Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Hei, har nylig kjøpt meg en brukt Terracan hvor motor driver å slår/banker (i mangel av bedre forklaring ) når den når 2,2k rpm på turtallet under akselerasjon og hvis jeg holdet samme turtall på de første girene. Disse smellene kommer på jevne mellomrom type 3-4 sekunder og jeg kjenner at hele bilen får vibrasjoner pga disse. De gir samme følelse som å kjøre på dårlig vei.. Noen som har en liten ide om hva det kan være? Endret 11. mars 2016 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Skjer det samme hvis du holder bilen i nøytral? Og er du sikker på at lyden er fra motor og ikke girkassen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Prøvde både i park og nøytral, er vel sikkert samme opplegg, men der kom det ingen unormale lyder eller risting. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Høres ikke bra ut. Det kan være lamellplatene som gir opp. Hadde samme problem i en VW automat og huset til platene hadde sprukket og kassen måtte overhales. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Etter å hatt med noen med litt bedre ører enn meg så er nå lyden lokalisert til bak, så dagens mistenkte er diffen. Men uansett så står den nå på verksted, så satser på at noen kyndige finner ut hva som er galt på mandag^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Det viste seg at det var et kjede inne i transfer kassen som ikke tålte belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå