Gå til innhold

hvor lenge kan de holde på førerkortet mitt?

markesen

Anbefalte innlegg

Har gått over 3 mnd siden jeg ble MISTENKT for promillekjøring. Har hele veien sagt at jeg er uskyldig, har ikke godtatt førerkortbeslag og har ikke erkjent noe straffeskyld. Enda så har de førerkortet mitt, og tar seg all verdens tid.... har vært i to avhør, på det første sa jeg ingenting, mens på det andre så forklarte jeg ned til hver minste detalj hva som hadde skjedd. jeg kjørte ikke bilen........... kan de holde på det så lenge de vil egentli? 3 måneder er er kvart år, det er nesten halve straffen av hva den egentlig kunne blitt, de har vell et visst tidspress? skjønner ikke dette jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra du gir beskjed om at du ikke samtykker til beslag har politiet som nevnt tre uker på å oversende dokumentasjon til tingretten, som vil innkalle deg til et rettsmøte om førerkortbeslag. Om det har gått tre måneder virker det som om det er skjedd en misforståelse ved at politiet ikke har fanget opp at du ikke samtykker til beslag. Tingrettens måltall for slike saker er 30 dagers sakesbehandlingstid (og i praksis er den mye kortere), så jeg finner det usannsynlig at saken har ligget der i to måneder.

Finnes det dokumentasjon på at du ikke samtykker til beslag? Dersom du opplyste det i avhør skal det stå i politiets dokumenter

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...