Bjeffleif Skrivevansker Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Fikk i dag oppgradert router av bredbåndsleverandøren, slik at jeg nå har 100/100 mbit i huset. Problemet er bare det at den stasjonære maskinen min i stua ikke kommer i nærheten av dette, men på en rar måte. Maskinen er ganske ny og har Killer LAN 2400, som uten problem skal klare høye hastigheter. Jeg bruker en kabel som er 12 år gammel (er meget klar over at den kan være skyldig her) og som går fra veggkontakt til PC. Problemet er det at når jeg kjører Speedtest.net får jeg bare 22 mbps, mens de andre maskinene i huset får mellom 90 og 97. Med USB wlan får jeg 47 mbps, samme som på telefonen. MEN, det som gjør det hele litt rarere: når jeg laster ned drivere i Geforce Experience + når Skype kjørte oppdatering internt i programmet lastet jeg med 7-9 MBPS, som regnes om til ca. 60-70 mbps, altså mye, mye høyere enn det speedtest viser. Utorrent og nettleser oppnår ikke disse hastighetene. Mitt spørsmål er da: kan det være noe på PC'en som kødder til netthastigheten? Oppdatering: Puttet samme kabel inn i laptopen, da var det 94 mbps med en gang. Problemet er lokalt på maskinen. Endret 10. mars 2016 av Bjeffleif Skrivevansker Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Mistenker svak CPU, driverproblemer, eller dårlig nettverkkort. Prøvd å reinstallere operativsystemet? Hvis det løser seg på en annen maskin. Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Før du fikk oppgradert til 100mbps hadde du da linje på rundt 25mbps? Jeg hadde samme "problem" her på en maskin når jeg koblet den over fra 100mbps kabel fra CD til 200mbps fiber. Grunnen var at Killer Network Manager hadde aktivtert båndbredderegulering på 100/10. Deaktiverte jeg dette ble farten bedre. Lenke til kommentar
Bjeffleif Skrivevansker Skrevet 12. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Før du fikk oppgradert til 100mbps hadde du da linje på rundt 25mbps? Jeg hadde samme "problem" her på en maskin når jeg koblet den over fra 100mbps kabel fra CD til 200mbps fiber. Grunnen var at Killer Network Manager hadde aktivtert båndbredderegulering på 100/10. Deaktiverte jeg dette ble farten bedre. Takk! Hadde 25/25 før ja. Sjekka Killer Network Manager og der lå problemet. Nå har jeg 95/93 Endret 12. mars 2016 av Bjeffleif Skrivevansker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå