Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalu guttevenner som ødelegger

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente, ganske sjenert og introvert vil jeg si, som har ca 50/50 veldig gode jentevenner og guttevenner (la oss si 10 tilsammen).
Gjennom de siste årene har jeg begynt å lure på om guttevennene var en stor feil av meg...

Jeg er ikke så veldig attraktiv, og har blitt avvist av mange gutter jeg har vært interessert i. Likevel, hver gang jeg finner en ny jeg er interessert i, så blir guttevennene mine kjempesjalu og prøver å ødelegge alt for meg. 
Dette er da ellers gode venner som jeg har jobbet med skolearbeid med, sett film med, laget middager med, snakket om dype ting med, osv. Veldig greie folk.

Jeg har mange eksempler. De kan si rett ut at "han liker deg ikke", eller "han ser bare på deg som en venn", eller "han er sikkert og kliner med en annen jente nå", selv om de ikke vet hvem fyren er engang.

Hvis det er en felles venn av dem jeg er interessert i, og betror meg til dem og ber om hjelp, så gjør de det motsatte. De hindrer meg i å være alene med ham på fester og lignende, fordi en av dem alltid kommer og trenger seg på oss, helt til "rivalen" deres har dratt hjem! En gang etter en kinotur satt jeg og han jeg likte igjen utenfor og pratet. Så kommer en av guttevennene mine og sitter med oss i 2 timer(!), og tar helt over samtalen med ham.
Jeg har ikke nok selvtillit til å dra med gutter inn på et rom for å være alene og prate heller.

En gang var det til og med en av guttevennene mine som begynte å si kjipe ting om meg til fyren han visste jeg likte, mens jeg satt og hørte på på en fest. Jeg tok det opp med ham etterpå men han hadde ikke noe godt svar på hvorfor han hadde gjort det.

What to do?

Anonymous poster hash: d1ffc...99b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Neste gang en "venn" saboterer slik så får du fortelle "vennen" at du er på jakt etter noen som er bedre enn han.

Lenke til kommentar

Takk for support!
Jeg setter pris på de andre sidene ved dem, og siden jeg er introvert er det ikke så lett å bare skaffe seg nye. En av dem har jeg kjent i 7 år.

En (han som sa kjipe ting på festen) er også i samme "gjeng" så det er litt vanskelig å hindre ham i å henge rundt meg.

Jeg har bestemt meg for å ta opp ting med dem på en ordentlig måte, og om de blir fornærmet og føler seg anklaget får det heller være. Etterpå har jeg tenkt å kutte ned på tiden jeg bruker med dem og lete etter noen nye venner.

Har også tenkt å jobbe med selvtilliten. Mange jenter tør jo å ta initiativ til å flørte med gutter de liker uten å bry seg om omgivelsene, og tør å be andre pågående gutter la dem være alene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for support!

Jeg setter pris på de andre sidene ved dem, og siden jeg er introvert er det ikke så lett å bare skaffe seg nye. En av dem har jeg kjent i 7 år.

En (han som sa kjipe ting på festen) er også i samme "gjeng" så det er litt vanskelig å hindre ham i å henge rundt meg.

Jeg har bestemt meg for å ta opp ting med dem på en ordentlig måte, og om de blir fornærmet og føler seg anklaget får det heller være. Etterpå har jeg tenkt å kutte ned på tiden jeg bruker med dem og lete etter noen nye venner.

Har også tenkt å jobbe med selvtilliten. Mange jenter tør jo å ta initiativ til å flørte med gutter de liker uten å bry seg om omgivelsene, og tør å be andre pågående gutter la dem være alene. 

:w00t:

Stå på :)

Lenke til kommentar

Lurer veldig på hva som skjer i disse guttevennene dine sine hoder.. Mangler de noen sosiale antenner? Forstår de ikke selv når de ødelegger for deg?

Eller er de i hemmelighet interessert i deg? Altså, hvis de er bitre over at du friendzona dem, kanskje de ihvertfall ikke vil ha andre gutter til å nærme seg deg, fordi de føler seg demaskulinisert av det? Da er det uansett jævlig dårlig gjort å ødelegge for deg. Men kanskje de tror de bare cockblocker de guttene du snakker med, og har ikke vært innom tanken at du faktisk kan være interessert i en gutt.

Eller kan det være at de bare er overbeskyttende eller noe? At noen av dem tror at du trenger beskyttelse mot "den store slemme verden"?

Jeg kan ikke fatte det...

Endret av Ljóseind
Lenke til kommentar

Gratulerer, du har fått deg noen fine "nice guys" som "venner". De vil alle sammen egentlig noe mer, men har ikke baller nok til å si det rett til deg så de later som om de er vennene dine.

Ingen kjæreste du får vil noen gang være bra nok for deg, da de selvsagt ville vært enda bedre. Dette vil de for alltid påpeke for deg, og når det skjærer seg med kjæresten er de der selvsagt for å trøste deg i håp om at du skal "oppdage det fantastiske mennesket du har rett foran deg". Og når du ikke gjør det, vil de bli bitre og sutre over at kvinner alltid velger folk som behandler dem som dritt og at "nice guys finish last".

De er søppel, jo før du blir kvitt dem jo bedre er det for deg.

Anonymous poster hash: 812db...74e
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ville hatt ganske god selvtillit hvis jeg var TS og hadde 5 gutter i friendzonen. Den ene har vært der i sju år! Jeg er litt svak for pågangsmot så hvis ei jente hadde vært keen på meg i 7år hadde jeg værtfall prøvd å se om det var noe der. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Hei igjen! :) Jeg har fortalt alle disse guttene at jeg liker andre og at jeg har hatt masse problemer med kjærlighetssorg, så de vet det.

Nei til en av postene over, selvtilliten min er på bunn etter 7-8 år med mobbing og ingen venner på barne-ungdomsskolen. I tillegg har jeg ikke et veldig pent fjes, og veldig mange gutter har kalt meg stygg. De jeg liker er som oftest dem som ikke er så populære selv, de er skeptiske de og.
Det er derfor mulig guttevennene mine ser på meg som et lett mål??

Uansett, planen var å konfrontere vennene mine med konkrete hendelser, og si at jeg syntes de var utrolig respektløse og behandlet meg som dritt, og at jeg lurte på hvorfor de hadde så liten respekt.
Akkurat det gikk ikke etter planen, da han jeg har kjent i 7 år nettopp tok kontakt med meg og inviterte meg på middag, og jeg bare ble utrolig irritert.

Samtalen gikk istedet litt sånn, anonymisert litt:
Han: Hey. Middag sammen neste helg?
Meg: Greit. Men jeg kan ikke henge med deg alene hvis du er interessert i meg.
Han: Hvorfor ikke? Gjør det noe?
Meg: Jeg har sagt tusen ganger at jeg liker noen andre.
Han: Hva så? Jeg respekterer jo at du liker noen andre.
Meg: Nei, du oppfører deg feigt.
Han: *svarer ikke*
Meg: Du finner nok noen andre.
Han: *svarer ikke*
Meg noen timer etter: Går det bra med deg?
Han *Svarer ikke*

Så, jeg fikk absolutt ikke tatt opp konkrete hendelser, men jeg tenker jeg har confirmed at han liker meg, og samtalen betyr at vennskapet vårt er slutt. :p :P
Da har jeg eliminert 1 av dem. Føler meg som i et slags rart pc-spill.
Venter spent på nr 2....

Lenke til kommentar

Lurer veldig på hva som skjer i disse guttevennene dine sine hoder.. Mangler de noen sosiale antenner? 

De er sosialt normale, men de er litt nerder.

Jeg er også litt nerd, så jeg har oppsøkt slike folk med vilje, fordi jeg synes de er hyggelige og ser noe fint i dem.

Jeg hadde aldri ventet at deres skjulte sosiale awkwardness skulle bli et så stort problem for meg. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...