Gå til innhold

Er 5,2" mobil for stor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke et universalt fasitsvar på det du spør om her.

Dette er i kategorien "smak og behag", altså meget subjektivt.

Det er flere faktorer som spiller inn:

Hvor store hender / lange fingre man har.

Om buksene man går med har små/trange lommer eller ikke. (Er ikke alle som har mobilen i lomma heller.)

Skjermstørrelsen er ikke utelukkende eneste faktor for mobilens størrelse og vekt.

Med det mener jeg at en mobil med litt større skjerm, kan være både mindre, slankere og lettere enn en med mindre skjerm.

Noen har nemlig meget tynne rammer rundt skjermen.

Når jeg ikke kan sammenligne mobilene fysisk, bruker jeg denne siden.

Mobilens utforming har også mye å si for hvor komfortabel den er å holde (over tid).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nexus 5x, som er 5,2", jeg synes den er litt i overkant stor. Jeg får fint plass til den i alle lommer, men må passe på vinkelen når telefonen plasseres i lommen. Det behøvde jeg aldri å tenke på når jeg hadde mindre telefon (5").

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært oppe på 5,2", men gikk så ned til 5", før jeg nå igjen har bestilt Z5 compact, med 4,6".

Savner størrelsen på Galaxy S2 for å være ærlig. Jeg har ikke sjans til å bruke en 5" med en hånd, så håper jeg får til det med compacten. 

Nå har ikke jeg mobilen i lomma da, men helst i selve lommeboka. Evt om jeg er ute bør den få plass i bh'en, og med over 5" blir det ofte altfor synlig :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så tipset for oss med utovertiss er å anlegge manboobs og bruke BH ? :p

Yes! Ingen bekymringer for å sette seg på den, og får i tillegg en fancy lyd når man kler av seg! (Dunkdunk, klirrklirr: telefon og mynter)

Men for å være alvorlig, med små jentehender blir 5" i grenseland etter min mening. Jeg regner med at en mann fint kan bruke 5,2" med en hånd? Jeg synes det er viktigere hvordan man liker å bruke den enn om den får plass i ei lomme. Og hvor ofte går man rundt uten jakke som ikke har store lommer?

Lenke til kommentar

Og hvor ofte går man rundt uten jakke som ikke har store lommer?

Jeg går mesteparten av tiden uten jakke, det bruker jeg stort sett kun når jeg er utendørs. Så at en mobil får plass i en bukselomme er ganske viktig for meg.

Lenke til kommentar

Det som er litt interessant er at reklamefoto av f.eks Z2 mest sannsynlig er etterredigert slik at den ser mindre ut, og de er neppe de eneste som gjør det for mobiler større enn en vanlig tommelføring dekker. Med hendene til en håndtverker når jeg toppen av telefonen på høyresiden, men det er et hjørne til venstre som krever to hender.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg går mesteparten av tiden uten jakke, det bruker jeg stort sett kun når jeg er utendørs. Så at en mobil får plass i en bukselomme er ganske viktig for meg.

Aha, aldri tenkt over at noen har den i lomma til vanlig. Når jeg er inne så har jeg mobilen stort sett liggende på bordet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...