Gå til innhold

Anundsen og Frp "Foreslår at politiet kan hacke folks datamaskin"


Anbefalte innlegg

Kom igjen, vi vet alle hva dette er. Vi er bare så redde for å erkjenne det, på grunn av implikasjonene det har. For når staten, som er opprettet for å beskytte oss, selv er blitt den vi må beskytte oss mot, og politiet, som skulle beskytte oss, nå beskytter staten mot oss, og vi er allerede avvæpnet, hva kan vi gjøre da? Dette er en så skremmende tanke at det kanskje er best å late som vi ikke skjønner noenting.

ELLER vi kan stemme på de partiene som er mot dette i stedet for å sitte på et forum og late som om vi vet hva som skjer i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

http://www.nrk.no/norge/foreslar-at-politiet-kan-hacke-folks-datamaskin-1.12847920

 

Hva mener folket om dette? Jeg ønsker ikke disse lovendringene.

 

Om du ikke har noe å skjule har du ikke noe å være redd for synes jeg :)

 

 

Da får du slutte å gå med klær når du forlater bopelen din.

 

Holdningen din er avskyelige. Beklager. Om du ikke har noe å skjule så kan du akseptere hva som helst av overvåkning?

 

 

 

Kom igjen, vi vet alle hva dette er. Vi er bare så redde for å erkjenne det, på grunn av implikasjonene det har. For når staten, som er opprettet for å beskytte oss, selv er blitt den vi må beskytte oss mot, og politiet, som skulle beskytte oss, nå beskytter staten mot oss, og vi er allerede avvæpnet, hva kan vi gjøre da? Dette er en så skremmende tanke at det kanskje er best å late som vi ikke skjønner noenting.

ELLER vi kan stemme på de partiene som er mot dette i stedet for å sitte på et forum og late som om vi vet hva som skjer i verden.

 

Ok, så vi har rett og slett ikke noe valg her? Det er jo ingen partier som jobber mot politistaten og den stadig økende totale overåkningen av folket. Om noe er det folket som skulle ha overvåket politikerne, ikke motsatt.

 

Men du sier at vi i praksis ikke har noe valg og at overvåkning vil komme til å skje uansett og at det ikke er noe vi kan gjøre med det. Alternativet er å stemme på et parti som er imot overvåkning? Altså, stort sett ingen. Og hvis man først finner et parti som er imot overvåkning og stemmer på dette partiet, vil man nok også stemme for en hel del politikk man er fullstendig og totalt uenig i.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Alerede en tråd om den saken. Har du ikke noe å skjule så får ikke politiet lov å "hacke"/ overvåke deg uansett ;)

 

Dette er egentlig ikke et forslag som går på hacking i seg selv. Etter hva jeg klarer å lese/ forstå så vil de forandre lovverket så hacking av datamaskiner blir lovlig på samme måte som telefonovervåking. Det er rett og slett en tilpassing av loven for å imøtekomme samfunnets nye måter for å kommunisere.

 

En logisk og rasjonell sak å ta opp og jeg håper endringen går gjennom.

 

Har du noe i mot hvis jeg står utenfor huset ditt og leser posten din rett fra postkassa? Lover at du får dem etterpå, du har vel tross alt ingenting å skjule.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.nrk.no/norge/foreslar-at-politiet-kan-hacke-folks-datamaskin-1.12847920

 

Hva mener folket om dette? Jeg ønsker ikke disse lovendringene.

 

Om du ikke har noe å skjule har du ikke noe å være redd for synes jeg :)

 

 

Da får du slutte å gå med klær når du forlater bopelen din.

 

Holdningen din er avskyelige. Beklager. Om du ikke har noe å skjule så kan du akseptere hva som helst av overvåkning?

 

 

 

Kom igjen, vi vet alle hva dette er. Vi er bare så redde for å erkjenne det, på grunn av implikasjonene det har. For når staten, som er opprettet for å beskytte oss, selv er blitt den vi må beskytte oss mot, og politiet, som skulle beskytte oss, nå beskytter staten mot oss, og vi er allerede avvæpnet, hva kan vi gjøre da? Dette er en så skremmende tanke at det kanskje er best å late som vi ikke skjønner noenting.

ELLER vi kan stemme på de partiene som er mot dette i stedet for å sitte på et forum og late som om vi vet hva som skjer i verden.

 

Ok, så vi har rett og slett ikke noe valg her? Det er jo ingen partier som jobber mot politistaten og den stadig økende totale overåkningen av folket. Om noe er det folket som skulle ha overvåket politikerne, ikke motsatt.

 

Men du sier at vi i praksis ikke har noe valg og at overvåkning vil komme til å skje uansett og at det ikke er noe vi kan gjøre med det. Alternativet er å stemme på et parti som er imot overvåkning? Altså, stort sett ingen. Og hvis man først finner et parti som er imot overvåkning og stemmer på dette partiet, vil man nok også stemme for en hel del politikk man er fullstendig og totalt uenig i.

 

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil. 

Velkommen til demokratiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil. 

Velkommen til demokratiet.

 

 

 

Jeg ser du er superoptimist på vegne av vårt eget demokrati og urealistisk i forhold til virkeligheten.

Lenke til kommentar

 

Alerede en tråd om den saken. Har du ikke noe å skjule så får ikke politiet lov å "hacke"/ overvåke deg uansett ;)

 

Dette er egentlig ikke et forslag som går på hacking i seg selv. Etter hva jeg klarer å lese/ forstå så vil de forandre lovverket så hacking av datamaskiner blir lovlig på samme måte som telefonovervåking. Det er rett og slett en tilpassing av loven for å imøtekomme samfunnets nye måter for å kommunisere.

 

En logisk og rasjonell sak å ta opp og jeg håper endringen går gjennom.

 

Har du noe i mot hvis jeg står utenfor huset ditt og leser posten din rett fra postkassa? Lover at du får dem etterpå, du har vel tross alt ingenting å skjule.

 

 

 

Vi får slutte med passord på epost også, slik at alle kan lese hverandres epost. For hvis man ikke har noe å skjule...

Lenke til kommentar

 

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil. 

Velkommen til demokratiet.

 

 

 

Jeg ser du er superoptimist på vegne av vårt eget demokrati og urealistisk i forhold til virkeligheten.

 

Å? Eller følger jeg med på nyhetene og ser at vi får nøyaktig det stortinget vi stemmer på? 

Bare se på alt Høyre of FrP gjør nå: 99% av det de gjør og får kjeft for sto svart på hvitt i partiprogrammene deres! Hvis folk leser partiprogrammet og så stemmer på de som faktisk vil at velgeren selv får det bedre, så fungerer demokratiet!

 

Men jeg regner med at du falt ut på "nyhetene", for du tror vel at jødene styrer mediene gjennom salamandere som styrer kameraene med hjernebølger eller noe sånt skvip.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan de ser for seg at denne trojaneren skal installeres uten å oppdages av antivirus.

 

 

Nei si det. De er politikere og byråkrater, jeg er ikke sikker på at de har tenkt på det tekniske sånn i første omgang. "Where there's a will there's a way" Eller så håper de fremdeles på at USA skal gå foran og lovfeste en bakdør i Windows og OSX for den slags formål. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil. 

Velkommen til demokratiet.

 

 

 

Jeg ser du er superoptimist på vegne av vårt eget demokrati og urealistisk i forhold til virkeligheten.

 

Å? Eller følger jeg med på nyhetene og ser at vi får nøyaktig det stortinget vi stemmer på? 

Bare se på alt Høyre of FrP gjør nå: 99% av det de gjør og får kjeft for sto svart på hvitt i partiprogrammene deres! Hvis folk leser partiprogrammet og så stemmer på de som faktisk vil at velgeren selv får det bedre, så fungerer demokratiet!

 

Men jeg regner med at du falt ut på "nyhetene", for du tror vel at jødene styrer mediene gjennom salamandere som styrer kameraene med hjernebølger eller noe sånt skvip.

 

 

Høyre, ventre AP og alle andre er irrelevant. Det gir ikke folket noe som helst makt. Hver gang man stemmer et parti stemmer man også en haug av politikk man ikke er enig med.

 

Uansett hvilket parti man velger, forbli store deler av politikken den samme uansett, noe som i praksis betyr at vi ikke har alterntiver å velge mellom.

 

Du tror folk leser partiprogrammene? Som sagt, du er optimist. Jeg vil si at 99% av velgere ikke kjenner helt og fullt til partiprogrammene til alle partiene når de velger. Da gjør man et uinformert valg. Uansett er ikke valg idag basert på politikk, det er basert på markedsføring, og de som er best på det vinner valget. Da handler det om å angripe andre, spille på folks følelser og stort sett alt annet enn å informere velgerne om hva de faktisk velger.

 

Den siste paragrafen din er blir enn litt dum slutning, basert på dine fordommer om at alle som ikke tenker like lite som deg driver med konspirasjonsteorier om jøder. Det blir litt som den vanlige idioten som svarer "tinnfoliehatt" hver gang man diskuterer noe angående PC sikkerhet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Høyre, ventre AP og alle andre er irrelevant. Det gir ikke folket noe som helst makt. Hver gang man stemmer et parti stemmer man også en haug av politikk man ikke er enig med.

 

Uansett hvilket parti man velger, forbli store deler av politikken den samme uansett, noe som i praksis betyr at vi ikke har alterntiver å velge mellom.

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil.

Velkommen til demokratiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil.

Velkommen til demokratiet.

 

Folket har kontroll med hvem de velger som representanter, men ingen kontroll med hva de valgte representantene finner på når de først er valgt. Velkommen til demokratiet.

 

Det viser seg, nesten helt uten unntak, at nye folkevalgte raskt innhentes av den etablerte makten. Retorikken er forskjellig, men retningen på den praktiske politikken endrer seg lite over tid. Det er også fascinerende å observere at likelydende (overvåknings)lover blir vedtatt i ulke deler av verden, i land med helt ulik politisk orientering. Man kan bli konspiratorisk av mindre.

Lenke til kommentar

 

Høyre, ventre AP og alle andre er irrelevant. Det gir ikke folket noe som helst makt. Hver gang man stemmer et parti stemmer man også en haug av politikk man ikke er enig med.

 

Uansett hvilket parti man velger, forbli store deler av politikken den samme uansett, noe som i praksis betyr at vi ikke har alterntiver å velge mellom.

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil.

Velkommen til demokratiet.

 

 

 

Å bygge parti er het urealistisk og nesten totalt uppnåelig. Ikke bare gjør 4% grensen det kunstig vanskelig å få plass på stortinget, men hele partisystemet er korrupt, slik at nye partier nærmest har en umulig jobb. FRP er Norges nyeste tradisjonelle parti. Det tok en hel livstid å bygge partiet. Hagen har brukt hele livet på det.

 

Tror du jeg vil bruke et helt liv på å bygge et parti inn i et korrupt system, fordi systemet ikke fungerer?

 

Det er ikke et demokrati om folket ikke har makten. Ergo "demos", "kratos" aka demokrati eller på norsk direkte oversatt til folkemakt, som vi også har et bedre Norsk ord for, folkestyre. Noe vi overhode ikke har i Norge idag.

 

Om du tror demokrati handler om å kunne velge et parti, så får du lese deg opp om hva demokrati faktisk betyr, og oppdatere verdenssynet ditt til realiteten heller enn en fantasi om dagens tilstand.

Lenke til kommentar

Folket har kontroll med hvem de velger som representanter, men ingen kontroll med hva de valgte representantene finner på når de først er valgt. Velkommen til demokratiet.

Slik er det faktisk ikke i alle land. Noen land har deling av makt, slik at det kreves seperate demokratiske institusjoner for kunne foreslå og vedta politikk. I Norge har vi dessverre et system hvor flertall gir rett til å diktere (foreslå+vedta)

 

Det viser seg, nesten helt uten unntak, at nye folkevalgte raskt innhentes av den etablerte makten. Retorikken er forskjellig, men retningen på den praktiske politikken endrer seg lite over tid. Det er også fascinerende å observere at likelydende (overvåknings)lover blir vedtatt i ulke deler av verden, i land med helt ulik politisk orientering. Man kan bli konspiratorisk av mindre.

Ikke glem at folkevalgte normalt sett har blitt indoktrinert i et parti i minst 1 tiår, sannsynligvis 2 eller 3 tiår før de oppnår noe som helst i et parti (ledergruppe, partileder, statsminister, deperatementsminister etc etc.).

 

Interessant poeng du har helt til slutten der. Det kan dog ha noe med at teknologien kun har blitt tilgjengelig nå. Men som jeg alltid sier: bare fordi man KAN gjøre noe, så betyr ikke det at man BØR gjøre det. Måten implementeringen av overvåkningsamfunnet skjer på er 100% bak ryggen på folket, og på en anti-demokratisk måte. Det er tross alt ikke folket som har presset på for overvåkning eller har tatt initiativ til det.

 

Om noe så er de folket som skal overvåke politikerne, ikke motsatt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Om noe så er de folket som skal overvåke politikerne, ikke motsatt.

Det er så rett som det er sagt. Det snakkes mye om demokratisk kontroll med overvåkerne, i alle fall i festtaler. Hvem skal se overvåkerne i kortene? Svaret er helt opplagt for den som er vant med å tenke offentlige institusjoner, nemlig enda en institusjon. Men det demokratiske svaret er at det er folket som skal ha dette oppsynet. Det er en så skremmende tanke for dem folket har gitt makt, at de har avvæpnet folket og strippet det for kontrollerende makt på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

 

 

Høyre, ventre AP og alle andre er irrelevant. Det gir ikke folket noe som helst makt. Hver gang man stemmer et parti stemmer man også en haug av politikk man ikke er enig med.

 

Uansett hvilket parti man velger, forbli store deler av politikken den samme uansett, noe som i praksis betyr at vi ikke har alterntiver å velge mellom.

 

Da får du lage ditt eget parti, eller stille som kandidat for det partiet som er nærmest deg og jobbe innenfra for å forandre det partiet i den retningen du vil.

Velkommen til demokratiet.

 

Å bygge parti er het urealistisk og nesten totalt uppnåelig. Ikke bare gjør 4% grensen det kunstig vanskelig å få plass på stortinget, men hele partisystemet er korrupt, slik at nye partier nærmest har en umulig jobb. FRP er Norges nyeste tradisjonelle parti. Det tok en hel livstid å bygge partiet. Hagen har brukt hele livet på det.

 

Tror du jeg vil bruke et helt liv på å bygge et parti inn i et korrupt system, fordi systemet ikke fungerer?

 

Det at du ikke gidder å prøve en gang sier mer om deg enn systemet. Og det at du ser på 4% grensen som uoppnåelig sier kanskje litt om hvor populære du tror meningene er?

 

Alt i alt tror jeg demokratiet fungerer glimrende. Jeg har selv fått politiske vedtak forandret både på fylkes og nasjonalt nivå. Det skal utrolig lite til. Men det er nok like greit du forblir sofasitter. De som tjener mest på det er nemlig vi som er uenige med deg. Takk for at du bidrar ved din egen uvitenhet og lathet :)

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...