KingAFW Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Heisann, håper noen kan hjelpe. Jeg har en svært ustabil maskin som blåskjermer og restarter konstant. Jeg kjørte en rapport i Sandra, men skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre for å forbedre systemet. Er det noen som kan forklare hva jeg skal gjøre i henhold til rapporten? Advarslene er som følger: Warning 1206: Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/8130) Fast Ethernet Adapter : PCI latency too high. Device could hog the bus for too long. og: <<< ATA/ATAPI Information >>> -------------------------------------------------------------------------------- Warning 3104: ATA device (fixed) : Current mode not optimal. Check settings. Warning 3100: ATA device (fixed) : SMART not enabled; consider enabling for safety. Warning 3104: ATA device (fixed) : Current mode not optimal. Check settings. og: <<< Mainboard Information >>> -------------------------------------------------------------------------------- Notice 224: SMBIOS/DMI information may be inaccurate. Tip 2511: Some memory slots are free so the memory can be easily upgraded. Tip 2513: AGP Bus is unused or AGP card not fully AGP compatible. Tip 2525: Current AGP data rate not optimal. Jeg har et AMD Athlon XP 2000 med et Gforce TI-4200 kort og kjører WinXP. Hvis noen hadde giddet å gi meg noen hint hadde det vært helt suverent På forhånd takk Lenke til kommentar
KingAFW Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Ah Det glemte jeg Det er et MSI KT4 Ultra. Det var en kamerat av meg som mumlet noe om at man måtte sette en eller annen instilling i biosen i henhold til 3d-kortet, kanskje det er det som er grunnen. Den den bryter oftest når jeg kjører spill, men inne i mellom bare når winamp står og går også. Lenke til kommentar
KingAFW Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Er det ingen som har peiling på hva problemet er? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) står agp og pci på 33/66? Endret 23. november 2003 av FLuAA Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg antar du har prøvd disse tingene i følgende rekkefølge: -sjekket device manageren din og sett om det listes noen feilmeldinger ved forskjellige typer hardware. - sjekket temp på CPU og hovedkort etter blåskjermer... - resettet BIOS - reinstallert windows og installert program/spill en etter en og sjekket stabiliteten mellom hver install. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Kanskje nye drivere kan hjelpe, og ny biosversjon? Ellers så kan det være nyttig å merke seg hva blåskjermene faktisk sier, om det er noe koherent ved feilmeldingene du får kan gjerne gi en pekepinn på hva som er i veien. Du kan jo også prøve memtest86 for å sjekke om minnet forårsaker ustabiliteten Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 jeg vet ikke om du kanskje har samme problem, men jeg får hele tiden blåskjermer som sier "dumper fysisk minne" og når jeg spiller warcraft III får jeg hele tiden kritiske feil, noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) jeg vet ikke om du kanskje har samme problem, men jeg får hele tiden blåskjermer som sier "dumper fysisk minne" og når jeg spiller warcraft III får jeg hele tiden kritiske feil, noen som har opplevd det samme? jepp jepp, instillinger og software..... en "sjelden" gang også hw (som to helt forskjellige minnebriikker som prøver å samarbeide) edit: "" Endret 23. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 jeg vet ikke om du kanskje har samme problem, men jeg får hele tiden blåskjermer som sier "dumper fysisk minne" og når jeg spiller warcraft III får jeg hele tiden kritiske feil, noen som har opplevd det samme? jepp jepp, instillinger og software..... en "sjelden" gang også hw (som to helt forskjellige minnebriikker som prøver å samarbeide) edit: "" Trur du en formatering vil hjelpe? Eller er det noe annet lurt man kan gjøre? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Bios: - MPS version control for OS, enable - ikke press minnet, kjør optimale settings (bare for å teste) - aktiver eventuell SMART-funksjon til harddiskene Windows: - fjern ALLE spor / filer av tidligere skjermkortdrivere før du installerer ny driver (det finnes spesielle programmer som finner "de skjulte filene" se guru3d.com) trøtt nå, må våkne å gjøre skolearbeid.... (bookbash) gi tilbakemelding her om det skulle komme til å funke / ikke funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå