Gå til innhold

Dette lekkede iPhone 7-dekselet bekrefter nye opplysninger om Apples nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, noen av oss tror det vil skje (basert på tidligere erfaring som vi har nevnt ofte nå), og noen andre tror tydeligvis at det ikke kommer til å skje.

 

Jeg skjønner ikke helt hva slags tidligere erfaring du sikter til, mener du virkelig at tidligere erfaring tilsier at gamle ting alltid erstattes når det kommer noe nytt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror folk kommer til å fortsette å høre på musikk selv om 3,5mm-kontakten fjernes fra iPhone.

 

Må du virkelig hakke på alle detaljer, AtW? Det blir litt slitsomt når du arresterer folk for tulleting som dette og å blande kontakt og plugg, alle forsto hva som ble sagt.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror folk kommer til å fortsette å høre på musikk selv om 3,5mm-kontakten fjernes fra iPhone.

 

Må du virkelig hakke på alle detaljer, AtW? Det blir litt slitsomt når du arresterer folk for tulleting som dette og å blande kontakt og plugg, alle forsto hva som ble sagt.

 

Hva konkret mener du jeg "arresterer" folk for? Når folk tufter hele argumentet sitt på at nye ting alltid erstatter gamle ting, så er ikke det "hakking", det er ganske meningsfylt å påpeke at det slettes ikke er tilfellet. At andre begynner å dra inn ting som er helt irrelevant (nemlig det faktumet at saken diskuteres) er ikke min skyld.

 

Og kontakt og plugg er ikke en bagatell, når kontakt peker på telefonene og plugg peker på hodetelfonene, det er faktisk en ganske sentral ting om man snakker om det ene eller det andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette blir flott! Om Apple kutter 3,5mm inngangen så tror jeg de kommer til å satse hardt på trådløs lyd. Det mest irriterende per i dag er kabelen. Om det er 3,5mm 2,5 mm eller en lightning port i enden betyr lite. 

Batteritiden på iphone 6 var bra, på iphone 6s er den strålende, selv om batteriet er litt mindre. Dette har apple kontroll på. 

Dessuten: Om ikke vi stadig pusher grensene på tykkelse og størrelseså kommer vi aldri til å få de futuristiske dingsene som vist i science fiction filmer. Tenk om vi i 2050 går rundt med en 5,5mm tykk iphone med 4,7 tommers skjerm implantert i kroppen. Det kommer IKKE til å funke! :)

Ehm, Apple er IKKE produsenten som kommer til å gi deg futuristisk noenting. Der er andre produsenter langt foran. Apple har aldri vært kjent for bra innvendig design. iPhoner er store og tunge i forhold til sin skjermstørrelse og batteri. (ikke veldig).

 

Dere mener AtW pirker på ting, samtidig så skriver jo folk her direkte at det er bra Apple erstatter 3.5 mm pluggen, fordi den er gammel. Det kommer nye ting, derfor er det naturlig at den forsvinner. Hvilket argument er det? Jeg ville ikke kalt det et argument engang. Enda har heller ingen i denne 9 sider lange tråden svart meg på noen av problemstillingene jeg har tatt opp.

 

Det blir som å si "Det blir bedre, fordi Apple vet hva de gjør". Er det merkelig at folk som meg og AtW ikke kan akseptere en slik argumentering? Det funker for folk som liker og har tro på Apple, men for folk som ikke har det så fungerer det ikke. Det er faktisk ganske mange mennesker. Og hvilket problem løser Apple med dette? Hvorfor skal de fjerne dette, når de har mange andre ting der de faktisk ligger bak i utvikling som de kunne fornyet og forbedret. Virker mer som de skaper et problem enn at de løser et spør du meg. Og ingen her kan svare på hva de skal gjøre med problemene som oppstår. Annet enn "det fikser seg nok". Jeg har sikkert lest det 100 ganger i tråden allerede. Uansett hvor mange ganger det skrives, er det fortsatt like meningsløst og ubrukelig å skrive. Det svarer ikke på noe, det er bare skrifttegn uten mening, som agfdhndsifgd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm. Så kan dere heller snu diskusjonen og si at "Apple var ikke først, de bare hermer etter Intel". Er det noe som virkelig er forutsigbart så det slikt.

 

http://www.anandtech.com/show/10273/intel-proposes-to-use-usb-typec-cables-to-connect-headsets-to-mobile-devices

 

Om ikke annet så understreker dette godt hvor komisk denne Apple skittkastingen er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm. Så kan dere heller snu diskusjonen og si at "Apple var ikke først, de bare hermer etter Intel". Er det noe som virkelig er forutsigbart så det slikt.

 

http://www.anandtech.com/show/10273/intel-proposes-to-use-usb-typec-cables-to-connect-headsets-to-mobile-devices

 

Om ikke annet så understreker dette godt hvor komisk denne Apple skittkastingen er.

 

Hvorfor regner du med at det setter en effektiv stopper for "skittkastingen"? (det er til info ikke skittkasting å mene det er bedre å beholde en port). Ideen blir ikke bedre eller dårligere om den er intel sin. (dvs usb-c er en bedre interface fordi den har større kompbailitet, men det er allikevel greiere å ha en minijack i tillegg)

 

USB har forøvrig støttet både digital og analog overføring av audio lenge, det er ikke noe problem i seg selv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm...

