Emilie Margrethe Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Hei! Moren min og jeg (50 år og 21 år) vil dra noen dager på ferie til sommeren. Vi har ikke et spesielt nært forhold, og vi er veldig forskjellige med ulike preferanser. Vi vet derfor ikke hvor vi burde dra! Vi liker begge shopping. Men jeg er vel mer interessert i spennende gateshopping med boder og småbutikker enn det hun er. Vi er også begge glad i kultur, og hun er svært interessert i gammel historie (det er ikke egentlig jeg). Hovedproblemet ligger vel i at mens jeg er glad i en solfylt slappe av-ferie med strender og mulighet for bading, er hun mest interessert i byer med mye historie, og er ikke glad i stillestående, varm luft. Men hun trenger et avbrekk i løpet av dagen, og da ser jeg min mulighet til å få solen min da. Så: Finnes det et sted med temperaturer litt høyere enn i Norge, med hoteller med utendørs basseng, i en by med mye kultur og mye å se? Gjerne med litt billig småbutikk-shopping i gatene? Billig er selvfølgelig et stort pluss ? Har altså prøvd å google og se etter andre tråder, men gav opp. Takk på forhånd for hjelp! ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Barcelona bør oppfylle de fleste krav: Storby med shopping, flott bystrand, severdigheter så det holder for de fleste, masse småbutikker og spisesteder når man kommer litt unna turistområdene rundt La Rambla. Billig er det riktignok ikke, men de fleste storbyer har et høyt prisnivå. Finn et hotell rundt Estació de França, så er det gangavstand til det meste i byen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Palma by på Mallorca vil også kunne tilby noe slikt, men i mindre format. Malaga-Marbella er også et alternativ. Estoril er et mindre kjent alternativ. Dere kommer dere inn til Lisboa med tog eller bil og der er det mye spennende shopping. Sør for byen (på den andre siden av fjorden) ligger Europas beste outlet.Det er også endel å se om dere drar litt nordover til Sintra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå