Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip

Anbefalte innlegg

Dette blir flott! Om Apple kutter 3,5mm inngangen så tror jeg de kommer til å satse hardt på trådløs lyd. Det mest irriterende per i dag er kabelen. Om det er 3,5mm 2,5 mm eller en lightning port i enden betyr lite. 

Batteritiden på iphone 6 var bra, på iphone 6s er den strålende, selv om batteriet er litt mindre. Dette har apple kontroll på. 

Dessuten: Om ikke vi stadig pusher grensene på tykkelse og størrelseså kommer vi aldri til å få de futuristiske dingsene som vist i science fiction filmer. Tenk om vi i 2050 går rundt med en 5,5mm tykk iphone med 4,7 tommers skjerm implantert i kroppen. Det kommer IKKE til å funke! :)

Endret av bobky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk om vi i 2050 går rundt med en 5,5mm tykk iphone med 4,7 tommers skjerm implantert i kroppen. Det kommer IKKE til å funke! :)

Så IQ'en synker i fremtiden altså....

Hvilken dust ville gå rundt med en iPhone implantert i kroppen hvis det ikke funket?

Lenke til kommentar

Dette blir flott! Om Apple kutter 3,5mm inngangen så tror jeg de kommer til å satse hardt på trådløs lyd. Det mest irriterende per i dag er kabelen. Om det er 3,5mm 2,5 mm eller en lightning port i enden betyr lite. 

Batteritiden på iphone 6 var bra, på iphone 6s er den strålende, selv om batteriet er litt mindre. Dette har apple kontroll på. 

Dessuten: Om ikke vi stadig pusher grensene på tykkelse og størrelseså kommer vi aldri til å få de futuristiske dingsene som vist i science fiction filmer. Tenk om vi i 2050 går rundt med en 5,5mm tykk iphone med 4,7 tommers skjerm implantert i kroppen. Det kommer IKKE til å funke! :)

Det finnes tonnevis av trådløse løsninger i dag om du foretrekker det. De fungerer akkurat like godt uansett om det er lightning eller minijack på telefonen.

AtW

Lenke til kommentar

En iphone har ingen plugger. (ihvertfall ikke på utsiden)

AtW

Selvsagt har den det, en minijack og en Lightning. Hvordan skulle man ellers fått plugget inn for kablet musikk og til lading og sånt. Begge er hunkjønnsplugger. Fra iPhone 7 er det kanskje bare en plugg.

Lenke til kommentar

Det finnes tonnevis av trådløse løsninger i dag om du foretrekker det. De fungerer akkurat like godt uansett om det er lightning eller minijack på telefonen.

AtW

...og det er all mulig grunn til å tro at man kan fortsette å bruke gårsdagens og dagens teknologi også på iPhone 7. Men den kommer nok, dersom ryktene viser seg å stemme, til å komme med moderne og fremtidsrettet teknologi i tillegg, som kanskje til og med løfter kvaliteten ytterligere noen hakk...:)

Lenke til kommentar

En iphone har ingen plugger. (ihvertfall ikke på utsiden)

AtW

Selvsagt har den det, en minijack og en Lightning. Hvordan skulle man ellers fått plugget inn for kablet musikk og til lading og sånt. Begge er hunkjønnsplugger. Fra iPhone 7 er det kanskje bare en plugg.

Det er kontakter. Når du snakker om plugger uten noen annet kontekst, så er det naturlig å anta at du snakker om på hodetelefonsiden, da det faktisk er de som har plugger.

AtW

Lenke til kommentar

Det kan godt være, men historien viser jo at "folk flest" gjerne bytter til noe nytt hvis det har klare fordeler for dem (f.eks. brukervennlighet). Folk DVD slo jo an blant annet fordi man slapp å spole og holde på slik man måtte med VHS.

Og hvor er DVD nå?

Jeg skjønner ikke egentlig relevansen av spørsmålet. Vel, relevansen underbygger egentlig poenget mitt: Folk byttet fra DVD til noe enda bedre for dem, nemlig nedlasting/streaming. Med andre ord: At noe er utbredt nå betyr ikke at det bør eller vil være det også videre.

Poenget mitt var ikke at DVD er det ultimate format til evig tid, men at folk byttet fra VHS til DVD fordi sistnevnte hadde klare fordeler (primært brukervennlighet). Akkurat som online-video har klare fordeler fremfor DVD (brukervennlighet igjen).

VHS var utbredt blant folk flest. Det ble erstattet av DVD. DVD var så utbredt bland folk flest. Det blir erstattet av online-video. ATWindsors skrev at minjack var utbredt blant folk flest. Jeg påpekte at det ikke er noe argument for å beholde det videre, og brukte VHS/DVD som eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke egentlig noe argument mot det. Folk flest hadde VHS og hadde derfor bruk for det. Men så kom DVD. Helt i starten hadde folk fortsatt bruk for VHS, men flere og flere byttet til DVD. En gang må prosessen starte.

Så folk flest har ikke bruk for noen produkter i det hele tatt? Om argumentet ditt skal gi noe mening i det hele tatt så må det vel være snakk om hva folk bruker i dag, eller kan tenkes å bruke i framtiden? Ellers er det jo ikke et argument for noe som helst.

AtW

Lenke til kommentar

Poenget er at det at noe er utbredt i dag ikke betyr at det vil være det i fremtiden. Det meste erstattes av noe bedre etter hvert.

Alle portene Apple har droppet er ikke nødvendigvis noe som har gått ut over folk flest, enten fordi portene ikke er særlig vanlig brukt blant de fleste, eller fordi det kommer et annet/bedre alternativ som gjør at folk ikke lenger trenger det de pleide å bruke.

Det jeg skrev om at "folk flest ikke har bruk for disse tingene" var en generell kommentar om porter generelt. Så kom du med et konkret eksempel der jeg påpekte at selv om noe er utbredt i dag og folk derfor trenger det i dag, så er folk villige til å bytte det ut med noe annet hvis det er bedre for dem. Og da handler det som regel om brukervennlighet/brukeroplevelse.

Lenke til kommentar

Batteritiden på iphone 6 og 6s var ikke bra... Da har du ikke prøvd note 3, sony z5 eller iphone 6 plus og 6s plus. De har bra, 6 og 6s har en dag med normalt bruk.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke egentlig noe argument mot det. Folk flest hadde VHS og hadde derfor bruk for det. Men så kom DVD. Helt i starten hadde folk fortsatt bruk for VHS, men flere og flere byttet til DVD. En gang må prosessen starte.

Så folk flest har ikke bruk for noen produkter i det hele tatt? Om argumentet ditt skal gi noe mening i det hele tatt så må det vel være snakk om hva folk bruker i dag, eller kan tenkes å bruke i framtiden? Ellers er det jo ikke et argument for noe som helst.

AtW

Jeg forstår ikke at du ikke ser like tydelig som meg at eksempelet med VHS-DVD-Streaming er helt perfekt analogi for det som foregår når gamle én-oppgave kontakter blir erstattet av fler-oppgave kontakter.

VHS ble erstattet av DVD som ble erstattet av BlueRay som ble/blir erstattet av Streaming (hekomo gav deg det inn med teskje i innlegg 147)

Seriell/parallell ble erstattet av USB

Minijack blir kanskje erstattet av Lightning og Micro-USB

Helt naturlig, og ingenting å ta på vei for.

Lenke til kommentar

Poenget er at det at noe er utbredt i dag ikke betyr at det vil være det i fremtiden. Det meste erstattes av noe bedre etter hvert.

Alle portene Apple har droppet er ikke nødvendigvis noe som har gått ut over folk flest, enten fordi portene ikke er særlig vanlig brukt blant de fleste, eller fordi det kommer et annet/bedre alternativ som gjør at folk ikke lenger trenger det de pleide å bruke.

Det jeg skrev om at "folk flest ikke har bruk for disse tingene" var en generell kommentar om porter generelt. Så kom du med et konkret eksempel der jeg påpekte at selv om noe er utbredt i dag og folk derfor trenger det i dag, så er folk villige til å bytte det ut med noe annet hvis det er bedre for dem. Og da handler det som regel om brukervennlighet/brukeroplevelse.

Ok, så kommentaren din hadde ingenting med denne konkrete saken å gjøre i det hele tatt? Ok, greit.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Jeg forstår ikke at du ikke ser like tydelig som meg at eksempelet med VHS-DVD-Streaming er helt perfekt analogi for det som foregår når gamle én-oppgave kontakter blir erstattet av fler-oppgave kontakter.

VHS ble erstattet av DVD som ble erstattet av BlueRay som ble/blir erstattet av Streaming (hekomo gav deg det inn med teskje i innlegg 147)

Seriell/parallell ble erstattet av USB

Minijack blir kanskje erstattet av Lightning og Micro-USB

Helt naturlig, og ingenting å ta på vei for.

Det er ikke akkurat noen unik innsikt at produkter blir erstattet av andre produkter over tid, men jeg trodde ikke akkurat det var noen unik innsikt at det dette langt fra alltid skjer heller. Det er ikke sånn at det gamle alltid erstattes om det kommer noe nytt, så hvorfor argumentere som om det er tilfellet?

AtW

Lenke til kommentar

Fordi det ble opprettet en tråd her på diskusjon.no der man skulle diskutere om minijacken kom til å forsvinne siden det manglet hull for den på et angivelig iPhone 7 deksel.

Ja, og opprettelse av tråden endrer ikke det fnugg i den sammenhengen, det er ikke sånn at det gamle alltid erstattes om det kommer ny nytt, ei heller når det opprettes en tråd.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...