Gå til innhold

Valg av sportsklokke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper å få noen innspill på valg av sportsklokke.

Det jeg ønsker er multisport, innebygd pulsmåler og gps som ser ut til å være en vanskelig kombinasjon. I tillegg må den ha daglig aktivitetsmåling som jeg tror de fleste har.

 

Garmin forerunner 235 har vel det meste, men ikke multisport.

 

Suunto armbit3 sport ser bra ut. Men har den innebygd pulsmåler?

 

Polar v800 virker også bra. Men har den innebygd pulsmåler?

 

Er også viktig at klokka ikke er for stor og klumpete.

 

Noen som kan råde meg litt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fitbit Blaze har innebygd pulsmåler, men ikke innebygd GPS. Den kan derimot ta nytte av mobilens GPS hvis du har den med deg. (Du må også ta ut skjermen fra selve båndet for å lade)

Fitbit Surge har både innebygd pulsmåler og GPS. Men den har ikke fargeskjerm og er heller ikke like fancy som Blaze. Uansett så blir alle dataene syncet til Fitbit-brukeren din gjennom Bluetooth-tilkobling til mobilen din. Alle dataene får du oversikt over der på begge klokkene.

 

Blaze er noen hundrelapper dyrere enn Surge og den nyeste modellen til Fitbit. Utover at den ikke har innebygd GPS så har den mer eller mindre alt annet av funksjoner akkurat som Surge.

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter litt om og men her har jeg kommet fram til at jeg kan droppe gps. er det noen klokker dere kan anbefale? Pulsmåler på håndleddet er et must. Multisport er også å foretrekke. Vil tro garmin fr235 ikke er så god på innebandy og skigåing?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hva med TomTom Spark? Innebygget pulsmåler, GPS, aktivitetsmåling(skritt og søvn) og også mulighet for innebygget MP3 spiller.

Denne kan synces med alle de vanlige trenings sidene(Endomondo, Strava, Runkeeper etc), så du kan få all data inn der du foretrekker det.

 

Jeg bruker denne selv både til hverdags, og til maraton trening. Meget fornøyd med det meste, bortsett fra at den bruker litt tid på å vise korrekt snitthastighet når man starter en løpetur(viser gjerne litt for høy hastighet i begynnelsen).

 

MP3 spilleren krever litt manuell sync fra iTunes, men lyden er meget god hvis man har gode BT hodetelefoner(bruker Jaybird X2 selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...