Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ujevn skjeggvekst, mulig å gjøre noe med?


Anbefalte innlegg

Muligens det bare er jeg som har lite tålmodighet, men spør likevel.

 

20 år og full skjeggvekst, eller, nesten full skjeggvekst. Har helt vanlig tykt ansiktshår overalt, unntatt rundt munnen. Det vil da si under munnen og over munnen. Sparer jeg litt mer enn 5-8mm med trimmeren ser det bare rart ut og ser jeg ut som en Amish. Får bare tykke dunhår her med lite til ingen farge, og vokser ikke særlig mye, eller synes ihvertfall ikke. Har lyst på et "bjørneskjegg" i hele ansiktet på i underkant av en cm, og det går overalt unntatt rundt munnen.

 

Må jeg bare smøre meg med tålmodighet, eller finnes det noe underkur her?

 

6939625364_6c35bf46dc_m.jpg



Anonymous poster hash: 57497...52a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjeggveksten øker gjerne utover i 20-åra. Akkurat hvor det er mye skjegg og ikke er genetisk bestemt, så det kan dessverre være at du har gener som gir deg skjegg, men ikke mye bart. Er det noen familiemedlemmer som har samme tendensen? Det er nok mange kvakksalver-tilskudd og liknende som skal hjelpe, men mye av slikt er enten basert på halvsannheter eller så fungerer det ikke i det hele tatt. Om du må ha bart og helskjegg, og du ikke får det i løpet av åra som kommer, er det mulig med transplantasjon.

Lenke til kommentar

Jepp. Tålmodighet.

Jeg har alltid likt skjegg og jeg har skjegg men det har alltid vært tynt. Jeg har irritert meg over at barten min og skjegget mitt ikke møttes. Alle menn før meg i min familie på begge sider har god skjeggvekst.

 

Ikke før jeg nærmet meg 30 fylte det seg inn.

Ting kan ta tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...