Gå til innhold

Hercules 9800Pro minne

MrLeftfield

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg monterte Zalman HeatPipe GPU kjøler og begynte å overklokke. det jeg har på nå, uten noe særlig varme på kjølern er 430/351. (default 380/340) Jeg har også en Zalman vifte på siden av kjølern og den går på 5volt (hører den ikke :D ),men har mulighet for 12V.

Det jeg lurte på om dere kunne poste hva dere fikk ut av minne (max mhz overklokk). Jeg har hørt ett eller annet om at max mhz på minne er avhengig av hvor rask minne er (snakk om nano-sekunder).

PS: HeatPipen berører ikke den delen på baksiden (rett bak GPUen på andre siden av kortet) og heller ikke minnebrikkene. så jeg tenker "kjøling" også...

Sleng på erfaringer og minne klokken her :)

Takker for alle innlegg :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, har samme kort og oppdaget også at minnet ikke kan overklokkes mye uten å få artifacts. (med stock fan vel og merke). Var litt uvant fra mitt gamle GF Fx5600 hvor man kunne klokke opp minnet ganske så mye.

Så slenger meg på tråden som undrende hercules 9800 pro bruker =)

kortet sparker noe sinnsykt da, men det er en annen sak *grin*

Lenke til kommentar
Har klart 432/371 på en kald vinterdag med vinduet åpent og stock fan ;)

woooaaaaa, 371 mhz på minne? damn,bro :D nice

Skal prøve å overklokke mer ikveld. Sys.Temp er ikke mer enn 21 grader her hos meg (ganske kaldt på rommet mitt ja :mrgreen: )Er det mulig at minne tar kvelden hvis det blir for varmt? evt, når merker jeg det? (artifacts?)

Lenke til kommentar
Mitt hercules 9800 pro klarte 490/389

Med VANN ja :!: :mrgreen: hehehehe, jeg har den Zalman GPU HeatPipe saken med vifte på. Klokka kortet opp til 446/371 og fikk 18456 i 3dmark01se. Men heatpipen ble "nokså" varm, og jeg satt ned til min "default OC" på 416/351.

Vifta mi kjører på 5V da, fordi jeg ikke orker å ha støy fra gfx vifte (alt annet i PCen er GANSKE "silent", og det var derfor jeg bytta ut den originale kjøleren på gfx kortet :) )

Lenke til kommentar
JEG klarte å klokke den DRIT langt ned uten problemer, nå funker mitt 9800pro MYE dårligere enn før!!!!!

er å annbefale!!! :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:

Mener du ?

ironisk da vet du :p han sier at han har overklokket kortet mye lenger enn meg og kortet hans funker mye dårligere etter overklokkingen. "Anbefalles" lissom :) menneh...Freezer er bare eid, så :D ikke sant,Freezer? :D gleder meg til du får 3.0 jeg :D mwhahahaha

Lenke til kommentar
JEG klarte å klokke den DRIT langt ned uten problemer, nå funker mitt 9800pro MYE dårligere enn før!!!!!

er å annbefale!!! :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:

Mener du ?

ironisk da vet du :p han sier at han har overklokket kortet mye lenger enn meg og kortet hans funker mye dårligere etter overklokkingen. "Anbefalles" lissom :) menneh...Freezer er bare eid, så :D ikke sant,Freezer? :D gleder meg til du får 3.0 jeg :D mwhahahaha

Jeg er drit trøtt, har ikke sovet i natt. Og er på jobb...

Men jeg skjønner fortsatt ikke poenget. -zzzzzzz

Lenke til kommentar
Jeg er drit trøtt, har ikke sovet i natt. Og er på jobb...

Men jeg skjønner fortsatt ikke poenget. -zzzzzzz

Bare glem det hele Seven :D Jeg og Freezer kjører en kamp om hvem som får best PC :mrgreen: hehehehe, så jeg driver og skviser ut hver eneste juice jeg har ut av AMD systemet mitt for å matche hans P4 :p eller få det bedre. Det er snakk om 3dmark01 hovedsaklig. Men jeg trur jeg gir opp. Jonna?DIE! :grumpy::wow::lol::D jeje, grøsser over tanken at han får sin 3.0 oppi 3.5 snart....huff

men jau. det meste jeg fikk hittil er 446/371. Hvordan ødelegger man minne/GPU med overklokk? Altså. hvor mye juling tåler GPU/minne av overklokking før det går til ******? Er artifacts bare et tegn på at jeg burde bremse litt, eller går kortet før det?

Takk for alle hjelpsome svar hittil :!: :yes:

Lenke til kommentar

Når du ser artifact så klokk ned kortet ASAP. Men det skjer ikke på sekundet med en gang du ser artifacts at Core eller minne ryker. Men jeg har som regel at jeg setter ned klokken til default så for som mulig når jeg ser artifacts. Eneste kortet jeg har brent er mitt gamle voodoo banshee som smelta bak GPU, men det funkerer forsatt. Men husk på å klokk ned når du ser artifacts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...