AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei, jeg er en borteboende student som føler meg nedenfor til tider. Da frister det ofte å plukke opp den cider flasken i butikkhyllen, og se hvordan effekten er. Den største bekymringen er at alkohol er helsefarlig, slik jeg så i en tidligere tråd her. Det er absolutt ingen sunn ting ved det? Hva ville du sagt til meg som forelder hvis du ville det beste for meg, og jeg hadde fortalt deg det som er skrevet i titelen. Anonymous poster hash: f4880...48d Lenke til kommentar
fjs Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg ville sagt "Alt med måte". Det skal være lov å kose seg med en cider eller en øl på fredagskvelden hvis man føler det. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er en rekke helsefordeler med alkohol. Men det betinger en moderat omgang med rusmiddelet og at det brukes for avslapping og glede. Det er klart uheldige sider ved å bruke alkohol som selvmedisinering slik du lurer på. Alkohol har som en bivirkning at det lett forsterker og sementerer de problemene en alt har. Det er vanedannende og det er fysisk og psykisk skadelig, og ikke minst er det skadelig for økonomien. Men å kose seg med noen glass er vanligvis helsebringende. Å trøste seg med en flaske er helseskadelig. Dte er mengden og hyppigheten som avgjør - og motivene for å drikke selvsagt. Hvis du har det vanskelig er det en hel rekke med andre ting du kan gjøre enn å drikke. Det viktigste er å forsøke å gjøre noe med det som får deg til å føle deg miserabel. Hva som kan være nyttig avhenger av hvem du er og hva som ligger til grunn for vanskene dine. 3 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det beste er å være avholden. Nest best er å begrense mengden. Det er et "løsemiddel" som ikke er spesielt bra for kroppen. Du kan jo heller vurdere f.eks moderat fysisk aktivitet for å dra opp humøret. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg synes du skal holde deg langt unna alkohol; du vet aldri om eller når du blir avhengig. Ta deg heller en Coca Cola. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Om du vil prøve det fordi du føler deg nedfor, ikkje gjer det. Om du vil kose deg og slappe av, gjer det. Ta deg eit par cider med nokre kompisar og sjekk ut kordan folk reagerar på alkohol. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Det er liksom det å kunne ta den ene utveien til kortvarig "god" følelse når du er derimert. Bare rømme litt bort fra resten av verden. Jeg er veldig ofte deprimert i helgene, og da er jeg også nesten bare for meg selv. Da spiser jeg gjerne masse sjokolade, og det hjelper til dels. men tenkte nå å steppe det opp et hakk, få en enda sterkere effekt. TS Anonymous poster hash: f4880...48d Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Ingen problem å leve et normalt sunt liv med alkohol. Men .. Drikk for å være glad når du er glad. Finnes sykt mange folk som ikke takler alkohol eller som ikke bruker det til rett formål. Da er det sjanseløst. Tragisk på alle måter egentlig. Ha kontroll! Selv drikker jeg en del, og har det helt topp med det Lenke til kommentar
OPL Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Andre tider ja, begynte å drikke når jeg var 15 ikke at det er så lurt. Har drikki jevnlig siden da er 28 nå men tror ikke jeg er spesielt usunn av den grunn. Bare spis sunn mat så har det ingenting og si Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Problemet her er åpenbart ikke at alkohol er skadelig, men heller at du har lyst til å drikke deg full alene og fordi du kjeder deg eller er deppa. Det er dette som er farlig med alkohol. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Alkohol forsterker ofte følelsen du allerede er i. Da er resultatet gitt avhengig av humøret ditt. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Cider er jentedrikk. Ren rom uten cola er guttedrikk. "Hvit" (blank) rom... Men sier aldri nei til en flaske Jack Daniels (Whiskey) (også uten blandevann) Endret 10. mars 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Ron zacapa er bedre syntes jeg. Hvis vi skal snakke rom. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er liksom det å kunne ta den ene utveien til kortvarig "god" følelse når du er derimert. Bare rømme litt bort fra resten av verden. Jeg er veldig ofte deprimert i helgene, og da er jeg også nesten bare for meg selv. Da spiser jeg gjerne masse sjokolade, og det hjelper til dels. men tenkte nå å steppe det opp et hakk, få en enda sterkere effekt. TS Anonymous poster hash: f4880...48d Denne lengselen etter å "rømme bort fra verden" er ofte akkurat det som fører til rusavhengighet, det er slik det begynner. Du må gjerne prøve alkohol, men vær obs på at du med den holdningen lett kan havne i en avgrunn du helst ikke ønsker å bevege deg inn i. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Cider er jentedrikk. Ren rom uten cola er guttedrikk. "Hvit" (blank) rom... Men sier aldri nei til en flaske Jack Daniels (Whiskey) (også uten blandevann) Vet ikke helt om dette var den riktige tråden for å skryte på seg det å drikke sprit uten blandevann. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) OP. Det er en av de dårligste anledningen til å bruke alkohol blant alle du kan velge. Skal du prøve alkohol så gjør det heller den dagen du skal holde tale i et bryllup eller for å feire et eller annet. Alkohol er et depressivt rusmiddel. Det vil ha en dårlig effekt om man føler seg nedfor. Endret 10. mars 2016 av zeebra Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Hei, jeg er en borteboende student som føler meg nedenfor til tider. Da frister det ofte å plukke opp den cider flasken i butikkhyllen, og se hvordan effekten er. Den største bekymringen er at alkohol er helsefarlig, slik jeg så i en tidligere tråd her. Det er absolutt ingen sunn ting ved det? Hva ville du sagt til meg som forelder hvis du ville det beste for meg, og jeg hadde fortalt deg det som er skrevet i titelen. Anonymous poster hash: f4880...48d Du er 19 år nå, på tide å begynne ta dine egne avgjørelser. Det er ikke dine foreldre eller omverden som skal bestemme over ditt privatliv lenger. Har du lyst på en dram så tar du deg en dram. Jeg hadde dog holdt meg unna cider ettersom det inneholder mye sukker og heller gått for en type Tuborg-lite med lite sukkerinnhold. Men det er et personlig valg, om du gir beng i sukker inntak så er det bare å kjøre på med cider. Du får det nesten ut som å høre ut som alkohol inntak er noe syndig, alvorlig og nesten kriminelt. De fleste på din alder har drukket alkohol. Vi mennesker har drukket alkohol i hundrevis av år. I store mengder kan det være ugunstig men ved moderat bruk kan det øke livskvaliteten. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Hvis foreldrene dine visste at du tok opp skadelige avhengigheter, ville de nok heller likt at du brukte pengene på å besøke noen en helg nå og da. Mye sjokolade i helgene kan føre til alvorlig overvekt. Er det noen ungdomsmøter i kirka som du kan gå på? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Som din hypotetiske foresatte ville jeg forklart deg at rus ikke løser noen problemer, men at livet er til for å leves og for kort til å ikke nyte dets goder. Så kjør på, men kjøp noe skikkelig drikke. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Hei, jeg er en borteboende student som føler meg nedenfor til tider. Da frister det ofte å plukke opp den cider flasken i butikkhyllen, og se hvordan effekten er. Den største bekymringen er at alkohol er helsefarlig, slik jeg så i en tidligere tråd her. Det er absolutt ingen sunn ting ved det? Hva ville du sagt til meg som forelder hvis du ville det beste for meg, og jeg hadde fortalt deg det som er skrevet i titelen. Anonymous poster hash: f4880...48d Jeg ville sagt at du er gammel nok når du er fyllt 18, men "alt med måte". Ikke drikk deg brisen eller full på grunn av at du føler deg nedenfor. Det er andre veier man må gå for å løse slike saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå