Superduper95 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei, lukket opp lokket til olje påfyllingen idag så ble møtt av en merkelig gul kremaktig skum på undersiden av lokket? Hva kan dette være, har ikke vært noe hvit røyk som skulle tyde på toppakning. Mulig dårlig olje? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Ufarlig, mener jeg. Ta kontakt med stjerneservice.no de kan dette. Jeg tror det er pga tett lufteventil på avlufting fra ventildeksel, men jeg er ikke eksperten. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Kommer pga. fukt. Ofte hvis man småkjører mye. 2 Lenke til kommentar
Superduper95 Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Ufarlig, mener jeg. Ta kontakt med stjerneservice.no de kan dette. Jeg tror det er pga tett lufteventil på avlufting fra ventildeksel, men jeg er ikke eksperten. Takk for svar! Skal merke meg det, sikkert ikke dumt å ta kontakt med de nei! ? Lenke til kommentar
Superduper95 Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Kommer pga. fukt. Ofte hvis man småkjører mye. Takk for svar? Okei, så ikke noe farlig da? Kanskje greit å bytte olje? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Etter det jeg kan se er det ikek nødvendig å bytte hvis det ikke er lenge siden det ble gjort sist. En god og lang kjøretur for å få kokt bort fukten anbefales flere steder. Som Fikse skrev kan det også være tett lufteventil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Definitivt fukt i oljen. Skaff en peilepinne, bruk peilepinnen for å peile olja.. Dersom det er likt også på peilepinnen er det grunn til å bli bekymret. Lenke til kommentar
Superduper95 Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Definitivt fukt i oljen. Skaff en peilepinne, bruk peilepinnen for å peile olja.. Dersom det er likt også på peilepinnen er detgrunn til å bli bekymret. Takk for svar! Det har jeg gjort og oljen så helt fin ut på pinnen, så er kun skum på lokket til olja. Lenke til kommentar
Superduper95 Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Nesten akkurat kjøpt bilen, men så at forrige eier brukte en "billig olje" på bilen, kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Som flere andre har nevnt er det der en indikasjon på fukt i motorolja. Som oftest skyldes dette bruksmønster og tildels mangel på bytte av motorolje i forhold til bruksmønster. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå