MrBroker Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Hei, Jeg har ett dilemma som jeg ønsker å få belyst hvordan saken stiller seg rent juridisk, og gjerne noen innspill om hvordan jeg på best mulig måte kan "løse" denne tvisten. Kort beskrivelse av sak: Jeg la ut ett oppdrag på mittoppdrag for å innhente tilbud for å gjøre en jobb på min bil. Etter å ha fått flere tilbud så kontaktet jeg den tilbyderen som kom med det beste tilbudet. Pris ble avtalt, og er heller ikke "problemet" i denne saken. Jeg kjørte bort til verkstedet å viste kjøretøyet og fikk da beskjed om at jeg kunne få det for 2000kr rimeligere (dvs 8000kr). Jeg informerte eieren av verksted (som jeg har forholdt meg til hele tiden) om at jeg må vente til i slutten av måneden (rundt 25 mars) før jeg har mulighet til å levere den inn - slik at jeg kan gjøre opp regningen når bilen er ferdig (de estimerte cirka 3-4 dager). Eieren av verksted informerer meg da om at "..det er ikke noe problem, du kan bare komme innom om ett par uker når du har fått inn lønn å betale da..". Jeg takket ja til det tilbudet og leverte bilen som avtalt dagen etterpå. Nå har de hatt bilen i 9dager, og igår var jeg innom lakkereren for jeg måtte ha noe i bilen. Og når vi snakket så kom det opp at jeg først skulle gjøre opp mot slutten av måneden. Noe han (lakkereren) ikke hadde hørt noe om - så vi ringte eieren av verkstedet og jeg snakket med han. Og i samtale med meg så bekreftet han dette, og snakket videre med lakkereren. Etter samtalen så informerte lakkereren meg om at de hadde gjort tilsvarende tidligere (betaling i etterkant..), og det hadde resultert i tap. Og jeg sa til han at det var nettopp dette jeg ville unngå - ved å tydelig informere verksted sin bilen ble levert inn til om at jeg ikke hadde mulighet til å betale før 25 mars. Idag fikk jeg flere tekstmelding fra verksted eier (som har reist på ferie..) der han skriver følgende; Verkstedeier: "Jeg og du er/har aldri vært enig om at du skal betale senere." Meg: "Jeg ga tydelig beskjed om at oppgjør for arbeidet vil foreligge 25.mars. Dette har jeg sagt til deg/Dere gjentatte ganger. Hvis dere ønsker å fravike denne avtalen så ser jeg meg nødt til å klage saken inn til forliksrådet." Verkstedeier: "Klag så mye du vil, fordi det du kommer med er løgn. Du sa du lagt de pengene til side for skaden. Ikke kom med tull prat nå" Verkstedeier: "Jeg så på deg som en lyst løgner, forbanna idiot" Verkstedeier: "Du får ikke bilen før oppgjør, enkelt og greit" Meg: "Vi har ikke mer å snakke om." Verkstedeier: "Ikke tekst meg, koster meg penger. Er på ferie i XXXX koster mer enn halve lønna di." Verkstedeier: "Jeg sender bilder av bilen til forsikring selskap med detaljerte bilder av skjev ramme som kvalifiserer som vrak.Er ikke lov å rette ramme skjev bil. Med delkasko som du har så melder jeg den vrak." Verkstedeier: "Bare for å være grei så rettet vi rammen, Orker ikke diskutere mer, koser meg på stranda. Kos deg i snøværet. Snakkes" Meg: "Du får kose deg på stranden. Jeg var helt tydelig fra første stund om at jeg ikke kunne betale før i slutten av mnd, og det var iorden for Dere (den jeg snakket med), Hvorfor dette skal ha endret seg fra Deres side vet jeg ikke.." Verkstedeier: "Ta det opp med lakkereren" -- Det er altså status i skrivende stund. Jeg hadde en muntlig avtale med verkstedet, og forstår ikke hvorfor jeg da skal måtte diskutere dette med lakkereren? Jeg ville satt stor pris på Deres innspill om hvordan jeg skal håndtere denne tvisten på best mulig måte. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Helt ærlig: Den eneste måten du får løst dette på er enten å vente eller å låne penger til å betale. Du kan ha så rett du bare vil, men du får ikke gjort noe med det. De har bilen din, du har ingen bevis annet enn egen forklaring. Å gå til domstolene tar mye lengre tid enn det tar å bare vente på bilen. Teknisk sett kan du be om å få en midlertidig forføyning, det går veldig raskt, men det koster 2500 i rettsgebyr og er en krevende prosess som du sannsynligvis ikke får gjennomført uten bistand (som koster enda mer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå