Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med utseendet etter å ha flyttet til større sted

Anbefalte innlegg

Hei,

Føler meg som en svært lite pen bygdetulling nå etter jeg flyttet nylig til en stor by. Alle er veldresserte i moteklær på stedet jeg studerer, og svært heldige med genene sine. Jeg er også veldressert og relativt pent kledd, men er på ingen måte pen.

Sliter veldig med dette. Føler jeg ikke passer inn og at jeg ikke klarer å fange interessen til damer, da de har så sinnsykt mange mye penere gutter som er minst like høyt utdannede som meg.

Noen som har efaring her? Hvordan takle det? Jeg er på et vis førstemann i familien til å ta høyere utdanning, mens mine medstudenter kommer fra lege og sivilarkitektfamilier, pene og med mye ressurser bak seg.

Anonymous poster hash: 847db...03b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bare selge deg på det som er dine styrker, hvis du ikke kan konkurrere på utseende og ressurser så ikke prøv å gjøre det heller.

Som bygdetulling burde du ha på din side god humor, sunt bondevett og du kan være en "ekte mann" i motsetning til disse metrosexuelle byguttene.

Med mindre du har selvhat angående det å være bygdetulling burde du eie den rollen i stede for å prøve å være noen du aldri helt kan bli.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hei,

Føler meg som en svært lite pen bygdetulling nå etter jeg flyttet nylig til en stor by. Alle er veldresserte i moteklær på stedet jeg studerer, og svært heldige med genene sine. Jeg er også veldressert og relativt pent kledd, men er på ingen måte pen.

Sliter veldig med dette. Føler jeg ikke passer inn og at jeg ikke klarer å fange interessen til damer, da de har så sinnsykt mange mye penere gutter som er minst like høyt utdannede som meg.

Noen som har efaring her? Hvordan takle det? Jeg er på et vis førstemann i familien til å ta høyere utdanning, mens mine medstudenter kommer fra lege og sivilarkitektfamilier, pene og med mye ressurser bak seg.

Viktigste er det innvendige. Du er sikkert pen nok som du er. Det er gjerne bare en følelse som du har. Men forstår den følelsen du kan kjenne. 

Lenke til kommentar

Minst like høyt utdannede? Det skal jo egentlig ha tilnærmet null betydning, selv om det naturligvis vil være visse "enkle" damer som tilltrekkes av det.

Utdanning, tatt i betraktning med personlighet, har etter erfaring vist seg å være en god indikator for hvilket forhold motparten har til kunnskap og læring. Vil si at det ikke er noe som bare "enkle" folk tiltrekkes (selv om det selvfølgelig frister å date f.eks. en lege med mye penger), men mulig jeg bare er enkel selv.

Du må bare selge deg på det som er dine styrker, hvis du ikke kan konkurrere på utseende og ressurser så ikke prøv å gjøre det heller.

Som bygdetulling burde du ha på din side god humor, sunt bondevett og du kan være en "ekte mann" i motsetning til disse metrosexuelle byguttene.

Med mindre du har selvhat angående det å være bygdetulling burde du eie den rollen i stede for å prøve å være noen du aldri helt kan bli.

Virker klokt det du sier. Prøver selvfølgelig å være meg selv i størst mulig grad, men sliter litt med selvforakt. Føler meg annerledes og "skyldig" for at jeg ikke har hatt oppvekst og erfaringer på lik linje med de jeg møter via studiet. Var aldri i slalombakken eller til syden før jeg var 20++ og dro på eget insj, familien vår er egentlig bare den lille kjernen.. Men hver jente jeg møter, har vært på et titalls festivaler over halve verden, vært fartsfantom i bakken siden de var 8 år gamle og har familie og venner over hele landet, alltid noen å dra til eller venner som kommer på besøk. Selv husker jeg at gjennom hele oppveksten følte jeg meg stygg, hadde riktignok en del venner, men aldri noen jentevenner. Satt mye for meg selv foran dataen, lærte ting på egenhånd. Å være med disse vellykkede menneskene, minner meg på hvem jeg er, hvem jeg har vært, hvor misfornøyd jeg har vært gjennom mange år. Minner meg spesielt mye på den følelsen av å føle meg stygg. Lurer på å oppsøke psykolog.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Døh, la meg bare si deg én ting. Når du er ferdig med å studere i byen kommer du til være innmari glad for at du ikke var som alle de andre.

Da jeg studerte i Oslo skulle jeg jaggu ha gitt mye for å finne bare én eneste person som ikke hadde falt oppi samme gryta som alle de andre. I starten prøvde jeg å bli kjent med folk, men herre min hatt så kjedelige de var. Helt substansløse bak den fine fasaden. Nei, fuck det. Vær deg sjøl. Jeg kan love deg at du har mer å fare med når alt kommer til stykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Døh, la meg bare si deg én ting. Når du er ferdig med å studere i byen kommer du til være innmari glad for at du ikke var som alle de andre.

Da jeg studerte i Oslo skulle jeg jaggu ha gitt mye for å finne bare én eneste person som ikke hadde falt oppi samme gryta som alle de andre. I starten prøvde jeg å bli kjent med folk, men herre min hatt så kjedelige de var. Helt substansløse bak den fine fasaden. Nei, fuck det. Vær deg sjøl. Jeg kan love deg at du har mer å fare med når alt kommer til stykke.

Martine har rett her, studerte i byen sjøl og det var en del som kunne beskrives som sauer. All fashion, no sense. 

Jeg trur du har det bedre om du henger med folk som har litt mer vett enn det, det er en grunn til at by-folk og bydge-folk er litt i tåttene på hverandre... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...