket

om det har det mer enn en gang skjedd at jeg har sitti og grått for meg selv,

eller ikke klart å få sove, fordi jeg ikke tenker på noe annet enn nettopp det.

Nå sa jeg til slutt ifra. At jeg kunne tenke meg at vi ikke snakker om det, før

hun har tatt en beslutning, som hun må om to dager. Rett og slett fordi jeg 

ikke klarer meg. Jeg klarer ikke den usikkerheten. Jeg orker rett og slett ikke

å snakke om hun skal dra eller ikke. Jeg skulle ønske jeg klarte det. Kanskje

jeg burde være sterkere, og bry meg meg om henne..men jeg gjør det ikke.

Til svar får jeg at jeg er en egoistisk drittsekk, ikke bryr meg om henne, og ikke

er der for henne når hun trenger det. At om hun så skulle bli, er hun ikke så sikker

på om hun egentlig vil være sammen med meg lenger. Nå, akkurat det får være

hennes sak..men jeg spør. Er jeg virkelig så egositisk, fordi jeg vi ha noe forutsigbarhet

i forholdet vårt? Fordi jeg kunne tenke meg at hun nå, etter hvertfall 2 måneder med planlegging,

kunne komme til en forbanna besutning. Fordi jeg ikke orker å sitte å høre på henne mase

om at hun er så usikker..og ikke bare det, men ikke nevner meg som en grunn til  å bli..

Og heller ikke vil hun prøve å være sammen med meg om hun drar, fordi hun mener hun

ikke klarer ett år uten å se meg.

Er jeg virkelig det?

De fleste ønsker å ha det forutsigbart i forholdet. Full forståelse for det. Jeg tror at det er mye følelser for dere begge i det. Ikke lett. Håper det på en eller annen måte kan ordne seg for dere. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Helt ærlig. Jeg synes heller at det er hun som er en egoistisk drittsekk. Unnskyld for å si det, men du har flyttet for hennes skyld til Oslo. Og nå bestemmer hun seg plutselig for å gå på utveksling? Vil hun være i et forhold med deg, må hun samarbeide. Det virker som hun tenker kun på seg selv. 

Også sier hun at hvis hun blir, så er det ikke sikkert hun vil være mer deg lenger? Denne damen hadde jeg nok ikke stolt på, hvis hun velger å flytte uten deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Helt ærlig. Jeg synes heller at det er hun som er en egoistisk drittsekk. Unnskyld for å si det, men du har flyttet for hennes skyld til Oslo. Og nå bestemmer hun seg plutselig for å gå på utveksling? Vil hun være i et forhold med deg, må hun samarbeide. Det virker som hun tenker kun på seg selv. 

Også sier hun at hvis hun blir, så er det ikke sikkert hun vil være mer deg lenger? Denne damen hadde jeg nok ikke stolt på, hvis hun velger å flytte uten deg.

Bare for å få det klart, så er det meningen at jeg skal flytte i juli, har altså ikke gjort det enda.

Men har søkt skole spesifikt i Oslo, og søkt leilighet, og slikt, nettopp pga. henne.

Nei, du sier vel noe der ja.

Nei, det er bare du som ikke forstår at hun bare venter på at du skal bestemme for henne.

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Bare for å få det klart, så er det meningen at jeg skal flytte i juli, har altså ikke gjort det enda.

Men har søkt skole spesifikt i Oslo, og søkt leilighet, og slikt, nettopp pga. henne.

Nei, du sier vel noe der ja.

Nei, det er bare du som ikke forstår at hun bare venter på at du skal bestemme for henne.

Hva mener du?

Hun er sånn saikobitch som gjerne vil reise, men som samtidig vil at du skal si at hun ikke skal, eller ikke får lov. for da er det din feil at hun ikke får reist. Men, om du sier at hun skal reise, da er du ikke glad nok i henne. Med andre ord, her kan du velge mellom å tape, eller å tape.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at denne dama er opptatt av å få det som hun vil, og ikke egentlig så veldig opptatt av hva du synes i det hele tatt. Det signaliserer jo at hun kanskje ikke tar forholdet deres like seriøst som det du gjør.

Hva med å la samtalen dreie seg om det den egentlig dreier seg om - forholdet deres - i stedet for denne distraksjonen som studiene er?

Anonymous poster hash: d24de...8e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klassisk tabbe, TS. Du har vist svakhet ved å innrømme for damen din at du ikke takler tanken på å miste hun ett år (eller for alltid). Jeg håper inderlig du ikke har fortalt at du til og med mister nattesøvnen bare ved tanken på å miste hun, samtidig som du sprutgriner over hele puten! Dette er grunnen til at hun nå tviler på om hun vil være ilag med deg, selv om hun skulle bestemme seg for å bli i Oslo. Det er bare turn-off for kvinner når menn viser så sterke følelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du er ikke drittsekk. Dama di er bare en psykopat. 

Det er de fleste damer, watch out.

For real? 

Hei Martine :roll:

Er det feil av meg å være så fornøyd med den responsen?

Spørs om du er ironisk eller ikke.

Lenke til kommentar

NEI! Det er det DUMMESTE jeg har lest! Du flytter IKKE til Oslo i håp om å vinne damen tilbake!!!! 

Dropp all kontakt med henne. Gå med hodet hevet. Skal du flytte til Oslo er det fordi du vil gå på skole der. Ikke fordi du vil bli sammen med hun der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...