Gå til innhold

Hvordan overklokke et skjermkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvor setter jeg opp volten på minnet på mitt powercolor x800xt

har et abit nf7 v2.0 å får klokket minne til 550mhz føler at det må mer volt til for og presse mer..'

ps: er det trygt å presse på max volt på skjermkorte i bios uten at kortet ryker ?

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

har rivatuner og 3d mark 2001 og trenger nå et program som viser hvor varmt skjermkortet er.

har et 9800xxl (et 9800pro kort med xt kjerne)

har en r360 kjerne og 128 ddr ram

står at driveren catalyst 4.4 er detected

hvor mye er realiserbar klokk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jaja, guiden er gammel; den er skrevet "noen år" før ATiTool kom ut. ;)

Hakke giddi å oppdatere den på en stund, får se om jeg gjør det.

Jeg syntes du bør ta deg sammen og oppdatere guiden snart Ende ;) Den er bra, men kunne trengt litt mer info om nyere ting.

Jeg skulle gjerne softmodda x800 pro kortet mitt. Skal visst gå an å gå opp fra 12 til 16, men jeg finner ikke noe sted hvor det er noe nyttig info. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et gammelt skjermkort, radeon 9800 som ligger på loftet her, så har jeg ikke prøvd å overklokke, kan jeg ta ut skjermkort som er i bruk, og så sette inn radeon kortet og prøve å overklokke det så langt som fy, å så slenge inn det nye kortet igjen?

Uten at hovedkort og cpu skades av dette..

Bare se bort fra drivere og avinstallering.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et gammelt skjermkort, radeon 9800 som ligger på loftet her, så har jeg ikke prøvd å overklokke, kan jeg ta ut skjermkort som er i bruk, og så sette inn radeon kortet og prøve å overklokke det så langt som fy, å så slenge inn det nye kortet igjen?

Uten at hovedkort og cpu skades av dette..

Bare se bort fra drivere og avinstallering.. :)

Tja, du må iallfall innstallere drivere til 9800-kortet for å bruke det, og driverne til kortet du bruker nå på nytt når du skal bruke det igjen. ;)

Så lenge du holder deg unna klokking av AGP-portens hastighet er det ingen fare for at hovedkortet og CPU-en skal ta skade, uansett hva du måtte finne på å gjøre med skjermkortet (så lenge du har sunn fornuft :p ).

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...