karekbo Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg har nettopp oppdatert win 7 til win 10 tilsynelatende uten problemer men ved oppstart får jeg nå en feilmelding: "Access violation at address 0046E5c1 in module `WlanMgr.exe`. Read of address 00000002." Og så kommer boksen som forteller meg: "Wireless LAN Control Manager har sluttet å virke. Et problem førte til at programmet sluttet å fungere som det skal. Programmet vil bli lukket." Og så lukker det, men trådløs nettforbindelse fungerer fint. Etter nettsøk fant jeg programmet RegCurePro som lovet å løse problemet, skannet og reparerte, erklærte så PCen for frisk og sunn. Men allikevel dukker meldingen opp. Er det en falsk feilmelding? Hvordan blir jeg kvitt det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 RegCure programmet kan godt ha gjort ting verre. Disse reg fix programmene som lover slike fikser har ingenting for seg. Feilmeldingen betyr at en driver/program du har installert prøver å bruke samme memory adresse som er okkupert av wlanmgr.exe og kan ikke fikses i registeret. Oppdater alle PC og produsent spesifikke drivere og software til nye versjoner om du har noe utdatert eller uten Windows 10 støtte. Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 13. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2016 RegCure programmet kan godt ha gjort ting verre. Disse reg fix programmene som lover slike fikser har ingenting for seg. Feilmeldingen betyr at en driver/program du har installert prøver å bruke samme memory adresse som er okkupert av wlanmgr.exe og kan ikke fikses i registeret. Oppdater alle PC og produsent spesifikke drivere og software til nye versjoner om du har noe utdatert eller uten Windows 10 støtte. Takk for svar. Dette er en helt ny PC som jeg selv har satt opp, er foreløpig ikke mange programmer, kun Acronis True Image 2016 og nettlesere, så de skulle være oppdaterte, eneste drivere som er installert fra CD er til hovedkortet ASUS så det er kanskje driveroppdatering fra hjemmesiden som skal til. Installeringen fra ASUS CDen etterlot et ikon på skrivebordet "ASUS PCe-AC68 WLAN Contol Center. Hvis jeg åpner det, kommer disse feilmeldingene og programmet lukkes. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Du skrev oppdatert til Windows 10. Jeg leste det da at du har hatt en tidligere Windows installasjon aktiv og oppdatert "over denne" til Windows 10 for å untnytte gratis tilbudet. Men avinstaller ASUS sitt WLAN control center. Noe control center trenger du ikke , kun selve enhets driveren , ofte ikke den heller da Windows 10 sitt bibliotek antagelig inneholder en kompatibel driver. Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 13. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2016 Tusen takk for hjelpen syar2003. Ja, jeg installerte win 10 over win 7. Nå har jeg avinstallert asus pce ac68 wlan driver. Før jeg gjorde det lastet jeg ned driveren, angivelig uten control center. 1) ved ny start er feilmeldingen borte, takk for det. 2) trådløst nett funker uten at jeg har installert ny driver, så det betyr vel at en windowsdriver er installert. Da kan jeg vel la være å installere den driveren jeg lastet ned? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ja , det tror jeg nok du kan la være. Ingen vits å tukle med noe som allerede fungerer tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå