Gå til innhold

Radeon 9200SE eller Radeon 9000?

Discordia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ha et skjermkort til femhundrelappen, fant disse to i prisguiden. Radeon 9000 var dyrere enn 9200SE, men hvilken bør jeg satse på?

Muligens andre skjermkort til samme pris?

Skal det brukes til spill vil jeg absolutt anbefaler deg at du spytter inn 1000 kr. til. Disse kortene er mildt sagt ræva mtp. spill.

Lenke til kommentar
Skal det brukes til spill vil jeg absolutt anbefaler deg at du spytter inn 1000 kr. til. Disse kortene er mildt sagt ræva mtp. spill.

De er bedre en f.eks GF 3, så de suger ikke så mye som du skal ha det til. 500 kroner så kjører du de fleste spill greit nok, om ikke på max detail og høyeste oppløsning, men om det ikke er viktig å ha "den peneste grafikken" så er disse to helt kurante kjøp.

Endret av vladnag
Lenke til kommentar

De er bedre en f.eks GF 3, så de suger ikke så mye som du skal ha det til. 500 kroner så kjører du de fleste spill greit nok, om ikke på max detail og høyeste oppløsning, men om det ikke er viktig å ha "den peneste grafikken" så er disse to helt kurante kjøp.

GF3 er urgammelt. Skulle gjerne likt å se deg påstå at f.eks. Half-Life 2 vil kjøre uten problemer på dette. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke han går utfra at han kan kjøre hl 2 på dette skjermkortet, siden han skal kjøpe et skjermkort til 500 kroner. her er det snakk om hva du kan spille på det og hva det yter. GF3 drar alle dagens spill, selv om du ikke akkurat får grafikk som er "top notch".

Forøvrig nevner han ingen ting om spilling i sin post. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke han går utfra at han kan kjøre hl 2 på dette skjermkortet, siden han skal kjøpe et skjermkort til 500 kroner. her er det snakk om hva du kan spille på det og hva det yter. GF3 drar alle dagens spill, selv om du ikke akkurat får grafikk som er "top notch".

Forøvrig nevner han ingen ting om spilling i sin post. :)

Nei, det er derfor jeg skriver "hvis det skal brukes til spilling".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...