reinsdriver Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 hei! jeg er en jente på snart 18 og er på utkikk etter bil, jeg har funnet en Opel astra 2006 modell. denne har en motor på 1.8 l jeg lurer på om noen som er forhåpentligvis litt bedre enn meg på dette kunne anbefalt forsikring for en slik bil? blir veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Jeg ville bare hatt delkasko ansvar for alt under 50-60'. Mellom 60 og 100 er det litt vurderingssak, og over 100 = kasko. Det viktigste er uansett hva du får forsikringen for. Undersøk med flere selskap, se etter hvor du kan få fordel med andre medlemsskap (NITO, Akademikere osv). Endret 10. mars 2016 av Sovehest Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 hei! jeg er en jente på snart 18 og er på utkikk etter bil, jeg har funnet en Opel astra 2006 modell. denne har en motor på 1.8 l jeg lurer på om noen som er forhåpentligvis litt bedre enn meg på dette kunne anbefalt forsikring for en slik bil? blir veldig takknemlig for svar 100% delkasko eller mer, det kommer an på hvor mye penger du er villig til å bruke. https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bilforsikring?WT.ac=fp.no-cta-finn-riktig-bilforsikring-skiboks Der står det greit hva pakkene inneholder, se litt rundt på forskjellige forsikringer. Bare ta ta med skiltnummeret på bilen så ser du hva du må betale. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg ville bare hatt ansvar for alt under 50-60'. Mellom 60 og 100 er det litt vurderingssak, og over 100 = kasko. Det viktigste er uansett hva du får forsikringen for. Undersøk med flere selskap, se etter hvor du kan få fordel med andre medlemsskap (NITO, Akademikere osv). Ansvar: Dekker ingen skader på egen bil. Vil ikke anbefale noen å gå for ansvar, man mister så mye nødvendig. Lenke til kommentar
reinsdriver Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 tusen takk for svar, er bare ungdom så vil selvfølgelig ha den så billig som mulig! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg ville bare hatt ansvar for alt under 50-60'. Mellom 60 og 100 er det litt vurderingssak, og over 100 = kasko. Det viktigste er uansett hva du får forsikringen for. Undersøk med flere selskap, se etter hvor du kan få fordel med andre medlemsskap (NITO, Akademikere osv). Ansvar: Dekker ingen skader på egen bil. Vil ikke anbefale noen å gå for ansvar, man mister så mye nødvendig. Spørs på bilen da, når man taper bonus og har 20% bonus fra før slik at man går ned til 10% taper man i lengden veldig mye, antagelig mer enn bilen er verdt om det er en relativt billig bil. Er kjipt å skade egen bil så måtte betale 50 000 over tid i bonustap for å dekke skader til 20 000 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Billig som mulig ... når det smeller så blir det fort dyrt med bare ansvar. Selv om du er ung, så er det lurt å tenke lengre enn akkurat nå når forsikringspremien skal betales. Så du er nå advart ^^ Lenke til kommentar
reinsdriver Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 forstår jo det, men jeg har rett og slett ikke råd til den dyreste forsikringa, derfor lurer jeg på om noen som kan mer enn meg har tips til hvilke jeg kan undersøke! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Er uansett ikke noe peong å betale like mye i forsikring etter et par år som det bilen er verdt. Da kan man like godt velge kun ansvar eller i det minste delkasko og heller kjøpe en annen bil hvis man smeller. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Er uansett ikke noe peong å betale like mye i forsikring etter et par år som det bilen er verdt. Da kan man like godt velge kun ansvar eller i det minste delkasko og heller kjøpe en annen bil hvis man smeller. Det er gjerne det billigste i lengden på billige biler. Nå vet jeg ikke hvor dyr bil hun skal kjøpe, men om man regner dyrere forsikring før kræsj pluss bonustap og egenandel etter så snakker man ett betydelig beløp i lengden, antagelig godt over hva en tilsvarende bil koster. Endret 10. mars 2016 av aklla 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 forstår jo det, men jeg har rett og slett ikke råd til den dyreste forsikringa, derfor lurer jeg på om noen som kan mer enn meg har tips til hvilke jeg kan undersøke! Dyrest er kasko og det er en god del mer enn på del-kasko. Stor forskjell på selskapene på pris, så sjekk med flest mulig. Selv valgte jeg Frende forsikring denne gangen Lenke til kommentar
reinsdriver Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 den koster 59 000 kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Da er jo spørsmålet om dette er 59 000 du kan tape om uhellet er ute. Hvis ja, så gå for en del kasko med brann og tyveri. Hvis nei, så gå for kasko, koster mer, men du får tilbake det bilen er verdt i det øyeblikket uhellet er ute. Lenke til kommentar
reinsdriver Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 tusen takk for svar! tror jeg går for delkasko Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Hva koster bilen? Hvor stor del av verdien har du råd til å tape? Hvis svaret på spørsmål nr 2 er hele verdien kan du begynne å sjekke ut delkasko.. Delkasko dekker tyveri, innbrudd, brann, har glassforsikring og inkluderer ansvarsforsikring (ansvar er påbudt) Skrittet fra delkasko til full kasko (full kasko dekker også når du driter deg ut, men det er ofte svært dyrt å bruke denne delen av forsikringen) koster fort ganske mange kroner i året, og er ofte ikke verdt det. Endret 10. mars 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg ville bare hatt ansvar for alt under 50-60'. Mellom 60 og 100 er det litt vurderingssak, og over 100 = kasko. Det viktigste er uansett hva du får forsikringen for. Undersøk med flere selskap, se etter hvor du kan få fordel med andre medlemsskap (NITO, Akademikere osv). Hvorfor vil du gå for kun ansvar på en bil til 50-60k? Hvorfor ikke delkasko som gir dekning ved brann, tyveri og glasskade? Kostnaden ved tyveri/innbrudd blir fort ganske mange tusen.. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det viktigste er å forhøre seg med mange forsikrings selskaper. Husker da jeg skulle forsikre min 2010 audi a4 for et års tid siden, da var jeg 21. Hadde 40% bonus fra forrige bil, og både gjensidige og if ga meg tilbud på 47 000kr og 49 000kr i året for fullkasko. Ringte litt rundt, og havnet tilslutt hos Codan forsikring som ga meg fullkasko, innboforsikring og reiseforsikring for 15 000,- i året. Dette er fortsatt ganske mye, men med lav bonus og under 23 år må man tåle såpass. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hepp - ansvar, nei, mener selvsagt delkasko. Lurt å komme med råd når man skriver feil. Spranget fra ansvar til delkasko er stort sett så lite at det er idioti å velge ansvar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå