Gå til innhold

[Løst] Kjøpe LED-pærer på EBAY - Hvilke ?

Gjest Bruker-68389

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-68389

Jeg ønsker å kvitte meg med 7 stk standard E27 pærer i hjemmet. Jeg ønsker å erstatte med LED-pærer som lyser med samme farge óg styrke som disse(standard lysegult i 40Watt)

Kan noen komme med forslag fra EBAY, da jeg finner så mange valg at jeg aner ikke helt hvor jeg skal starte :)

Har dog funnet noen i matbutikken her hjemme, men de koster 200kr stykket, og det syntes jeg er altfor dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på at mange kinesiske pærer fra eBay har det med å eksplodere. Jeg har testa flere og hittil har 8 røket etter få dager og 3 har rett og slett eksplodert. De er ofte ikke godkjente.

Edit: Bl.a. Biltema har godkjente pærer fra ca. 25kr.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-68389

Jeg kjøpte Philips pærer, men fra Kina. Funker knall de, og angående blått lys så har man oftest valg angående fargen. Jeg valgte warm white og de er helt vanlige :)

Lenke til kommentar

Emancipate anbefalte meg disse pærene i en annen tråd:

http://www.clasohlson.com/no/Dimbar-LED-p%C3%A6re/36-5810

Har kjøpt noen av dem, og er kjempefornøyd. Kjøp 3 i slengen, så får du rabatt.

Jeg vil IKKE anbefale kjøp av lyspærer på Ebay.

Kan godt hende det virker, men jeg har hatt en som hadde et ekkelt grønnskjær.

De følger neppe norske sikkerhetskrav for ting som sikring og isolasjon. I Kina slipper de unna med hva som helst.

Merkenavn er ingen garanti på Ebay. Kina er kjent for å piratkopiere merkevarene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Philips pærer, men fra Kina. Funker knall de, og angående blått lys så har man oftest valg angående fargen. Jeg valgte warm white og de er helt vanlige :)

De jeg tok skulle være "warm wite" eller noe slikt, at det var natturlig farge var en av hovedpoengene til at jeg kjøpte de.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Pærene som kan dimmes er dyrere, så du har desverre overbetalt ;)

Angående piratkopiering av merkevarer så er jeg fullt klar over dette, men jeg stolte langt mer på de det står Philips på enn alle de andre som rett og slett så billige og merkelige ut. Jeg fant de samme pærene i England og Tyskland også, men England sendte kun til England, og Tyskland sendte kun innen EU. Derfor valgte jeg å handle fra Kina. Lysene funker som de skal sålangt så jeg har ingen baktanker om jeg skulle handle de samme igjen.  ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet det koster ekstra med dimmefunksjon. Jeg vet det er dumt å betale for en funksjon jeg ikke kan bruke. Men jeg er så fornøyd med lyskvaliteten på disse, at det er verdt det i stua.

Bruker billige CFL fra Europris i rom som ikke er oppholdsrom.

I stua har jeg råd til skikkelig lys.

Lysbryteren i stua synger dessuten på siste verset, og skal byttes. Da kanskje jeg investerer i dimmer.

Det er en sånn gammel vribryter som sier "krønsj" når den betjenes.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...