Gå til innhold

Testresultater Canon 300D

Anbefalte innlegg

Er nettopp ferdig med hurtighetstesten på Canon EOS 300D. Tenkte at jeg skulle komme med noen foreløpige resultater her.

Kameraet har like rask autofokus og utløser som 10D, men 18-55 mm objektivet som følger med er bare middels raskt - autofokusen er klart raskere med f.eks. 17-40 mm objektivet til Canon.

Bufferen på 300D er ikke like stor som på 10D, og begge kameraene har veldig treg lagring til minnekortet fra bufferen.

Likevel er 300D svært raskt i forhold til et kompaktkamera - de første bildene. Kameraet er lynraskt hvis man skal ta under 4 bilder i strekk, men "raskt nok" i beste JPEG-kvalitet hvis man skal ta under 10 bilder fortløpende. Det er godt nok for de fleste, selv om 300D er enda litt raskere.

Skal man ta flere enn 10 bilder fortløpende er mange rimelige kompaktkameraer vesentlig raskere - fordi lagringen til minnekortet er svært treg.

I RAW-modus kan man ta 6 bilder etter hverandre før kameraet begynner å bli alvorlig tregt, og kameraet beholder den gode ytelsen med blits.

Selv om 10D er hakket bedre har 300D alt i alt god nok ytelse for de fleste, selv om enkelte kompakt kameraer er på omtrent samme nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter igrunn det ovennevnte, har selv en 300D og den er "lyn" rask på 4 bilder.. men bruker litt tid på å lagre bufferet. HAr hatt en G5 tidligere og liker virkelig de ekstra mulighetene jeg har i 300D, kjøpte meg 3 linser samtidig, en 28-135mm f3,5-5,6 IS USM, en 50mm f1,8 og en 85mm f1,8. Sistnevnte linse har jeg brukt på en rekke portretter uten blits, og den gir veldig gode bilder synes jeg.

Neste skritt blir en telezoom, ca 100-300mm men det koster dessverre så mye å få den lyssterk.. tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...