Faxofile Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Heisan, tenkte bare jeg skulle dele mine erfaringer med dere angående mitt kjøp av bærbar. Etter mye om og men, fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en Acer Travelmate Centrino PC hos MPX. Når jeg skulle kjøpe denne sto den som 5+ i lagerstatus. Men, når jeg hadde bestilt (og betalt) den, så var den plutselig ikke på lager lenger!. Jeg sendte en mail inn og klagde og fikk beskjed om at de var i hendene på sine leverandører og at det var disse som ikke kunne levere. Alikevel sto det i 2 dager til at de hadde flere på lager. MPX selger tydeligvis skinnet før bjørnen er skutt. Etter å ha skrevet et lengre klagebrev beklaget de dette og sa at "Hei, vi beklager dette og skal få et nytt system på dette når vi går over til en annen logistikkføring i løpet av januar 2004. Da vil dette bedres betraktlig. ". De visste altså om problemet, og etter at jeg hadde gjort dem oppmerksom på det så oppdaterte de fremdeles ikke systemet sitt. Jeg fulgte litt med på dem og de solgte altså de 5+ maskinene som de "hadde på lager". Dette synes jeg er utrolig!. Kundesupporten var egentlig grei, fikk raskt svar tilbake, men de har tydeligvis hukommelsesproblem ettersom jeg fikk noen spørsmål angående hvordan jeg hadde betalt når jeg allerede hadde nevnt det i tidligere mailer. Anyway, jeg ble såpass irritert at jeg valgte å kansellere ordren og søkte litt rundt og fant Tundra 1555p centrino pcentil PS data å være en bra sak. Men, der sto det at det var usikker levering!. Ringte til Komplett for å høre når det var ventet inn, og da sa damen at alt var inne allerede! Hun skjønte ikke hva som var feil, men alt skulle være inne og det var bare å bestille og montere. Så avslutningsvis: MPX selger skinnet før bjørnen er skutt. Ta en telefon til dem for sikkerhets skyld PS data har bjørnen, men vet det ikke selv ta en telefon til dem for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
Dumuzi Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Og omvendt: i følge web'en hadde psdata 5 harddisker av en bestemt type på lager, men når jeg bestilte hadde de ingen likevel. Det fortsatte å stå 5 på lager en god stund til.... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg hørt en del av dette om MPX at de er kreative på lagerstatusen. Det som står på siden behøver ikke være det de har /ikke har på lageret sitt. Jeg opplevde det selv når jeg bestilte en AMD XP 2800+ som de hadde på lagret ifølge weben(husker ikke hvor mange). Etter at jeg hadde bestilt og fylt ut så kortinfo så jeg at de ikke hadde det på lager og ventet det inn senere neste dag. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 har handlet på psdata og det gikk helt greit det. MEn liker ikke de nye sidene dems, det er for uoversiktlig Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg hørt en del av dette om MPX at de er kreative på lagerstatusen. Det som står på siden behøver ikke være det de har /ikke har på lageret sitt. Jeg opplevde det selv når jeg bestilte en AMD XP 2800+ som de hadde på lagret ifølge weben(husker ikke hvor mange). Etter at jeg hadde bestilt og fylt ut så kortinfo så jeg at de ikke hadde det på lager og ventet det inn senere neste dag. Men HAR mpx i det hele tatt eget lager, eller sender de bare rett ut fra grossistene sine ? Det er jo bare 50 meters gange fra mpx til Norek sin hentebu. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Blir veldig irritert på mpx, lagerstatus og "ventet inn"-tidene deres. Har en garantivare til gode hos dem som de nå i flere uker har lagt på 1 dag på "ventet inn" for hver dag som går Mektig irritert og vurderer å flytte mine order til komplett istedenfor, selv om de er litt dyrere. Du får iallafall varen du kjøper. Lenke til kommentar
darker Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 tror ikke de bruker Norek, har hatelco i bakhodet men er usikker. Rimelig sikker på at de ikke har eget laget ihvertfall. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Men HAR mpx i det hele tatt eget lager, eller sender de bare rett ut fra grossistene sine ? Det er jo bare 50 meters gange fra mpx til Norek sin hentebu. Det kan godt være at det er årsaken til at det virker missvisende deres websider og hva de sier etter at en har bestilt, uten at jeg vet hva som er riktig. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 tror ikke de bruker Norek, har hatelco i bakhodet men er usikker. Rimelig sikker på at de ikke har eget laget ihvertfall. Ja, de bruker i hvert fall Hattelco, pga. at de har Apacer Mp3spillere i nettbutikken, men trodde de hadde Norek i tillegg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå