Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når jeg er nevnt i en persons datingprofil

Anbefalte innlegg

Når jeg er nevnt i en persons datingprofil. Jeg er desverre nevnt i min eks sin datingprofil på nettet. Han har skrevet om meg der, og alle som vet at vi har vært sammen kan se hele historien min. Han står frem med full identitet. Så dermed blir jeg koblet opp mot det. Står om sex, og alt mulig i profilen. Hva ville dere gjort? Har bedt han fjerne det, men ser ikke ut til at han vil det.

Anonymous poster hash: 527f4...507
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan umulig være en god datingprofil?

Du kunne kontakte datingsiden.

Ja, jeg vet ikke om det er populært å ha skrevet om sexhistoriene med sin eks på profilen ;) Men det er det han har gjort.

Både familie, kollegaer og alle som kjenner meg forstår jo at det er meg som står skrevet om, dersom de ser den. Han står jo frem med bilde og hvem han er.

Skulle ikke tro at det var lovlig å holde på sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kontakt nettstedet, forklar saken og at du sitter og skriver anmeldelsen nå. Klarer de å fjerne dette før du klarer å få levert anmeldelsen, blir det ingen anmeldelse. Regner med admin gjør jobben fort.

Jeg har levd med det en stund. Og vært stresset med det. Nå sendte jeg han en melding der jeg skrev følgende: "Du må slette profilen din, fordi du har skrevet ulovlig om meg i den. Når du offentliggjør deg selv, blir jeg offentliggjort, i og med at du skriver om meg på din profil offentlig, og folk som kjenner meg kan se det. De vet jo hvem du er. Og dermed er jeg uthengt. Det er grovt lovbrudd. Dersom du ikke fjerner profilen med en gang så blir du anmeldt." 

Har ikke fått svar fra han. Han logget seg med en gang av profilen. Den står fortsatt, men jeg håper at den blir fjernet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe lovlig. Si til ham at han må fjerne det, så du slipper å gå videre med det (og nevn det med å gå videre med det, på denne måten).

Kontakt nettstedet, forklar saken og at du sitter og skriver anmeldelsen nå. Klarer de å fjerne dette før du klarer å få levert anmeldelsen, blir det ingen anmeldelse. Regner med admin gjør jobben fort.

Hvilken lov mener dere at ekskjæresten eller nettsiden har brutt? Det er dårlig gjort, men ikke ulovlig å utlevere ekskjæresten sin på nettet.

Det er vel ikke ulovlig før han skriver noe som er negativt og usant.

Det er nok en fattig trøst for trådstarter, men en slik tekst kommer garantert ikke til å hjelpe ham å finne noen ny kjæreste.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe lovlig. Si til ham at han må fjerne det, så du slipper å gå videre med det (og nevn det med å gå videre med det, på denne måten).

Hvilken lov mener dere at ekskjæresten eller nettsiden har brutt? Det er dårlig gjort, men ikke ulovlig å utlevere ekskjæresten sin på nettet.

Det er nok en fattig trøst for trådstarter, men en slik tekst kommer garantert ikke til å hjelpe ham å finne noen ny kjæreste.

Han har ikke tatt den bort, og anvender profilen fortsatt. Det er kjempekjedelig for han kobler sin profil opp mot en profil jeg har i tillegg. Men min er anonym. Men folk kan lett forstå at det er meg det handler om, og nå får de både usanne, og også private intime opplysninger. Er det lovlig når han skriver tidspunktet for vårt forhold, slik at folk lett kan forstå at det er meg? Altså jeg har en datter som opererer på samme nettsted. Hun er voksen altså, men allikevel. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt han har brutt noen lov. Det jeg sier er at TS bør behandle det SOM OM HAN HAR brutt en lov. Enhver form for ansvarshavende for dette nettstedet vil umiddelbart få helhetta og noia og helgardere seg for å unngå søksmål og negativ medieomtale på grunn av noe som KAN VÆRE et lovbrudd. 

Så lenge jeg ikke vet hva teksten inneholdt kan jeg ikke si om det er snakk om lovbrudd eller ikke, men så lenge det har et seksuelt innhold, OG gjør TS identifiserbar mistenker jeg at det KAN være snakk om et lovbrudd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan oppfattes som mobbing, og da er det ulovlig.

Jeg føler meg mobbet. Men er det lovlig så er det lovlig. Men det som er tragisk er at folk rundt meg kan allerede ha lest om både sexlivet og mange private hemmeligheter via hans profil. Det er tragisk. Og jeg forstår ikke hvorfor han er så stolt over å legge det ut i offentligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

§ 267. Krenkelse av privatlivets fred

Den som gjennom offentlig meddelelse krenker privatlivets fred, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

§ 267. Krenkelse av privatlivets fred

Den som gjennom offentlig meddelelse krenker privatlivets fred, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Dette når ut i offentligheten. Jeg håper at profilen blir slettet. Det er slik at min datter på 18 år er inne på samme forum. Dermed er det vanskelig for meg å unngå å være stresset.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men snakk om ex-partner og sexlivet man hadde er da noe som har eksistert i alle tider, at det er på internett endrer det ikke fra når sladrekjærringa i bygda hørte om det.

Du sier selv at han ikke har identifisert deg, og de som kjenner dere godt nok til å vite at det er deg han snakker om vil være de samme som ville hørt om det via sladder uansett.

Hva med å bare eie opp til feilene man har gjort og prøve å gjøre noe positivt ut av det, du har jo en skrekkhistorie å fortelle dattera di som kan hindre henne i å gjøre samme dårlige valg i sitt liv. Ved å snakke med henne om det før hun leser det selv vil jo også desarmere situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...