Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden er nå under moderering, en del innlegg har blitt fjernet og disse innleggene vil bli vurdert
videre av en annen moderator i forhold til retningslinjene våre og nettikette.

Minner dere også på at vi Moderatorer har et stort forum å moderere , det betyr at vi faktisk er avhengig av rapporter for å kune gjøre en best mulig innsats , så bruk den gjerne når det oppstår problemer i noen tråder.
Vennligst ikke kommenter denne advarselen , om noe ta det på pm eller tilbakemeldinger til forumet.

Lenke til kommentar

 

Personlig tror jeg folk overvurderer fordelene med å fjerne 3,5mm-porten.

 

AtW

 

Apple er jo kjent for å fjerne ulike porter før "folk" synes det er en god ide. Og det har jo gått greit.

 

 

Spørs vel hva man legger i "gått greit", det går jo selvfølgelig greit i den forstand at ulempene er jo ikke gigantiske, man må bare bruke en upraktisk overgang. Man klarer seg jo. Det er bare at ulempene er større enn fordelene. Det er litt som når folk snakkket om den nye macbooken, ulempene med å kun ha en port er ikke så enorme osv. Joa, det er bare det at fordelene er nærmest ikke-eksisterende. Det er det som gjør valget dårlig i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

...Det er litt som når folk snakkket om den nye macbooken, ulempene med å kun ha en port er ikke så enorme osv. Joa, det er bare det at fordelene er nærmest ikke-eksisterende...

Problemene for de som har valgt å kjøpe den nye MacBook er også nærmest ikke-eksisterende. Som det meste annet er nok problemene størst for dem som ikke har disse produktene...:)

 

Den nye MacBook er en strålende maskin som passer for dem som er ute etter noe ultraportabelt og som klarer seg fint med trådløse tilkoblinger eller, hvis man føler for det, orker å bære på en bitteliten overgang på noen få gram.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

...men kanskje vi skal forsøke å holde denne tråden til tema, altså ryktet om den dekselet til iPhone 7...

 

Mangelen på minijack er direkte på temaet og en sentral del av det dette dekslet viser (nesten hele artikkelen handler jo om dette). Så kan man jo gjerne mene at en overgang er et lite problem, men det vesentlig for å avgjøre om det er bra for brukerene er ikke bare størrelsen på ulempen, men det er også størrelsen på fordelen, mener du fordelene med å fjerne pluggen er store?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Om man tar på skylappene og bare ser på ett produkt er ulempene større enn fordelene, men Apple pleier å se langt frem og det virker som de prøver å lage en verden uten fysiske porter. Det er det lyset man må se dette i - ikke bare én enkelt telefon.

 

Man må starte et sted om man skal utslette analoge porter, og det ser ut som om Apple mener tiden er inne. Om man deler visjonen eller ikke et selvsagt en annen sak.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Mangelen på minijack er direkte på temaet og en sentral del av det dette dekslet viser (nesten hele artikkelen handler jo om dette). Så kan man jo gjerne mene at en overgang er et lite problem, men det vesentlig for å avgjøre om det er bra for brukerene er ikke bare størrelsen på ulempen, men det er også størrelsen på fordelen, mener du fordelene med å fjerne pluggen er store?

 

AtW

Isolert sett til kun den analoge pluggen minijack er ikke nødvendigvis fordelene store ved å fjerne den, men ser man litt større på det så er dette en del av en større utvikling mot mer moderne og fremtidsrettede kommunikasjonsmetoder. Jeg tipper at dersom Apple fjerner minijack i iPhone 7 så har de tenkt ut en eller annen løsning for en fin overgangsperiode for dem som sitter fast i fortiden...:)

Lenke til kommentar

PS2 porten for mus og tastatur forsvant midt på 2000-tallet når USB hadde blitt vanlig på PC'er. USB funket helt fint med mus og tastatur på det tidspunktet, likevel protesterte folk vilt. Kanskje fordi de hadde en mus med PS2 plugg som de var glad i...

 

Seriell og parallell-portene forsvant litt etterpå, også til store protester. USB gjorde jobben bedre, men likevel...

(Hvem ville valgt å koble til printer med parallellport idag?)

 

Folk er vanedyr, og synes utviklingen og forandring på det gode og gamle er unødvendig... helt til de blir vant med det...  ;)

(Hadde vi hatt riksantikvar i middelalderen, hadde vi bodd i godt bevarte jordhytter idag)

 

Apple hadde aldri fjernet minijacken hvis ikke de visste at den nye løsningen både vil gjøre den gamle jobben bedre, og åpne for nye muligheter! Just you wait and see  :)

Lenke til kommentar

 

 

Mangelen på minijack er direkte på temaet og en sentral del av det dette dekslet viser (nesten hele artikkelen handler jo om dette). Så kan man jo gjerne mene at en overgang er et lite problem, men det vesentlig for å avgjøre om det er bra for brukerene er ikke bare størrelsen på ulempen, men det er også størrelsen på fordelen, mener du fordelene med å fjerne pluggen er store?

 

AtW

Isolert sett til kun den analoge pluggen minijack er ikke nødvendigvis fordelene store ved å fjerne den, men ser man litt større på det så er dette en del av en større utvikling mot mer moderne og fremtidsrettede kommunikasjonsmetoder. Jeg tipper at dersom Apple fjerner minijack i iPhone 7 så har de tenkt ut en eller annen løsning for en fin overgangsperiode for dem som sitter fast i fortiden... :)

 

 

Ja, det må du jo gjerne tippe, du ble bedt om å skissere hva en slik løsning skulle være, uten at du klarte å komme på noe. Når man endrer noe, så må man se på fordelene man får ved å endre det. Endring er ikke alltid til det bedre. Jeg tipper at lightning aldri vil bli mer pop enn minijack, og trådløs tilkobling som er mer "fremtidsrettet" kan man like fint ha på enheter uavhengig av om de har minijack.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Den tid jeg har 6-7 forskjellige headsett jeg liker som alle bruker minijack, anser jeg å fjerne den som negativt. Da vil nemlig alle mine headsett bli ubrukelige med mindre jeg har en adapter.

 

En slik adapter har jeg benyttet før i forbindelse med Androidtelefoner som ikke hadde minijack, men brukte micro-usb porten som lydutgang. Det var ikke en elegant løsning. En slik adapter blir klønete.

 

Så det er mulig at Apple har tenkt langt fremover og etter hvert vil resten av verden følge etter, men for øyeblikket er jeg moderat entusiastisk.

Lenke til kommentar

 

Ja, det må du jo gjerne tippe, du ble bedt om å skissere hva en slik løsning skulle være, uten at du klarte å komme på noe...

Igjen er dette bare vås fra din side. Jeg skrev gang på gang hva jeg kanskje tror kan være en mulig løsning fra Apple. Det passet bare ikke inn med din virkelighet og da evner du ikke å forstå det.

Lenke til kommentar

 

 

Personlig tror jeg folk overvurderer fordelene med å fjerne 3,5mm-porten.

 

AtW

 

Apple er jo kjent for å fjerne ulike porter før "folk" synes det er en god ide. Og det har jo gått greit.

 

 

Spørs vel hva man legger i "gått greit", det går jo selvfølgelig greit i den forstand at ulempene er jo ikke gigantiske, man må bare bruke en upraktisk overgang. Man klarer seg jo. Det er bare at ulempene er større enn fordelene. Det er litt som når folk snakkket om den nye macbooken, ulempene med å kun ha en port er ikke så enorme osv. Joa, det er bare det at fordelene er nærmest ikke-eksisterende. Det er det som gjør valget dårlig i mine øyne.

 

AtW

 

Kan det ikke også være at folk flest ikke har særlig behov for disse tingene?

Lenke til kommentar

 

...Det er litt som når folk snakkket om den nye macbooken, ulempene med å kun ha en port er ikke så enorme osv. Joa, det er bare det at fordelene er nærmest ikke-eksisterende...

Problemene for de som har valgt å kjøpe den nye MacBook er også nærmest ikke-eksisterende. Som det meste annet er nok problemene størst for dem som ikke har disse produktene... :)

 

Den nye MacBook er en strålende maskin som passer for dem som er ute etter noe ultraportabelt og som klarer seg fint med trådløse tilkoblinger eller, hvis man føler for det, orker å bære på en bitteliten overgang på noen få gram.

 

Problemet med slike overganger er at de har en tendens til å bli borte når man trenger dem.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det må du jo gjerne tippe, du ble bedt om å skissere hva en slik løsning skulle være, uten at du klarte å komme på noe...

Igjen er dette bare vås fra din side. Jeg skrev gang på gang hva jeg kanskje tror kan være en mulig løsning fra Apple. Det passet bare ikke inn med din virkelighet og da evner du ikke å forstå det.

 

 

Ok, da er det noe jeg ikke har fått med meg, hva mente du løsningen skulle være?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Problemet med slike overganger er at de har en tendens til å bli borte når man trenger dem.

Helt klart, alt kan mistes eller glemmes. Nå har jeg båret rundt på ulike datadingser siden midten av 80-tallet, uansett om det har vært basert på Microsoft eller Apple så må man ha med en eller annen overgang eller en lader av et eller annet slag. Dette har jeg alltid hatt i samme bag som maskinen. For min del har aldri overganger og plugger vært noe stort problem, verken å ha med eller å koble til, men de siste årene har mer og mer blitt trådløst med sine fordeler.

 

Ingen grunn til å tro at det kommer til å bli mindre trådløse tilkoblinger i årene som kommer. Det er også grunn til å tro at en og annen overgangsplugg er noe man bør ha med i bagen, noe jeg overhode ikke ser på som noe problem...:)

Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig tror jeg folk overvurderer fordelene med å fjerne 3,5mm-porten.

 

AtW

 

Apple er jo kjent for å fjerne ulike porter før "folk" synes det er en god ide. Og det har jo gått greit.

 

 

Spørs vel hva man legger i "gått greit", det går jo selvfølgelig greit i den forstand at ulempene er jo ikke gigantiske, man må bare bruke en upraktisk overgang. Man klarer seg jo. Det er bare at ulempene er større enn fordelene. Det er litt som når folk snakkket om den nye macbooken, ulempene med å kun ha en port er ikke så enorme osv. Joa, det er bare det at fordelene er nærmest ikke-eksisterende. Det er det som gjør valget dårlig i mine øyne.

 

AtW

 

Kan det ikke også være at folk flest ikke har særlig behov for disse tingene?

 

 

Kanskje, personlig synes jeg minijack-bruk virker ganske utbredt også blant "folk flest".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det må du jo gjerne tippe, du ble bedt om å skissere hva en slik løsning skulle være, uten at du klarte å komme på noe...

 

Igjen er dette bare vås fra din side. Jeg skrev gang på gang hva jeg kanskje tror kan være en mulig løsning fra Apple. Det passet bare ikke inn med din virkelighet og da evner du ikke å forstå det.

 

Ok, da er det noe jeg ikke har fått med meg, hva mente du løsningen skulle være?

 

AtW

Det kan være en av flere...

 

- Analoge signaler ut fra et par ledere i Lightning-pluggen med overgang til minijack

- DAC i en liten overgangsplugg til minijack i starten av kabelen

- DAC i den andre enden av kabelen, antagelig integrert i hodetelefonene og spesielt tilpasset disse

 

 

Men Apple har en tendens til å overraske positivt med flotte løsninger så jeg har nok antagelig ikke rett i mine tips. Folkene hos Apple er betydelig bedre til å finne frem til helhetlige løsninger som integreres nydelig i resten av deres løsninger. For eksempel er det jo et rykte om at Apple Music skal løfte lydkvaliteten til et nytt nivå, det kan jo hende at det å fjerne minijack er et element i dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...