/-eple-\ Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 har lest at når bclk økes så økes hastighet på pcie, sata +++ og at det kan fucke opp komponenter. men det er jo litt rart med at xmp profil øker det, hvis det er farlig for andre komponenter og det er en instilling for det. så det er vel safe. og det jeg leste var for gamlere platformer og cpu'er. så regner med det ikke gjelder for x99. har prøvd og google men blir ikke noe klokere. eller hvis bclk er samme som cpu strap i bios så økes kun hastighet på minne og cpu? Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 14. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) med cpu strap @ 125 bclk 125 så får jeg ikke til og bruke adaptive voltage. og volt står på 1,28 konstant, er det noen måte og få det til sånn at volt regulerer seg selv ned når pc'en ikke brukes til noe intensivt? med kun ratio klokk så får jeg det til. men vil helst kjøre med bclk klokk uten og kjøre på max volt hele tia. Endret 15. mars 2016 av /-eple-\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå