Ragnar115 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Heey Leiter etter ein ferieplass for meg og ein kompis i juli. Kriteriene som er satt er at det er jævelig varmt der, forholdsvis mye man kan gjøre der, basseng er must, og eit pluss om byen ligger ved hav/sjø. Såg litt på maldivene og elsker de små øyene og hvordan det ser ut, så kunne tenkt meg noko slikt, men synes det er alt for dyrt og alt for langt vekke, eksisterer det tilsvarende i Europa? Fint om det er mye turområder, muligheter for dykking (?), vannscooter (?), og mye antikk/attraksjoner? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Om dere absolutt skal ha det "jævlig varmt" er det få destinasjoner som slår Dubai i Juli. Det er farlig å gå ute i solen og skal dere bruke basseng bør de ha system for å avkjøle vannet. Men det er mye å se og gjøre innendørs på luftavkjølte shoppingsentre. Burde ikke det passe ypperlig? Maldivene har dykking, men det er rolige små øyer og ikke en destinasjon for vannscootere, antikke greier eller andre attraksjoner. Og så regner det endel der i juli selv om det er fullt mulig å overleve. Januar-mars er riktig periode å reise dit. Rødehavet er det nærmeste du får god dykking, men det er for varmt der i juli og Egypt bør man ikke reiste til nå i det hele tatt så Eliat og Aqaba er de eneste aktuelle alternativene der. Det er fine severdigheter i området, men det er ikke et sted å dra om sommeren. Det er noe dykking i Middelhavet, men ikke så bra som Maldivene eller Rødehavet. For eksempel på Malta. Bra dykking med kort reise fra Europa er ikke lett å finne om sommeren. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 13. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2016 Om dere absolutt skal ha det "jævlig varmt" er det få destinasjoner som slår Dubai i Juli. Det er farlig å gå ute i solen og skal dere bruke basseng bør de ha system for å avkjøle vannet. Men det er mye å se og gjøre innendørs på luftavkjølte shoppingsentre. Burde ikke det passe ypperlig? Maldivene har dykking, men det er rolige små øyer og ikke en destinasjon for vannscootere, antikke greier eller andre attraksjoner. Og så regner det endel der i juli selv om det er fullt mulig å overleve. Januar-mars er riktig periode å reise dit. Rødehavet er det nærmeste du får god dykking, men det er for varmt der i juli og Egypt bør man ikke reiste til nå i det hele tatt så Eliat og Aqaba er de eneste aktuelle alternativene der. Det er fine severdigheter i området, men det er ikke et sted å dra om sommeren. Det er noe dykking i Middelhavet, men ikke så bra som Maldivene eller Rødehavet. For eksempel på Malta. Bra dykking med kort reise fra Europa er ikke lett å finne om sommeren. Sier at eg ønsker eit land med varme, har ikkje behov for 30+. Synden varme med mye sol. Vi tar ut dykking som eit av kriteriene. Det var ikkje eit must. Mer intressert i eksotiske plasser, mye tur områder og attraksjoner Er egentlig varme og basseng (strand er også fint) som er mine kriterier. Ved varme mener eg sydenvarme og trenger ikkje dubai varme. Det skal være mulig å komme seg ut, uten å dø av varme. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ca alle syden-land passer virker det som... 2 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ganske ålreite dykkemuligheter i Kroatia. Varmt er det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå