AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei. Jeg solgte en motordel for 350 kr pluss 100 (brevpost) kr i frakt, han hevder pakken ikke er kommet og sier han vil anmelde meg hvis jeg ikke overfører 500 iløpet av kvelden, såklart kommer jeg ikke til og overføre da den er sendt, har ett dårlig bilde av kvitteringen og ett bra av dato på kvitteringen, har den ikke lenger desverre. Hva kan politiet gjøre mot meg? Vil de gidde og bry som om 400 kr liksom? Takk for svar Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei. Jeg solgte en motordel for 350 kr pluss 100 (brevpost) kr i frakt, han hevder pakken ikke er kommet og sier han vil anmelde meg hvis jeg ikke overfører 500 iløpet av kvelden, såklart kommer jeg ikke til og overføre da den er sendt, har ett dårlig bilde av kvitteringen og ett bra av dato på kvitteringen, har den ikke lenger desverre. Hva kan politiet gjøre mot meg? Vil de gidde og bry som om 400 kr liksom? Takk for svar Anonymous poster hash: b52d7...e5f vil bli henlagt hvis du har det du sier Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Tenkte det jeg og, siden eneste beviset han har er at han sier at den ikke er kommet, jævlig irriterende med sånt tull som det her. Men vil politiet i det hele tatt ta kontakt? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er derfor man har oppkrav, du vet jo ikke om posten har rotet den bort eller om du har blitt svindlet heller. 2 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 I det minste sende med sporingsnummer! Uansett, så dør det ut i ingenting hvis det er den første du har "svindlet"! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Er ikke jeg som ikke har fått pakken her, er han jeg sendte til som mener at den ikke har kommet. Ble sendt som brev og da har man ikke sporingsnummer? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 10. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2016 Og det er derfor man ikke sender som brev, for da aner du ikke om mottakeren har fått det eller ikke. For alt du vet har han faktisk ikke fått det og mener det er du som svindler han... 11 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Men om han ikke har fått det er vel ikke det min feil? Er vel posten sin det? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 jeg har solgt mye over interenett og mener at hvis kjøper ikke vil betale for sporing er det hans risiko om pakken blir borte som brev. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Var forresten han som ville den skulle sendes billigst mulig. Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Men om han ikke har fått det er vel ikke det min feil? Er vel posten sin det? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Nei, det er ikke din feil. Men så lenge du ikke kan bevise at det er posten sin feil, så kan du ikke legge skylden på at han svindler deg. Endret 10. mars 2016 av lesles Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Men om han ikke har fått det er vel ikke det min feil? Er vel posten sin det? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Stemmer, men det er du som må ta det opp med posten. Ikke din feil, men ditt ansvar... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Men hvordan ta kontakt med posten? De har vel neppe info om hvor alle brev i Norge befinner seg evt hvor den er blitt sendt? Prøvde en gang før og snakke med de om ett brev og da kunne de ikke hjelpe?? Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 jeg har solgt mye over interenett og mener at hvis kjøper ikke vil betale for sporing er det hans risiko om pakken blir borte som brev. Så lenge du selger dine egne (brukte) eiendeler, omfattet av kjøpsloven, så kan du nok ha rett, men om salget er i næring, så gjelder forbrukerkjøpsloven i stedet for kjøpsloven, og den sier: Ved sendekjøp går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse. Risikoen går likevel over på forbrukeren når varene overlates til fraktføreren, dersom det er forbrukeren som har gitt fraktføreren transportoppdraget, og det ikke var selgeren som tilbød dette transportalternativet. Forbrukerkjøpsloven, om den kommer til anvendelse, er ufravikelig til forbrukerens ulempe, og sier altså at risikoen for tingen først går over på forbrukeren/mottakeren når denne (eller en tredjeperson som har fått fullmakt til å ta imot/hente den) "fysisk har fått varene i sin besittelse". On topic; å spore opp en forsvunnet brevpakke som er sendt uten sporing, er i praksis tilnærmet umulig. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Tenkte det jeg og, siden eneste beviset han har er at han sier at den ikke er kommet, jævlig irriterende med sånt tull som det her. Men vil politiet i det hele tatt ta kontakt? Anonymous poster hash: b52d7...e5f nei, de vil ikke ta kontakt, du vil få brev om anmeldelse først og så får du henlagt brev noen måneder senere. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Er dette snakk om salg mellom privatpersoner, eller firma til forbruker? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 2 privatpersoner ja, meg som selger og han som kjøper. Anonymous poster hash: b52d7...e5f Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 2 privatpersoner ja, meg som selger og han som kjøper. Anonymous poster hash: b52d7...e5f da ville jeg sagt fuck deg, det er din skyld at du ville ha det sendt som brev Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Ved kjøp av private er det kjøper som selv må bære risikoen forbundet med frakt etter at du har avlevert pakken på posten. Så lenge du kan bevise at pakken ble levert på posten er slik jeg ser det du uten ansvar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Jeg vil automatisk mistenke kjøper for å ha svindlet selger i dette tilfellet, hvorfor insisterte han på usporbar sending liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå