Gå til innhold

Standalone DVD spiller

Anbefalte innlegg

Har tenkt å investere i standalone DVD spiller. Vet ikke hvilken jeg bør velge, men prisen bør ikke overstige 3000kr. Jo billigere, jo bedre. MP3 støtte ansees som svært viktig. CDR støtte er et must. Har bare dolby surround forsterker men 5.1 inngang, derfor hadde det kanskje vært greit med Dolby Digital eller DTS dekoder på DVD spilleren ? Eller bør jeg heller spare til ny forsterker ?

MÅ VÆRE SONEFRI !!

Har tenkt litt på Samsung DVD-spiller DVDM405 (arvtakeren til 811). Koster ca 2800. Den ulempen jeg kan finne er det ikke er DTS dekoder, men har jeg egentlig bruk for det ? Er det mange DVD-er som bruker DTS ?

[ Denne Melding var redigert av: Ivan Drago på 2001-10-21 22:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samsung spilleren er nok et godt kjøp den. Kan spille av de fleste formater og de inneholder generelt komponenter av rel høy kvalitet. Ser at den ikke har dts dekoder som du sier og endel filmer blir vel faktisk dekodet m dts. Hvorvidt dette betyr at du ikke får surround i det hele tatt fra dts plater ved jeg ikke sikkert. Alternativer bør være den nye "slim line" serien til pioneer. De er vist nok veldig gode og relativt moderat priset.

Alternativene din er enten å gå for en litt dyrere spiller m alle former for dekoding, og kanskje dvd audio støtte også? F.eks toshiba el panasonic koster ikke all verdens.

Eller du kan jo gå for en av de billigere dvd spillerne uten dekodere men kun m digital ut og spare til en ny hjemmekino forsterker med alt du kan drømme om av dekodere som dts, dd, dolby pro logic II osv. Disse finnes det så mange av nå at det er uråd å orientere uten å vite budsjettet ditt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...=2&GrpID=7&s=pl

Denne DvD spilleren er billig og bra (sonefri)

To be more precise...

you must access a secret menu (the loophole menu).

For accessing this menu you have to do the following:

1.Make sure you don´t have any DVD inserted and Door Closed

2. On the Remote Control press SETUP

3. On the DVD player Front Panel :

a. Press NEXT

b. Press STOP

c. Press PAUSE/STEP

d. Press PREV

e. press NEXT

The 'loophole' menu appears and you can select Region and make your choice:

- region 1

- region 2

- region 3

- region 4

- region 5

- region 6

- By Pass (=all regions)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-21 22:20, Ivan Drago skrev:

Har tenkt å investere i standalone DVD spiller. Vet ikke hvilken jeg bør velge, men prisen bør ikke overstige 3000kr. Jo billigere, jo bedre. MP3 støtte ansees som svært viktig. CDR støtte er et must. Har bare dolby surround forsterker men 5.1 inngang, derfor hadde det kanskje vært greit med Dolby Digital eller DTS dekoder på DVD spilleren ? Eller bør jeg heller spare til ny forsterker ?

MÅ VÆRE SONEFRI !!

Har tenkt litt på Samsung DVD-spiller DVDM405 (arvtakeren til 811). Koster ca 2800. Den ulempen jeg kan finne er det ikke er DTS dekoder, men har jeg egentlig bruk for det ? Er det mange DVD-er som bruker DTS ?

[ Denne Melding var redigert av: Ivan Drago på 2001-10-21 22:22 ]

Hei!

Jeg har dårlig erfaring med samsung dvd.

Jeg hadde en samsung dvd 511 som er en 611 uten mulighet for brente CD-er og mp3.

Det var endel skipping på den (måtte hoppe over flere chapter i american pie)

lite funksjoner.

Ett pluss

bra fjernkontroll.

Har lest at 611,711,811,911 o.s.v har samme feilene.

Kjøpte en toshiba sd210e sonefri fra acersmic for 3000 +noen hundrelapper.

Denne spiller dvd,vcd,svcd,cd-r og mp3.

Har ikke hatt problemer med den til nå. Den var vist litt bedre enn pioneer 353 (er det ikke det den heter?) det som gjorde den bedre var mp3 og rgb utgang.

Den har foresten mulighet for å lese cdtekst (veldi tøft.)

for dem som ikke vet hva cd tekst er så er det at navnet på sangen ruller over skjermen på DVD-en.

Spiller sone 1 filmer i ntsc uten problemer.

Bra spiller!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...