...man skulle jo tro og håpe det, men det vil nok dessverre ikke skje.

 

Når det gjelder bortfall av den tilårskomne minijack så vil nok den forsvinne og bli erstattet av noe bedre. På samme måte som normal utvikling innen de aller fleste felt.

Lenke til kommentar

 

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm...

...man skulle jo tro og håpe det, men det vil nok dessverre ikke skje.

 

Når det gjelder bortfall av den tilårskomne minijack så vil nok den forsvinne og bli erstattet av noe bedre. På samme måte som normal utvikling innen de aller fleste felt.

 

 

Hvorfor skulle man tro og håpe at folk mener noe annet om dette bare fordi intel står bak et initiaiv? Skulle man ikke heller tro og håpe at folk synes en ide er god eller dårlig uavhengig av om det er apples eller noen andres ide?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm...

 

...man skulle jo tro og håpe det, men det vil nok dessverre ikke skje.

Når det gjelder bortfall av den tilårskomne minijack så vil nok den forsvinne og bli erstattet av noe bedre. På samme måte som normal utvikling innen de aller fleste felt.

 

Hvorfor skulle man tro og håpe at folk mener noe annet om dette bare fordi intel står bak et initiaiv? Skulle man ikke heller tro og håpe at folk synes en ide er god eller dårlig uavhengig av om det er apples eller noen andres ide?

 

AtW

Mene ulike ting må man gjerne gjøre. Det var skittkastingen jeg håpet skulle slutte...

Lenke til kommentar

 

 

 

Regner med at dette setter en effektiv stopper om skittkastingen ift. Apple og deres valg om å fjerne 3,5mm...

...man skulle jo tro og håpe det, men det vil nok dessverre ikke skje.

Når det gjelder bortfall av den tilårskomne minijack så vil nok den forsvinne og bli erstattet av noe bedre. På samme måte som normal utvikling innen de aller fleste felt.

 

Hvorfor skulle man tro og håpe at folk mener noe annet om dette bare fordi intel står bak et initiaiv? Skulle man ikke heller tro og håpe at folk synes en ide er god eller dårlig uavhengig av om det er apples eller noen andres ide?

 

AtW

Mene ulike ting må man gjerne gjøre. Det var skittkastingen jeg håpet skulle slutte...

 

Man kan aldri få nok av genierklæring av Apple.

Jeg er lei meg fordi det ikke er 9 sider av dette i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er at det at noe er utbredt i dag ikke betyr at det vil være det i fremtiden. Det meste erstattes av noe bedre etter hvert.

 

Alle portene Apple har droppet er ikke nødvendigvis noe som har gått ut over folk flest, enten fordi portene ikke er særlig vanlig brukt blant de fleste, eller fordi det kommer et annet/bedre alternativ som gjør at folk ikke lenger trenger det de pleide å bruke.

 

Det jeg skrev om at "folk flest ikke har bruk for disse tingene" var en generell kommentar om porter generelt. Så kom du med et konkret eksempel der jeg påpekte at selv om noe er utbredt i dag og folk derfor trenger det i dag, så er folk villige til å bytte det ut med noe annet hvis det er bedre for dem. Og da handler det som regel om brukervennlighet/brukeroplevelse.

 

Ok, så kommentaren din hadde ingenting med denne konkrete saken å gjøre i det hele tatt? Ok, greit.

 

AtW

Jo, den har alt med denne konkrete saken å gjøre. Tror du de som hadde et fjell av VHS-filmer syntes det var gøy at DVD tok over? Skulle man fortsatt med VHS til evig tid? Noen må en eller annen gang sette i gang endringen, slik Apple gjør nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Dersom dette stememr så gleder jeg meg til de slaviske apple-fansene kommer for å forsvare valget og si hvor mye mer genialt dette er enn å gjøre den 1mm tjukkere og få ett vanvittig mye større batteri (s7). Skruller.

 

Tidenes mest barnslige innlegg! Grattis!!

Lenke til kommentar

 

Dersom dette stememr så gleder jeg meg til de slaviske apple-fansene kommer for å forsvare valget og si hvor mye mer genialt dette er enn å gjøre den 1mm tjukkere og få ett vanvittig mye større batteri (s7). Skruller.

 

Tidenes mest barnslige innlegg! Grattis!!

jeg vil si meg uenig. Fordi assumptasjonene mine var spot on. Skrulledelen kunne jeg riktignok ha droppet ja

Edit: beklager for at du følte deg truffet av innelgget mitt ;)

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Dersom dette stememr så gleder jeg meg til de slaviske apple-fansene kommer for å forsvare valget og si hvor mye mer genialt dette er enn å gjøre den 1mm tjukkere og få ett vanvittig mye større batteri (s7). Skruller.

Tidenes mest barnslige innlegg! Grattis!!

jeg vil si meg uenig. Fordi assumptasjonene mine var spot on. Skrulledelen kunne jeg riktignok ha droppet ja

Edit: beklager for at du følte deg truffet av innelgget mitt ;)

 

 

Følte meg absolutt ikke truffet. Selv bruker jeg både iPhone, Lumia og Android, men å kalle folk skruller fordi de har en annen mening synes jeg er lavmål. Selv er jeg veldig glad i iPhone, men har ingen problemer med å se feilen med enda tynnere og dårligere batteri. 

 

Men folk som slavisk forsvarer alt finnes ikke bare i Apple-leiren. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...