Gå til innhold

Hjelp! ATI Radeon 9700 PRO tatt kvelden?

oblivian

Anbefalte innlegg

Jeg har helt ut av det blå plutselig fått masse problemer med skjermkortet mitt. Dvs. hvis jeg starter noe som er 3D, spill o.l. så blir skjermen full av garble og artifacts. Jeg har ikke gjort noe spes. og kom bare plutselig. Jeg har Cat. 3.9 og ellers alt som er av oppdateringer... Har noen noe tips om hva som kan være galt og om det i det hele tatt kan fikses?

ati_trouble.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke klokka. Alt på default. Tja, det er vel et år gammelt i disse dager, mener jeg å huske. Har ellers aldri hatt noe problemer med det.

EDIT: Nei, som jeg skriver så er det en config som har gått i en tid uten krøll. De siste oppdateringene jeg har gjort er vel 3.9 og det var rundt da 3.9 kom.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Jeg har også det sammen problem med et Saphire 9700 pro Atlantis.
Problemet kom plutselig og kortet mitt har heller aldri vært overklokket.

Jeg har sjekket litt rundt på nettet og funnet ut at dette er et vanlig problem med mange av disse kortene,
Du vil lese flere hundre innlegg om disse problemene i forumet på Saphire sin hjemmeside.
Her er en link [url="http://www.squeakfix.co.uk/bios/b9700.html"]http://www.squeakfix.co.uk/bios/b9700.html[/url] som også gir noen tips for å løse problemet, lykke til.

Mr Silverfox
Lenke til kommentar

Har også et lignende problem med mitt system... har et 9700 kort som er borti imot et år gammelt. Når jeg går inn i bios og ut igjenn så 50% av gangene blir bildet slik som hos deg :grine: . Rare greier men fikser det ved å skru av og på strøm brytern bakpå.

Lenke til kommentar
Du må ikke bli skuffet. men problemet med korrupt grafikk dukker nok opp igjen.
Har en følelse av at uansett hva du gjør så hjelper det ei lita stund.

Mitt tips er at du bruker tida når kortet fungerer til å lese litt på nettet om dette problemet.

Da vil du være mentalt forberedt neste gang problemet dukker opp :)

Mr Silverfox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...