pidgey Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Hei, har bare noen spørsmål til folk som muligens vet mer om dette enn meg. Jeg har en ford focus 2.0tdci 136hk 2008 modell. Denne har jeg nylig fått byttet dynamo, bremser foran, og egr ventil. Bilen passerer snart 105 000km. Er det noe spesielt jeg burde ta hensyn til i nærmeste fremtid. Kjører rundt 12 000km i året. Er det noen deler som burde byttes ut? Eller som det kan være fare for må byttes i nærliggende fremtid? Liker å ha forutsigbart bilhold Aner ikke levetid på deler etc. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Sjekk intervall på regreim. Ellers pleier jo bakbremser å måtte byttes oftere enn fremme pga. rust. Endeledd og foringer på stabstag er også slitedeler som må byttes jevnlig, men det pleier ikke å koste noe særlig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Om du ikke har noe sensor på EGR så kan du blokkere den. Slipper at innsuget blir kokset igjen og du slipper at egr ventilen ryker. Lenke til kommentar
pidgey Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 Om du ikke har noe sensor på EGR så kan du blokkere den. Slipper at innsuget blir kokset igjen og du slipper at egr ventilen ryker. Takk for tipset. greia med denne var at den var programmert til og ikke åpnes, men den sendte fortsatt feilmeldinger så måtte bytte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå