Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette blir veldig bra dersom det dukker opp. Vi får vel svaret til høsten. Uansett vil det først være et lite hylekor av folk som ikke skal kjøpe seg iPhone men likevel fortviler over et produkt de ikke skal ha. Så vil det være noen få som faktisk kjøper iPhone som kommer til å klage litt over at de må ha et lite adapter med overgang til Jack i enden av kabelen. Men et år eller to etterpå er alt glemt og den nye teknologien omfavnet som kjempebra. Spesielt når mer eller mindre det samme har kommet til Android-enheter også...:)

Lenke til kommentar

Så det tar 2 år før folk klarer å akseptere endringene i den nye iPhone?

Da skal du like den veldig godt og være utrolig tålmodig om du har tenkt å ha telefonen så lenge før du aksepterer at det. foretrekker mobiler som jeg synes er bra når jeg kjøper dem jeg :) Vet ikke med andre.

Du tenker på ny og revolusjonerende teknologi som å fjerne 3.5 mm pluggen? Apple er virkelig innovative for tiden, trist at det tar så lang tid før alt kommer til Android. Eller skal jeg si forsvinner?

Bør gjerne skaffe meg en iPhone til høsten. Hvis det viser seg at det ikke er noe bra kan jeg iallefall fortvile meg over noe jeg faktisk har. Åpenbart er det bedre enn å fortvile seg over noe jeg ikke har.

Åpenbart er det og negativt å kritisere noe du ikke har. Helst bør visst alle kjøpe alle telefoner eller holde kjeft om de. Folk sine meninger som ikke har kjøpt produktet selv er jo helt klart ubrukelige. Vi burde gjøre det samme for valgsystemet i Norge. Nesten ingen vet helt hva de stemmer på, og har ikke noe erfaring med det. Vi bør la de få som faktisk vet noe om de forskjellige tingene få si hva de mener og høre på dem.

(Et ideelt byråkratisk styresett er jo faktisk veldig bra, problemet er jo at et ideelt byråkratisk styresett ikke eksisterer)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det tar 2 år før folk klarer å akseptere endringene i den nye iPhone?

Niks. Det tar ikke lange tiden, kanskje snakk om timer, før kunder faktisk aksepterer dette. Men for alle som henger seg opp i at verden ikke burde gå fremover så tar det nok et par år før de slutter å klage.

Da skal du like den veldig godt og være utrolig tålmodig om du har tenkt å ha telefonen så lenge før du aksepterer at det. foretrekker mobiler som jeg synes er bra når jeg kjøper dem jeg :) Vet ikke med andre.

De fleste som kjøper seg en iPhone liker den veldig godt, fra første dag. Ikke uten grunn.

Du tenker på ny og revolusjonerende teknologi som å fjerne 3.5 mm pluggen? Apple er virkelig innovative for tiden, trist at det tar så lang tid før alt kommer til Android. Eller skal jeg si forsvinner?

Det er ikke noe revolusjon å fjerne den gamle pluggen, det er vel mye mer en naturlig evolusjon. Slapp av, snart er det på Android-enheter også.

Bør gjerne skaffe meg en iPhone til høsten. Hvis det viser seg at det ikke er noe bra kan jeg iallefall fortvile meg over noe jeg faktisk har. Åpenbart er det bedre enn å fortvile seg over noe jeg ikke har.

Det syns jeg du bør. Alltid smart å ha egen erfaring med noe over tid før man virkelig kan mene noe om det.

Åpenbart er det og negativt å kritisere noe du ikke har. Helst bør visst alle kjøpe alle telefoner eller holde kjeft om de. Folk sine meninger som ikke har kjøpt produktet selv er jo helt klart ubrukelige.

Du får i det minste litt mer tyngde og troverdighet hvis du har egen, omfattende erfaring med noe du velger å uttale deg. Det blir liksom litt hult hvis man skal kritisere noe man ikke vet så alt for mye om.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk overvurderer viktigheten av 3,5mm-porten. De fleste bruker bare de hodetelefonene som følger med, og de som faktisk er interessert nok til å bruke tredjepart kommer til å bite det i seg og kjøpe adapter. Eller gå over til Bluetooth, som er helt overlegent i bruk.

Ikke noe vits å fjerne, og jeg tror kanskje det er litt tidlig, men det blir neppe noen issue for andre enn de som prøver å finne problemer.

Det som er synd er om de bruker plassen som tjenes inn på tynnere telefon og ikke på mer batteri. Det er bare dumt.

Helt enig, jeg skulle ønske noen var modige nok til å gå mot strømmen og lage en tykker telefon med mer batteri :) Det blir spennende å se hvem som tør dette først men tror ikke "stilkongen" vil være først ute her. 

TKongen:

Hvor i alle dager sier jeg at jeg vil ha dette fremfor batteri? Og du får ikke bedre batteri med en 3,5mm plugg bare så du er klar over det ;). Adapter og ekstra kabel? Ørh why?

Eller, 90% av teksten i innleggene er ren trolling så kanskje la vær. Noen ganger lurer jeg på om TKongen står for TrollKongen med tanke på energien som legges i det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Selvsagt kommer det y-kabler og alskens morro til 3,5mm, 2,5mm og 2-samtidig osv. Hvis man tror at man ikke får brukt gammel lytteutstyr så er man ikke særlig glup.

Det er det vel ingen som har benektet heller i grunn.

Og at jeg samtidig kan kaste alt av svært dyre hodetelefoner og earbuds jeg har brukt gjennom årene blir jo også kjempe gøy!

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir veldig bra dersom det dukker opp. Vi får vel svaret til høsten. Uansett vil det først være et lite hylekor av folk som ikke skal kjøpe seg iPhone men likevel fortviler over et produkt de ikke skal ha. Så vil det være noen få som faktisk kjøper iPhone som kommer til å klage litt over at de må ha et lite adapter med overgang til Jack i enden av kabelen. Men et år eller to etterpå er alt glemt og den nye teknologien omfavnet som kjempebra. Spesielt når mer eller mindre det samme har kommet til Android-enheter også... :)

Og så har du de som er enige i alt apple gjør og slavisk følger dem i alt. Disse individene prøver alltid på en eller annen måte å småliggjøre andre sine meninger hvis de er uenige med det apple gjør. Rart er det ikke?

Dette har apple selvfølgelig gjort for å tjene mer penger. Ikke tilfeldig at dette kommer etter de har kjøpt opp Beats.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er "bra" at 3,5mm fjernes, men det må omsider komme og har lite med "tynnere telefon" å gjøre og mer med modernisering av grensesnitt å gjøre på samme måte som lightning (som ledet vei for USB-C) og thunderbolt var en moderninsering. Det gir liten mening å avsette et stort og dyrt fysisk areal til en egen steingammel dedikert fysisk port kun for øreplugger og øretelefoner når de mer moderne pluggene har muligheten innebygd og trådløs lyd er fremtiden i mainstream. Om jeg får en slapp liten ekstra 3cm kabelsnutt til 50,- i enden av telefonen en kort stakket stund er ingen krise. Jeg har uansett siste året sett mer og mer etter blåtannplugger og headsett da jeg synes kabel ned til telefonen er et hassel og spesielt på trening. Det er noen år siden jeg sluttet å bruke kabel i bilen for å spille spotify på bilanlegget.

It  makes perfect sense når man ser på det rent teknologisk og alle som elsker teknologisk utvikling ser nok fordelene og mulighetene fremfor ulempene og problemene (Buhu jeg får ikke brukt det digge headsettet fra 1980 med 6,3mm plugg lenger). Dette blir litt som at alle skrek høylytt når man fjernet gamingporten fra PCen, for ikke å snakke om PS2, floppykontroller fra HK osv. Voksesmerter, nothing more.

At de får en så stor og gammel komponent ut av telefonen er bare bra for fremtidig produktutvikling men jeg skulle ønske alle aktørene sluttet med "tynnere er bedre" og heller ga oss litt mer batterikapasitet. Det alle produsentene burde gjort var å ha 1 av modellene med et litt tykker alternativ og doblet batterikapasitet for å se hva som solgte best. 

Dog, hvem er det vel ikke som drømmer om en glassaktig gjennomsiktig smartmobil. Flatskjermer har allerede teknologien.

EDIT:

Teknologisk utvikling vil alltid bli slaktet når Apple går i spissen. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Og så har du de som er enige i alt apple gjør og slavisk følger dem i alt. Disse individene prøver alltid på en eller annen måte å småliggjøre andre sine meninger hvis de er uenige med det apple gjør. Rart er det ikke?

Det finnes sikkert noen sånne som er kunder av Apple også, på samme måte som de finnes som kunder av andre merker. Jo, det er veldig rart.

Dette har apple selvfølgelig gjort for å tjene mer penger. Ikke tilfeldig at dette kommer etter de har kjøpt opp Beats.

Det ligger ganske sikkert økonomiske vurderinger blant de valgene Apple tar, som det ganske sikkert gjør hos alle andre ansvarlige bedrifter.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å være skeptisk til dette altså. Løsningen for oss med egne dyre headset bør være god for at jeg skal godta dette som "fremtiden". Ting går vel generelt mot kabelløst, men jeg er skeptisk til å ta dette skrittet allerede nå.

Du vet at samtlige selskapet gjør hva de gjør for å tjene penger?
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å være skeptisk til dette altså. Løsningen for oss med egne dyre headset bør være god for at jeg skal godta dette som "fremtiden". Ting går vel generelt mot kabelløst, men jeg er skeptisk til å ta dette skrittet allerede nå.

Vi er så få at vi regnes som temmelig lite viktige. Og vær realistisk: Du kommer ikke til å la det at du må ha et lite adapter i enden av headsetkabelen hindre deg fra å bruke en iPhone om det er en iPhone du vil ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er så få at vi regnes som temmelig lite viktige. Og vær realistisk: Du kommer ikke til å la det at du må ha et lite adapter i enden av headsetkabelen hindre deg fra å bruke en iPhone om det er en iPhone du vil ha.

Det er ikke lett å vite hvem det er flest av, men kanskje denne magefølelsen stemmer:

- De som IKKE VIL ha dette; ganske få.

- De som VIL ha dette; ganske få.

- De som ikke bryr seg og som stoler på at Apple løser dette elegant; veldig mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange minutter går det fra Apple kun har lydutgang i Lightningkontakten, til alle vesentlige produsenter av ørepropper og hodetelefoner leverer alle sine modeller med Lightningkontakt, tror dere?

Jeg fatter ikke at noen klarer å gjøre dette til et problem.

Lenke til kommentar

Hvor mange minutter går det fra Apple kun har lydutgang i Lightningkontakten, til alle vesentlige produsenter av ørepropper og hodetelefoner leverer alle sine modeller med Lightningkontakt, tror dere?

Jeg tipper de aller fleste har det klart lenge før Apple lanserer det, de ser jo tydelige tegn på hvilken vei det går og er nok smarte nok til å ligge i forkant.

Mange har ikke noe problem med å lage et problem ut av noe som ikke er noe problem.

Om ikke annet så er det jo litt moro da...:)

Lenke til kommentar

Antakelig uendelige mange minutter.

AtW

Lenke til kommentar

Mange har ikke noe problem med å lage et problem ut av noe som ikke er noe problem.

Om ikke annet så er det jo litt moro da... :)

Tenker du på de som klarer å gjøre det til et problem at det er en minijack i telefonen de designer?

AtW

Nei, de tenker jeg ikke på.

Lenke til kommentar

TKongen:

Hvor i alle dager sier jeg at jeg vil ha dette fremfor batteri? Og du får ikke bedre batteri med en 3,5mm plugg bare så du er klar over det ;). Adapter og ekstra kabel? Ørh why?

Eller, 90% av teksten i innleggene er ren trolling så kanskje la vær. Noen ganger lurer jeg på om TKongen står for TrollKongen med tanke på energien som legges i det.

Jeg skrev at fordelene med å fjerne denne ligger på 50 mAh batteri. Så jeg skrev at du ville ha større batteri foran pluggen. Altså 50 mAh større. Det er det jeg skrev, du får bedre batteritid uten 3.5 mm jacken, ikke med. Samtidig skrev du at du kanskje måtte ha adpter (som koster nærmere 300-400 kr enn 50kr. ALDRI i livet om Apple selger den til 50 kr.... og Lightning blokkerer mot piratkopier så ja, du må kjøpe av Apple). Helt klart verdt å ha adapter rundt med mobilen din, for 50 mAh ekstra...... Hvis du trenger adapter så kjøper du enten nytt headsett, eller så kjøper du ikke iPhone.

Jeg som har prøvd å skjult det så lenge. I dag fant altså noen det ut. Jeg har trollet folk i skjul i over et år nå, og enda har ingen merket det! Gratulerer med å være den eneste som har funnet ut at jeg troller. Alle andre har trodd jeg var skikkelig seriøs der jeg presenterte fakta, kilder og velformulerte argumenter. På tide å lage ny konto...

Jeg synes ikke det er "bra" at 3,5mm fjernes, men det må omsider komme og har lite med "tynnere telefon" å gjøre og mer med modernisering av grensesnitt å gjøre på samme måte som lightning (som ledet vei for USB-C) og thunderbolt var en moderninsering. Det gir liten mening å avsette et stort og dyrt fysisk areal til en egen steingammel dedikert fysisk port kun for øreplugger og øretelefoner når de mer moderne pluggene har muligheten innebygd og trådløs lyd er fremtiden i mainstream. Om jeg får en slapp liten ekstra 3cm kabelsnutt til 50,- i enden av telefonen en kort stakket stund er ingen krise. Jeg har uansett siste året sett mer og mer etter blåtannplugger og headsett da jeg synes kabel ned til telefonen er et hassel og spesielt på trening. Det er noen år siden jeg sluttet å bruke kabel i bilen for å spille spotify på bilanlegget.

It  makes perfect sense når man ser på det rent teknologisk og alle som elsker teknologisk utvikling ser nok fordelene og mulighetene fremfor ulempene og problemene (Buhu jeg får ikke brukt det digge headsettet fra 1980 med 6,3mm plugg lenger). Dette blir litt som at alle skrek høylytt når man fjernet gamingporten fra PCen, for ikke å snakke om PS2, floppykontroller fra HK osv. Voksesmerter, nothing more.

At de får en så stor og gammel komponent ut av telefonen er bare bra for fremtidig produktutvikling men jeg skulle ønske alle aktørene sluttet med "tynnere er bedre" og heller ga oss litt mer batterikapasitet. Det alle produsentene burde gjort var å ha 1 av modellene med et litt tykker alternativ og doblet batterikapasitet for å se hva som solgte best. 

Dog, hvem er det vel ikke som drømmer om en glassaktig gjennomsiktig smartmobil. Flatskjermer har allerede teknologien.

EDIT:

Teknologisk utvikling vil alltid bli slaktet når Apple går i spissen. 

Ehm, rydde grensesnittet? Hvilket grensesnitt ryddes i om jeg tør spørre....

Det er noe helt annet enn det du skriver om med PC. På PC har slike porter legacy support i evigheter. VGA er fortsatt utrolig utbredt og standard på PC til bedrifter. Det er ikke lenge siden PS2 porter for alvor begynte å forsvinne. Så med din analogi bør Apple beholde 3.5 mm pluggen i minst 7 år til. Dette er dessuten svært forskjellig. Vi snakker ikke om å bytte til en annen standard her. Vi snakker enten om Lightning headset som ikke kan brukes til noe annet med mindre man har adapter..... Eller bluetooth headset. Det er en stor forskjell.

Teknologisk utvikling? Nå forstår jeg hvorfor folk regner Apple som innovative. Alt de gjør regnes for teknologisk utvikling. Hvilekn teknologi utviklet de denne gangen? Telefon uten 3.5 mm plugg? Første på markedet? Helt nytt og unikt og mye bedre?

Samtidig fremstilles alle på forumet her som er uenige som folk som søker problemer og prøver å se problemet i alt. Alle brukerne på dette forumet som synes dette er positivt mener de som er uenige skaper et problem av det. Det betyr essensielt, dere sier Apple gjorde det rette. Det er en naturlig utvikling, og dette er fremtiden. Alle som er uenige er ute etter å finne problemer i alt, spesielt når det involverer Apple. Dette er et diskusjonsforum. Dere diskuterer ikke. Dere sier at dere har rett, og alle andre tar feil. Dere totalt ignorer jo og flere aspekter ved dette.

Jeg hadde ikke hatt noe imot å bruke et bluetooth headset. Jeg har ikke noe dyrt gammelt headset. Det dere forventer derimot er at jeg skal kjøpe ny telefon til veldig mye. Samtidig må jeg altså kjøpe nytt headsett, for jeg har ingen planer om å kjøpe en adapter å ha i mobilen min. Dere sier kabel er ille? Adapter i telefonen er mareritt i forhold. Jeg må altså finne et trådløst headset som har bra mikrofon, som ikke ser ut som et gaming headset og ikke tar mye plass. Sist jeg sjekket blir det ganske stor ekstrakostnad, hvis det i det hele tatt eksisterer. Dere forventer og åpenbart at folk bare svømmer over av penger og er klare til å kjøpe masse utstyr på nytt med telefonen sin. For hva? Fordi du av prinsipp ikke liker en 3.5 mm plugg, fordi det ikke er fremtiden? For 50 mAh når iPhone allerede har lite batteri i forhold til konkurrenter med lik størrelse? 

Skal jeg fortelle deg hva dette er? Mangel på å se problemer. Ser ikke andres perspektiver og behov, og tenker bare på egne behov og egen situasjon. Det å ikke se problemer er langt verre enn å se for mange problemer. Litghning og bluetooth kan du bruke den dag i dag. 3.5 mm pluggen er bare et ekstra alternativ. Det er små fordeler med å fjerne den, men klare ulemper. Det å ikke se problemer med å gjerne den er det jeg synes er utrolig. Samtidig som dere ikke har andre argumenter for å fjerne den at "det er fremtiden, det må skje engang, pluggen er gammel". iPhone vil nok føles mye mer ny, moderne og bedre ut i "grensesnitte" når de får fjernet denne. Spesielt vil den føles ny og høyteknologisk sammenlignet med Galaxy Edge sitt design.

Hvis folk er interessert i å diskutere, vær så snill å dropp "du ser bare problemer". Det er så ekstremt negativt for diskusjonen og mot andre. Det ødelegger veldig for steningen og diskusjonen. Diskuter saken, kom med aktuelle argumenter. Ikke prøv å få andre til å virke negative som argument for at den er bedre. Det er ganske åpenbart at folk som stadig vekk bruker slike teknikker klarer ikke å argumentere sin sak. De bruker andre virkemidler.  Ikke vær en sånn person, ikke driv med slik argumentering.

Aldri. Kontakten er Apple patent og brukes bare av Apple. Folk bruker headset til noe annet enn iPhones. Du er klar over at det finnes segmenter der vanlig headsetkontakt er USB? Hvorfor skulle noen lage gaming headset til bruk for en iPhone f.eks?

Og hva gjør du når du skal koble ditt kule Lightning headset til PCen? Tenk om din stasjonære har en for lyd inn og en for lyd ut, og din bærbare har kombinert. Det har jeg. Da trenger jeg to adaptere da for å bruke headsette mitt. Det synes jeg ikke er morsomt. Jeg vil ha et headset som kan brukes til mer enn bare telefonen liksom. Den løsningen jeg har nå gjør at jeg lett kan bruke det med hva jeg vil.

Og samtidig, jeg kjøpte nettopp nytt headsett. Det er bra og fungerer helt fint, så må jeg plutselig kjøpe nytt? iPhone koster mye allerede, hvorfor skulle jeg i tillegg måtte kjøpe nytt heaset? Det finnes folk som virkelig liker Apple og det fungerer utrolig bra med Apple. Det er greit. For en person som synes andre telefoner også er gode, hvordan skal du forsvare ekstrakostnadene for dette i tillegg til premium for iPhone? Da må den plutselig gi en god del bedre opplevelse en konkurransen før det er verdt det. For noen vil det fortsatt, for andre ikke. For de som ikke synes det er verdt det. Eller de som ikke har råd til det. De har spart for å kunne kjøpe iPhone i det hele tatt. Er de folk som bare lager problemer ut av alt? Lager jeg problemer om jeg må ha 2 adaptere, eller er det Apple som laget et problem for meg? For meg er det ganske åpenbart at Apple var den som laget et problem for meg. Eller en ekstrakostnad. Faller jeg inn i kategorien over folk du ikke fatter kan lage et problem, eller ser du også perspektivet der en slik endring helt klart involverer problemer for kunder?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Faller jeg inn i kategorien over folk du ikke fatter kan lage et problem, eller ser du også perspektivet der en slik endring helt klart involverer problemer for kunder?

Du har ikke store problemer med å se problemene Apple skaper for deg. Uten at jeg helt vet hvordan Apple klarer det, så vidt jeg vet bruker du ikke produkter fra dem...

Om dette skaper problemer eller løsninger avhenger jo litt av hvordan løsningen vil se ut når den lanseres. For min del har jeg ingen problemer med produktene og tjenestene til Apple. Som du vet hadde jeg mange flere problemer med produkter som hadde Microsoft og Android, noe jeg til slutt (godt over 20 år med Microsoft og et års tid med Android) ble så lei av at jeg byttet ut alt til Apple. Dette byttet har resultert i en så behagelig og problemfri datahverdag at man faktisk får litt tillit til produsenten og kan dermed ha en realistisk forventning om at når Apple lanserer noe nytt, eller en endring, så blir den ofte også en forbedring.

Nå vil jo ikke du merke noe til dette, da måtte du ha vært Apple-kunde. Men det går ikke så lang tid etter at Apple har kommet med noe så kommer det til noe du bruker også, antagelig noe fra Samsung hvis jeg har forstått deg rett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...