Horten Market Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Ja, så fikk vi det svart på hvitt: - Jeg likestiller overfallsvoldtekt med drap, sier leder Aina Stenersen i Oslo Frp. Her har vi en ledende folkevalgt fra et regjeringsparti, som har et sharia-lignende syn på voldtekt. Det er irrasjonelt føleri å likestille voldtekt med drap, enten det er begrunnet i religion eller i kvinnesak. 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 Ja, så fikk vi det svart på hvitt: - Jeg likestiller overfallsvoldtekt med drap, sier leder Aina Stenersen i Oslo Frp. Her har vi en ledende folkevalgt fra et regjeringsparti, som har et sharia-lignende syn på voldtekt. Det er irrasjonelt føleri å likestille voldtekt med drap, enten det er begrunnet i religion eller i kvinnesak. Det betyr vel at en som tar livet av en person som har blitt voldelig voldtatt, ikke kan dømmes for drap? Personen var jo så godt som død uansett. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Det var en spenstig tolkning. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Det er latterlig. Voldtekt er traumatisk men de fleste kommer tilbake fra det. Døden er permanent. For det andre, hva sier det til voldtektsoffere? Det er ekstremt lugubert å sidestille en persons trauma med å være død, jeg kan ikke forestille meg at dette er noe annet enn kontraproduktivt. Endret 18. mars 2016 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2016 For det andre, hva sier det til voldtektsoffere? Jeg tror det sier at personer (kvinner) som har blitt voldtatt, ikke må være frekke ved å komme seg videre i livet. De bør vise voldtektsfanatikerne respekt ved å pådra seg tunge psykiske lidelser, anoreksi og selvmordstanker. Det beste er vel at voldtektsofre tar livet av seg selv og derigjennom styrker tanken om at voldtektsofre er ødelagte mennesker. Slike uttalelser gir i det minste ikke noe motivasjon til å komme seg videre i livet etter en ubehagelig opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå