Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 I følge din personlige ordbok? Jeg brukte Oxford dictionary forøvrig Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Nei, jeg brukte Oxford Canadian Dictionary for Advanced Learners. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Hva med å hoste frem noe konkret? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Her har du noe konkret: Religioner peker sjeldent i samme retning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Du sier ikke det Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Du sier ikke det Joda, han gjorde nettopp det... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2016 Del Skrevet 2. april 2016 Jeg mener hele bibelen er ren historie forfalskning. Selv om noen ting i gamle testamentet har noen ting rett så er det opprinelig bare ment for å lage opp tull. Var en grunn til at folk hatet jøder, hellenister forfulgte dem sykt mye under andre år før kristus da "Daniels bok" var populær å lese. Der skal ideen om "Menneskesønnen" komme. Så kristendommen ville nok aldri ha skjedd om romerne ikke hadde gjort ting så miserabelt for jødene, men hele opprinnelsen til religionen er i seg selv ondskapsfull uansett og kyniskt. Til og med en useriøs historisk kildring som "Apostlenes gjerninger" er ren oppdiktet historie forfalskning fordi du får ulike kildringer i Paulus sine autentiske brev, og annen beskrivelse i apostelens gjerninger. Så dette beviser hvor falsk de er. Gudsinspirert løgn kaller jeg det for.... Nei,det er bare forskjellige forfatteres, forskjellige fremstilling av forskjellige saker. Lenke til kommentar
CartmanKG Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Religiøse tullinger er generelt gode til å lyve. Forskjellen på muslimer og kristne er at muslimene ikke bare nøyer seg med å lyve. De hogger hodet av ikke-muslimer. Så du kan ta den marxistiske kristenkritikken din og stappe den en viss plass. Jeg liker ikke kristendommen, men det verste jeg vet er sosialister som omfavner islam og snakker dritt om kristendommen. Jævla hyklere hele gjengen! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) men det verste jeg vet er sosialister som omfavner islam og snakker dritt om kristendommen. Du har tydeligvis ikke så mye du ikke liker du hvis dette er det verste Kan ikke fordra noen religion jeg... ikke sosialist religionen heller.. Endret 9. april 2016 av RWS Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Vi må huske at da innholdet i bibelen ble skrevet, så fantes det ikke sjangerlære slik vi har i dag. Det var ikke noe skarpt skille mellom fakta og fiksjon. Du trenger ikke gå lenger tilbake enn til vikingtiden, hvor såkalt "historie" var blanding av noe som var sant, og noe som var oppdiktet. Det samme med bibelen - den er ikke en historiebok. Den inneholder ikke fakta. Kanskje noe av det er basert på faktiske hendelser, men det er bare å godta at det meste er fiksjon. Det synd det blir feil å kalle det historieforfalskning, for det ble skrevet i en annen tid. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Det synd det blir feil å kalle det historieforfalskning, for det ble skrevet i en annen tid. Forvrengningen skjer ikke før noen påstår at dette er sant... Og sant er det ikke før det har beviser for seg... Så det er en sannhets forvrengning da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå