chrolsen Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 HeiTenkte jeg skulle hive meg rundt å bestille ny stasjonær nå som dustin har en del fine tilbud i helga. Ser de har Msi z170a Tomahawk til en fin pris. Mangler Sli, men kan kjøre crossfire, men tviler egentlig på at 2 gpuer blir et tema for min del. Skal kjøres med 6600k, 16gb DDR4 ram og tenkte å finne meg et brukt 770 eller 280(x) fram til neste generasjon skjermkort. Har egentlig aldri hørt om dette kortet før nå, men ser det får ok reviews på nettet. Er dette et greit kort til prisen? Skulle det være noen annen grunn enn Sli til å gå opp 300kr til f.eks. z170a Krait? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hadde nesten samme dilemma i forrige uke. Dyrt eller rimlig hovedkort. Gå opp i pris for SLI. Jeg endte til slutt opp med et rimlig gigabyte hovedkort. Har hatt SLI tidligere og, fungerte forsåvdit greit med to kort. Men mange spill støttet ikke SLI. I tillegg måtte man inn og aktivere sli på nytt etter hver driver oppdatering, Noe man ofte glemte. Er noen år siden jeg hadde SLI oppsett (2x gtx 670) så ting kan jo ha endret seg siden da. Jeg endte til slutt opp med hovedkort uten sli. SLI krever også krafitgere strømmforsyning enn når man bruker et stk skjermkort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hadde nesten samme dilemma i forrige uke. Dyrt eller rimlig hovedkort. Gå opp i pris for SLI. Jeg endte til slutt opp med et rimlig gigabyte hovedkort. Har hatt SLI tidligere og, fungerte forsåvdit greit med to kort. Men mange spill støttet ikke SLI. I tillegg måtte man inn og aktivere sli på nytt etter hver driver oppdatering, Noe man ofte glemte. Er noen år siden jeg hadde SLI oppsett (2x gtx 670) så ting kan jo ha endret seg siden da. Jeg endte til slutt opp med hovedkort uten sli. SLI krever også krafitgere strømmforsyning enn når man bruker et stk skjermkort. Minner meg om en her på forumet som sendte tilbake en 144hz skjerm fordi han ikkje merket forskjell fra sin gamle 60hz skjerm. Han hadde glemt å sette skjermen til 144hz, så den stod på 60 hz Lenke til kommentar
dopus Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Merket det jo som regel når man startet spillene, så var det ut og avslutte spillet, inn i driverne og akrivere sli, avslutte en hel del småprogrammer i taskmaneger fordi man ikke fikk aktivert sli uten å deaktivere eller avslutte disse programmene, og så hele greia i motsatt rekkefølge. Synes det var rart at Nvidia ikke kunne huse SLI settingen man hadde før man oppdaterte driverne, Burde jo være så enkelt som å lese av en reigistry setting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå