RetardedBuckets Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Kjøpte en PC på komplett for ca en uke siden. Da kjøpte jeg denne til 10 000. https://www.komplett.no/product/853776/pc-nettbrett/baerbar-pc/ultraportable/asus-zenbook-ux305ua-133-full-hd-matt?noredirect=true Den er nå på tilbud til 9000, med office inkludert : https://www.komplett.no/product/877329/pc-nettbrett/baerbar-pc/ultraportable/asus-zenbook-ux305ua-133-full-hd-matt Jeg tenkte det var rimelig å anta at jeg kunne få 1000 kr tilbake for det? Er det ikke? Jeg prøvde meg iallefall. Men dette er svaret jeg får. HVA? != ? Er det jeg som er urimelig, eller er det kundeservice som er vanskelig? Endret 10. mars 2016 av johannascar Lenke til kommentar
Populært innlegg MegaMann2 Skrevet 10. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2016 Du er urimelig. Du har kjøpt en vare til en gitt pris på en gitt dato. Selv om det hadde vært samme vare som kom på tilbud en uke senere så kan du ikke kreve å få dekket tilbudet. Er det så krise for deg kan du benytte deg av angreretten og returnere din vare, og kjøpe varen på nytt nå med tilbud. 11 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er nok fysisk sett samme maskin, men den ene er solgt i bundle med Office 365, mens du har kjøpt uten dette, de ligger også med forskjellige varenr. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg syns ikke det er urimelig. Men svaret fra Komplett avhenger nok av at det er et annet produkt/varenummer. Men er bare å levere den første maskinen tilbake, og kjøpe den andre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 I utgangspunktet er det urimelig å kreve penger tilbake i slike situasjoner. Noen butikker har imidlertid en prisgaranti du kunne benyttet deg av, men det har vel ikke Komplett? Hvis de derimot har det, er kanskje dette litt lite fleksibelt. Men det kan godt hende at det nye tilbudet er subsidiert av Microsoft, og da er det ikke bare å gi deg en tusing. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Greit å prøve seg, men greit å gi avslag. Endret 10. mars 2016 av Emancipate 7 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Lever tilbake på åpent kjøp og kjøp på nytt, hvis du syntes den tusenlappen er verdt alt styret Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Lever tilbake på åpent kjøp og kjøp på nytt, hvis du syntes den tusenlappen er verdt alt styret Tusenlapp og Office 365 Trådstarter: Det er ikke urimelig av Komplett å ikke gi tilbake den tusenlappen, ettersom det kan være subsidiert av Microsoft som andre sier, innkjøpsprisen på produktet kan ha gått ned den siste uken, det kan være en leverandørstyrt kampanje, eller noe helt annet. Hadde du syntes det var helt greit om Komplett krevde en tusenlapp mer av deg om produktet gikk opp i pris? Men forstår at det er ergerlig, så som andre tipser deg om, kan du benytte angrerett/åpent kjøp, og heller kjøpe pakken med Office. Lenke til kommentar
PSfire Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hvem har ikke opplevd lignende kjøp. Man kjøper en vare, og selvfølgelig, uka etter er den på tilbud. Dette har jeg opplevd mange ganger. Surt, men slik er livet 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Skal man kjøpe fra komplett, lønner det seg ofte å bestille i helgene, ferien eller timesalg. På de andre tidspunktene kun hvis du virkelig trenger noe. Er enig til hvis grad å bruke åpenkjøp for så og bytte til ny maskin er tungvint. Men slik er det ofte på komplett. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Dette var en utrolig rar forventning! Skal innrømme at jeg hadde storkost meg hvis dette var vanlig praksis, men du kan selvsagt ikke kreve refundert 1000 kr. fordi du nå en uke etter har funnet igjen en delvare i et pakketilbud. Kundeservice gjør helt rett i å avslå. Endret 14. mars 2016 av immunis 2 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Du er urimelig. Du har kjøpt en vare til en gitt pris på en gitt dato. Selv om det hadde vært samme vare som kom på tilbud en uke senere så kan du ikke kreve å få dekket tilbudet. Er det så krise for deg kan du benytte deg av angreretten og returnere din vare, og kjøpe varen på nytt nå med tilbud. Om det hadde vært samme vare hadde det vært tull av Komplett å ikke gi tilbake mellomlegget. For det første får de mer arbeid og taper mer på å ikke betale det ut. En kan jo ikke kreve det selvfølgelig, men hva kommer Komplett best ut av selv? Pengene får en jo tilbake uansett. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Pengene får en jo tilbake uansett.Det koster såpass mye i frakt og bryderi at komplett nok satser på at folk ikke sender tilbake på angrerett. Det er også en god sjanse for at man har kastet emballasjen. Er man kjapp nok kan man da bestille en ny og sende den gamle tilbake i emballasjen til den nye. Det vil alltid være slike smutthull. Det betyr ikke at butikkene skal hive pengene etter kundene. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Er man kjapp nok kan man da bestille en ny og sende den gamle tilbake i emballasjen til den nye. Da stemmer ikke serienummeret på produktet mot serienummeret på emballasjen. Om man er så heldig at Komplett ikke merker det, så blir en annen kunde sittende med skjegget i postkassa den dagen han eventuelt må reklamere, og serienummeret på produktet ikke stemmer med serienummeret på kvitteringen (som er scannet inn fra emballasjen). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) Jeg kan ikke huske at jeg noengang har hatt et produkt med serienummer på emballasjen, hva slags produkter er det som har dette? Jeg fikk nettopp en Corsair Force LE, og det er ikke noe serienummer på emballasjen. Endret 15. mars 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Alle PCene jeg har kjøpt av feks. Dell på jobben har serienummer på emballasjen. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Alle PC-er har serienummer på emballasjen. I hvert fall hadde de det da jeg jobbet med å selge dem. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) PCen min har jeg satt sammen selv. Endret 15. mars 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 PCen min har jeg satt sammen selv. Greit nok det, men i denne saken var det en ferdig PC det var snakk om. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg bare tenkte ikke på det. Er det noen grunn til at dette er annerledes for PCer enn PC-deler og annen elektronikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå