flamethower1234 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Hva syntes folk om å holde en 5,2"? Syntes dere den er for stor mtp skjermstørrelse, putte i lomma osv? Har selv prøvd den men er ganske så usikker. Tenker på Z3. Endret 12. mars 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Bruker Z2 selv og den går fint akkurat i lomma. Noe større hadde vært for mye. Går akkurat med et deksel som dekker sidene og baksiden. Fronten er beskyttet noen millimeter av at deskselet stikker opp rundt skjermen. 1 Lenke til kommentar
Kistesnekker Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 For stor er den ihvertfall ikke. Min er på 5.5" og sklir fint i lomma. Kunne tenkt meg 6" 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 Jah... Er selv glad i store skjermer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Det er jo det som er problemet. Noe som både har stor skjerm og er praktisk nok. Har brukt 3,27" 3,5" og 5,2" skulle gjerne pakket et 7" eller 10.1" nettbrett lomma, men det blir veldig upraktisk. 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Kommer litt an på utformingen, men for meg er 5" absolutt det størst tenkelige - etter praktisk prøving. Har både 4 og 5-tommers. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Det kommer nok an på lommene man har hva som passer best. De har jo vokst i takt med størrelsen på mobilene, så de er jo på mange måter en viktig premissleverandør. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Det finnes ikke et universalt fasitsvar på det du spør om her. Dette er i kategorien "smak og behag", altså meget subjektivt. Det er flere faktorer som spiller inn: Hvor store hender / lange fingre man har. Om buksene man går med har små/trange lommer eller ikke. (Er ikke alle som har mobilen i lomma heller.) Skjermstørrelsen er ikke utelukkende eneste faktor for mobilens størrelse og vekt. Med det mener jeg at en mobil med litt større skjerm, kan være både mindre, slankere og lettere enn en med mindre skjerm. Noen har nemlig meget tynne rammer rundt skjermen. Når jeg ikke kan sammenligne mobilene fysisk, bruker jeg denne siden. Mobilens utforming har også mye å si for hvor komfortabel den er å holde (over tid). 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Er man et hankjønn så er bukselomma det naturlige valget å putte mobilen i. I hvert fall når man ikke har på seg jakke. 1 Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg har nexus 5x, som er 5,2", jeg synes den er litt i overkant stor. Jeg får fint plass til den i alle lommer, men må passe på vinkelen når telefonen plasseres i lommen. Det behøvde jeg aldri å tenke på når jeg hadde mindre telefon (5"). 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg har vært oppe på 5,2", men gikk så ned til 5", før jeg nå igjen har bestilt Z5 compact, med 4,6". Savner størrelsen på Galaxy S2 for å være ærlig. Jeg har ikke sjans til å bruke en 5" med en hånd, så håper jeg får til det med compacten. Nå har ikke jeg mobilen i lomma da, men helst i selve lommeboka. Evt om jeg er ute bør den få plass i bh'en, og med over 5" blir det ofte altfor synlig 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Så tipset for oss med utovertiss er å anlegge manboobs og bruke BH ? 1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Jeg har 5.5" og er enig med kistesnekker om at 6" hadde vært bedre Her må en nesten bare teste hvilke mobiler som passer best i hånden. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Skille kan jo også gå på om man ønsker en enhånds tommelnavigering eller størrelse. Man har jo normalt ganske store skjermer rundt seg ellers, så det er ikke noe rart å at dette kan overføres til mobilen også. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Så tipset for oss med utovertiss er å anlegge manboobs og bruke BH ? Yes! Ingen bekymringer for å sette seg på den, og får i tillegg en fancy lyd når man kler av seg! (Dunkdunk, klirrklirr: telefon og mynter) Men for å være alvorlig, med små jentehender blir 5" i grenseland etter min mening. Jeg regner med at en mann fint kan bruke 5,2" med en hånd? Jeg synes det er viktigere hvordan man liker å bruke den enn om den får plass i ei lomme. Og hvor ofte går man rundt uten jakke som ikke har store lommer? Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Og hvor ofte går man rundt uten jakke som ikke har store lommer? Jeg går mesteparten av tiden uten jakke, det bruker jeg stort sett kun når jeg er utendørs. Så at en mobil får plass i en bukselomme er ganske viktig for meg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Det som er litt interessant er at reklamefoto av f.eks Z2 mest sannsynlig er etterredigert slik at den ser mindre ut, og de er neppe de eneste som gjør det for mobiler større enn en vanlig tommelføring dekker. Med hendene til en håndtverker når jeg toppen av telefonen på høyresiden, men det er et hjørne til venstre som krever to hender. Endret 14. mars 2016 av vidor Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Jeg går mesteparten av tiden uten jakke, det bruker jeg stort sett kun når jeg er utendørs. Så at en mobil får plass i en bukselomme er ganske viktig for meg. Aha, aldri tenkt over at noen har den i lomma til vanlig. Når jeg er inne så har jeg mobilen stort sett liggende på bordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå