Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overgrep mot stedatter, samvær med sin datter.

Anbefalte innlegg

Det første som slår meg er at dette er en for kompleks sak som ingen kjenner til bortsett fra deg, til at du kan få noen form for "hjelp" eller råd som en vet er gode nok. Hva med å oppsøke noen profesjonelle som du kan snakke med? F.eks. familievernkontor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har bestilt time der. Får vel høre mer om hva de tenker i forhold til samværet der. Men jeg synes det er interessant å vite om det er flere som tenker som jeg at jeg ville visst det (fortrinnsvis av min egen partner) om min nye kjæreste hadde forgrepet seg på et barn tidligere...? Spesielt om jeg selv har barn i huset? Eller ville du heller levd under å ikke vite? I dette tilfellet er det mange rundt henne som vet, og jeg tror uansett det kommer for en dag før eller senere... Men heller vite i begynnelsen enn plutselig etter at forholdet har vart en stund å få vite det av andre, tenker jeg. Jeg hadde forventet at andre hadde informert meg, hva tenker DU?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du lar en seksualforgriper være alene med yngstedatteren din også bekymrer du deg (tilsynelatende nesten mer) for andres barn?

Hvordan vet du at det ikke allerede har skjedd? Reaksjonen du beskriver datteren din fikk etter at faren hennes ble mer fraværende er av den samme typen som ved bl.a. overgrep. 

Det finnes forøvrig ingen grense for hvor unge barn kan være når misbruket starter (leste at 10 år er nevnt). Det finnes pedofile som misbruker sine egene fra de blir født. Så det at yngstedatteren din bare er 7 år er absolutt ingen grunn til å lene seg tilbake nå.

Håper hun som var 14 fikk hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg bekymrer meg absolutt ikke mindre for min egen datter.

Jeg har kontakt med både familievernkontoret og andre instanser angående henne. I og med at jeg VET kan jeg også følge ekstra med, og holde øynene åpne (i den grad det er mulig). 14-åringen fikk også hjelp.

Men det betyr ikke at jeg også er bekymret for hun som ikke vet, som ikke kan holde øynene åpne rett og slett fordi hun er uvitende om situasjonen, og ikke har mulighet til å passe ekstra på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...