Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva vil det si at er boring 48mm?

Anbefalte innlegg

Hey! har sett på en sylinder til min derbi gpr 50 2015! er første året mitt med moped. så har ikke blitt helt proff i å skru på sykkelen, men hva vil det si at er boring 48mm? og er det vannesklig å bytte sylinder? har en kompis som har mye peiling, men skal hovedsakelig gjøre det selv i og med at dette må læres. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boring på 48mm, vil si diameteren i sylinderen er 48mm. Altstå "Hullet" er så stort.

Er ikke vanskelig å bytte syllinder, bare pass på å dekk til veivhuset med ei fille så du ikke mister noe nedi :dremel:

Pass dog på å kjøre den inn sakte men sikkert, 25-50 mil, usikker hva "mopedbart"gjengen gjør idag...

Her ser du diverse trim til sykkelen din.

http://www.mc-deler.com/moped_scooter.asp?C=B_2FS0TH5K5&C1=C_2FS0TH5RY&C2=J_2J30LU7HJ&C3=K_2J30LVQG9&D=X_2J30LWQIF&M=Derbi%20.&M1=GPR%20%2050%20.&M2=Trim&M3=Sylinder

Lenke til kommentar

Det finnes metoder for å kjøre inn sylindre som bare tar en kort kveld. Og bytter du sylinder er det helt nødvendig å dyse opp forgasseren. Gjør du ikke det vil den ikke leve lenge.

Edit: Og kan like godt ta den obligatoriske moralprekenen med en gang. Kjører du på offentlig vei og havner opp i en ulykke kan du i værste fall risikere å bli gjeldsslave for resten av livet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Takk for svar :) nå har jeg ett problem, håper dere kan hjelpe. Bytta dyse for en time-to siden. Nå vil ikke mopeden starte og choken har plutselig blitt helt hard og er umulig å dra den ned. hva gjør jeg nå?

Endret av DerbiGPR1604
Lenke til kommentar

Boring på 48mm, vil si diameteren i sylinderen er 48mm. Altstå "Hullet" er så stort.

Er ikke vanskelig å bytte syllinder, bare pass på å dekk til veivhuset med ei fille så du ikke mister noe nedi :dremel:

Pass dog på å kjøre den inn sakte men sikkert, 25-50 mil, usikker hva "mopedbart"gjengen gjør idag...

Her ser du diverse trim til sykkelen din.

http://www.mc-deler.com/moped_scooter.asp?C=B_2FS0TH5K5&C1=C_2FS0TH5RY&C2=J_2J30LU7HJ&C3=K_2J30LVQG9&D=X_2J30LWQIF&M=Derbi%20.&M1=GPR%20%2050%20.&M2=Trim&M3=Sylinder

ikke kjør inn hvis det er hardchrom sylinder, det er bortkastet. Bare kjør inn hvis du har støpejern sylinder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...