vidor Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Man kan jo i utgangspunktet si at folk er ansvarig for sine egne valg og må styre sine egne fristelser. Det er jo det kjedene og produsentene sier for å dekke seg selv, mens de samtidig pusher ut varer og reklamerer for dem. Det blir som folk handler junk på KIWI med god samvittighet fordi de har en grønn profil og da må jo alt de selger være sunnere. Det blir å lure seg selv. Litt samme ulla som å kjøpe sjokolade på helsekost for da tror folk de har frikort siden det er på helsekost. Høye nivåer av karbohydrater gir høye nivåer av insulin og blodsukker, og begge deler gir inflamasjoner. http://www.melissaspania.no/betennelsesdempende-tips/ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Litt samme ulla som å kjøpe sjokolade på helsekost for da tror folk de har frikort siden det er på helsekost.Der har de flere typer sjokolade med mindre eller ingen sukker, og høyere innhold av kakao. Dessuten er det andre smaker. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Hva syntes dere om at man dumper prisene på denne måten på usunne matvarer? Jeg synes det er helt innafor. Prisen er kunstig lav, og står ikke i forhold til hva smågodtet koster å kjøpe inn. Men det er påske. Og butikkene er avhengig av å få folk inn i butikkene. Da blir prisen på smågodt fort dumpet. Fra et folkehelseperspektiv er det uansett hva folk spiser ellers som er viktig. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Så vidt jeg vet var innprisen rundt 6 kroner for en god del år siden, så 2.90 kr/hg er definitivt med tap og gjort med hensikt i priskrig-klima. Det blir som lokkebrød eller billigøl. Endret 15. mars 2016 av vidor Lenke til kommentar
Woods Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Bare jeg som syns slike tilbud er idiotisk? Dette resulterer i at jeg ikke finner hverken godteri eller appelsiner på butikken. I jul måtte jeg innom 3-4 butikker for å finne pepperkakedeig! Innfør i det minste et tak på innkjøpene. Eller trenger folk virkelig 10kg godteri? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Ja, det er dumt når de setter prisen så lavt at det blir tomt. Det slår også tilbake på butikkene selv. Ingen liker butikker som er tomme for varer. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Innfør i det minste et tak på innkjøpene. Eller trenger folk virkelig 10kg godteri? Tror det er innført et tak i noen butikker. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Nå kom jeg på en Langbein-tegneserie i Donald. Det var storm hele natta, og når Langbein våknet opp trakk det overalt. Han sjekket dører og vinduer, men fant ikke årsaken. Når han barberte seg fløy skummet i vinden. Så zoomet bildet ut, og vi så huset ovenfra, og han sa: jeg skal finne ut hvor denne trekken kommer fra, om det så er det siste jeg gjør. Taket på huset manglet. Apropos innført tak, bare. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Bare jeg som syns slike tilbud er idiotisk? Dette resulterer i at jeg ikke finner hverken godteri eller appelsiner på butikken. I jul måtte jeg innom 3-4 butikker for å finne pepperkakedeig! Innfør i det minste et tak på innkjøpene. Eller trenger folk virkelig 10kg godteri? Før jul måtte jeg innom tre butikker for å finne pepperkakedeig til pepperkakehuset jeg skulle bygge. Da fant jeg til slutt noe fryst deig hos bunnpris. Ja, det er dumt når de setter prisen så lavt at det blir tomt. Det slår også tilbake på butikkene selv. Ingen liker butikker som er tomme for varer. Har vært innom flere butikker i det siste for jakt på smågodt og mange er utsolgt for det mest populære, eller så er de ikke så kan det også tenkes at de ikke er overivrige etter å fylle på igjen når de vet det er ett tapsprosjekt. Innfør i det minste et tak på innkjøpene. Eller trenger folk virkelig 10kg godteri? Tror det er innført et tak i noen butikker. På den lokale kiwien var det nå kommet lapp med at smågodt kun var lov i papirposene og man kunne ikke kjøpe hele bokser. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Klart det blir folk som hamstrer. At noen klarer å spare det og fordele det utover betyr ikke at alle gjør det. Tror nok det er mange som kommer til å spise seg rimelig syk og kvalm. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Klart det blir folk som hamstrer. At noen klarer å spare det og fordele det utover betyr ikke at alle gjør det. Tror nok det er mange som kommer til å spise seg rimelig syk og kvalm. Overhørt på bussen i forigårs: "Jeg kjøper 1 kg hver dag, bruker alle lommepengene" - ~12 år gammel gutt Høres ikke helt ideelt ut egentlig. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Klart det blir folk som hamstrer. At noen klarer å spare det og fordele det utover betyr ikke at alle gjør det. Tror nok det er mange som kommer til å spise seg rimelig syk og kvalm. Overhørt på bussen i forigårs: "Jeg kjøper 1 kg hver dag, bruker alle lommepengene" - ~12 år gammel gutt Høres ikke helt ideelt ut egentlig. Det er nok mange som ikke tenker over egen helse og utnytter gode tilbud når de kan. Man kan hamstre ganske mange kg, smågodt holder seg vel også ganske lenge. Appelsiner som det også er priskrig på blir jo ganske fort dårlige... Den sunne priskrigen som ble varslet av flere kjeder ser forøvrig ut til å ha dabbet av med appelsinene. Jeg ser derimot priskrig på kvikk-lunsj, solo, nugatti og ketchup. Kanskje lettere å påvirke kunder til å ta en ekstra tur på butikken for slike varer fremfor gulrøtter og kål? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Den sunne priskrigen som ble varslet av flere kjeder ser forøvrig ut til å ha dabbet av med appelsinene.Bunnpris hadde appelsiner til 10 kr/kg i dag, mot 20 kr/kg sist gang jeg var der. Det har åpenbart seg for meg en fordel med denne smågodt-krigen: smågodtet man kjøper er ferskt. Det smaker virkelig mye bedre. Jeg lurer på hvor gammelt det vanlige egentlig er... Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg skal fylle opp kjøleskapet med egg til gi-bort-pris. Står seg jo i månedsvis, ja kanskje i flere år. Kvikk Lunch egner seg kanskje til fryseren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå