Gå til innhold

Avtale signert: Nå kan Europa få sin første Hyperloop-bane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det tiltenkt å produsere strøm av bremseenergi?

 

Akkurat på samme måte som i en elbil: Motoren blir kjørt som generator.

(I dette tilfellet sitter "halvparten" av motoren i loop-tunnelveggen.)

 

PS:

Oslo - Bergen: 12:03 fra Oslo S. Ankomst Bergen 18:45

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan er det tiltenkt å produsere strøm av bremseenergi?

 

Akkurat på samme måte som i en elbil: Motoren blir kjørt som generator.

(I dette tilfellet sitter "halvparten" av motoren i loop-tunnelveggen.)

 

PS:

Oslo - Bergen: 12:03 fra Oslo S. Ankomst Bergen 18:45

Hovedmotoren slik det så langt har blitt skissert er ikke lineærmotoren, men kompressoren, denne kan ikke produsere energi av kinetisk bremseenergi. Hvor mye de kan hente ut av lineærmotoren får vi se når testene er i gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oslo-Bergen takk.

Det hadde vært noe, men det er nok dessverre for lite folk og for vanskelig landskap for å bygge noe i. Ihvertfall i vår tid.

Lenke til kommentar

Er det meningen at tubene som toget kjøre i , skal være av glass? Eller er det bare en illustrasjon for å vise toget i tuben? Man har neppe den store gleden av å se på landskapet i 1200 km/t noen få meter over bakken.

Det er selvsagt bare for å illustrere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...